Skip to content

נתניהו הנחה לתגבר את כוחות הביטחון בירושלים

במטה ארגוני המקדש גינו את ההחלטה לסגור את הכניסה להר הבית, גם בפני יהודים, בעקבות ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק. ח"כ משה פייגלין: היום ההר צריך פתוח רק ליהודים. מדובר בפרס לטרור, המתנקש השיג את יעדו - יהודים לא נמצאים היום בהר הבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לתגבר את כוחות הביטחון בירושלים, בעקבות הניסיון לרצוח את יהודה גליק ובעקבות חיסול המתנקש.

הדיון הביטחוני בלשכת ראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הדיון הביטחוני בלשכת ראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נתניהו קיים הבוקר דיון מיוחד, בלשכת ראש הממשלה בירושלים, בעקבות פיגוע הטרור בו נורה יהודה גליק. בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים, המשנה לפרקליט המדינה, ראש העיר ירושלים ונציגי צה"ל, משטרת ישראל ומשרד המשפטים.

בפתח הדיון שלח נתניהו איחולי החלמה מלאה ליהודה גליק, שנאבק עכשיו על חייו ושיבח את השב"כ והמשטרה על הפענוח המהיר של מעשה הטרור. "אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים אסלאמיים רדיקאליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן – שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית", אמר נתניהו. "אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו. הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק את הצביעות שלה ולפעול נגד המסיתים, אלה שמנסים לשנות את הסטטוס קוו. אני הנחיתי תגבור כוחות משמעותי, כולל תגבור באמצעים כדי שנוכל גם לשמור על הביטחון בירושלים וגם לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים. המאבק כאן יכול להיות ארוך וממושך, וגם כאן, כמו במאבקים אחרים צריך קודם כל להנמיך את הלהבות. שום צד לא צריך לקחת את החוק לידיים, צריך לפעול כאן בקור רוח, באחריות ובנחישות וכך נעשה".

גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח איחולי החלמה מהירה ושלמה ליהודה גליק. "ניסיון הרצח המתועב שאירע אמש בירושלים, הוא צעד נוסף וחמור בהסלמת האלימות והטרור בעיר", אמר ריבלין. "מרגע נחיתתי מפולין עקבתי בדאגה אחר ההתפתחויות. הבוקר ביקשתי להעביר ללוחמי הימ״מ, המשטרה והמודיעין, חיזוק על פעולתם המהירה והממוקדת.

"אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת". ראובן ריבלין (צילום: חיים צח/לע"מ)
"אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת". ראובן ריבלין (צילום: חיים צח/לע"מ)

"ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל, לא נוכל לסבול טרור שמתקיים בה ואסור להסתפק בתגובה רפה. על מנת לחתור לסיום אירועי הדמים בירושלים יש לפעול ללא היסוס וביד קשה כנגד כל המסיתים. ברגעים כאלה אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת. יש לתת לכוחות הביטחון לפעול למיצוי הדין, מול גורמי הטרור שהיה להם חלק במעשה הנפשע".

במטה ארגוני המקדש גינו את ההחלטה לסגור את הכניסה להר הבית, גם בפני יהודים, בעקבות ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק. "זהו פרס ועידוד לגורמי הטרור", אמרו במטה.

"ראש הממשלה ששוב מסתתר מאחורי גבם של גורמי הביטחון, הורה לסגור את הר הבית ליהודים, בעוד שלפני ימים אחדים הורה למשטרה לאפשר את עלייתו להר של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, בניגוד לדעתם של גורמי הביטחון", אמרו במטה ארגוני המקדש.

עורך הדין אביעד ויסולי, יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש, קרא לראש הממשלה נתניהו ולממשלת ישראל להורות מיידית על פתיחת הר הבית לתפילות יהודים, 24 שעות ביממה. בדיוק כפי שנוהג בכותל המערבי. "בהר הבית נתפלל להחלמתו של הרב יהודה גליק, שנורה הלילה על ידי בני עוולה", אמר ויסולי. "הרב גליק היה סמל של שיבת העם היהודי להר הבית. תפילת יהודים בהר הבית תסמל לעולם המוסלמי כי האלימות והטרור לא ישיגו מאומה – אלא להיפך, הם רק יחזקו את הקשר להר הבית. סיסמתנו, אותה טבע יהודה גליק, היא – 'הר הבית – לב האומה'".

מטה ארגוני המקדש קרא לציבור הרחב להצטרף למאבקו של יהודה גליק ולהגיע היום אל שערי הר הבית גם אם יינעלו בפניהם. "מעתה והלאה לא נרפה מהדרישה לפתוח את השערים, ולהניח לנו להתפלל בהר הקודש. בקיום פולחן יהודי חופשי במקום הקדוש בעולם, אף ייענשו מבקשי המוות ואנשי הדמים".

במטה מאשימים כי יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית, הורחק בלא עוול בכפו פעם אחר פעם מהר הבית. "יהודה גליק נפל קורבן להזנחה הפושעת של הרשויות ולהפקרתם את בטחון אזרחי ישראל, בפרט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי", אמרו במטה. "האחריות לירי בלב בירת ישראל מוטלת על ראש הממשלה ועל השר לביטחון פנים, שדאגו לשמירת היחסים הטובים עם ירדן יותר מאשר לשלום אזרחיהם בארץ כולה, ובהר הבית בפרט".

ח"כ משה פייגלין שהגיע הבוקר לשערי הר הבית בניסיון להיכנס פנימה, אך נבלם, האשים כי מניעת כניסתו להר הבית, כנציג הריבון, היא תמונת ניצחון ליורה ולשולחיו. "אני נמצא ברגע זה כאן בשער ההר, בתביעה לראש הממשלה נתניהו להפוך את התמונה. היום ההר צריך פתוח רק ליהודים. מדובר בפרס לטרור, המתנקש השיג את יעדו – יהודים לא נמצאים היום בהר הבית".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולהתפלל בהר הבית. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה".

שר האוצר, יאיר לפיד, שלח איחולי החלמה ליהודה גליק ובירך את השב"כ, הימ"מ ומחוז י-ם על האיתור המהיר של המחבל. "המחבלים צריכים לדעת שנאתר ונחסל אותם בכל מקום  שבו יהיו. לא נרתע", אמר לפיד. "ירושלים היא שלנו נמשיך לבנות בה ולחיות בה ואנחנו לא מבקשים רשות מאף אחד. זו הבירה שלנו. אני קורא לתושבי ירושלים ולמנהיגות הפוליטית להיזהר ולא להיגרר לקריאות נקם ולהתנהג בצורה אחראית כדי לא לפגוע בחפים מפשע. זה לא מוסרי ולא יהודי".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הגיב: "ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק הוא שלב נוסף וחמור בהסתה הפלסטינית המתמשכת נגד יהודים וכלפי מדינת ישראל. כשאבו מאזן מפיץ דברי שקר ושטנה בנוגע לזכותם של יהודים בארצם ולחופש הפולחן שלהם, התוצאות הן טרור כפי שהתרחש אתמול כלפי יהודה גליק. זה אבו מאזן וזו הרשות הפלסטינית בהנהגתו. זו הוכחה נוספת למה שאנו שבים ומוכיחים פעם אחר פעם: הסכסוך אינו רק טריטוריאלי, אלא קשור לאי ההכרה הפלסטינית לזכותנו לחיות כאן באיזשהו גבול".

השר יעלון קרא לשמור על איפוק בירושלים ואיחל ליהודה גליק החלמה מהירה. "אני מכיר היטב את יהודה גליק ואת מסירותו".

עמוד הפייסבוק שבאמצעותו התמודד יהודה גליק לכנסת
עמוד הפייסבוק שבאמצעותו התמודד יהודה גליק לכנסת

יהודה גליק, המאושפז בבית החולים שערי צדק, במצב קשה מאוד אך יציב, הוא פעיל ליכוד. גליק נבחר למשבצת מחוז יש"ע בליכוד,  לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, ושובץ במקום ה-53 ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו. גליק היה בין מקימי קבוצת מנהיגות יהודית בהנהגתו של משה פייגלין, הפועלת כסיעה פנים-מפלגתית בליכוד. חבר הליכוד מאז 1997, ממקימי פורום "מנהיגות יו"ש", וחבר בפורום "חברי מרכז הליכוד יו"ש".

מאז 2008 עומד בראש ארגון "הקרן למורשת הר הבית" שהוקם על ידו העוסק בעידוד עליית יהודים להר הבית, ובמאבקים למען זכויות היהודים העולים להר, כדוגמת הזכות להתפלל בהר. במסגרת פעולותיו משמש גליק כמדריך קבוצות יהודים העולות להר הבית. משטרת ישראל אסרה עליו את הגישה להר הבית מספר פעמים, ובעקבות כך פתח גליק בשביתת רעב ברחבת הכותל. בעקבות פעילותו זו הייתה הסתה לפגיעה בגליק באמצעי תקשורת ערביים שונים, כדוגמת דפי פייסבוק.

גליק מרכז את השדולה בכנסת למען החלת החוק הישראלי ביהודה ובשומרון, בראשות חברת הכנסת מירי רגב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן