Skip to content

ליברמן: המזה״ת מורכב יותר מרהיט להרכבה עצמית באיקאה

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מחזיר את השגריר הישראלי בשטוקהולם, להתייעצויות בירושלים. השר ליברמן הגיב באכזבה על החלטת ממשלת שבדיה מהבוקר, להכיר במדינה הפלסטינית. "הסיכוי היחיד להגעה להסדר הוא בניהול מו״מ כנה בין ישראל לפלסטינים ואילו צעדים כאלו רק מחזקים את הדרישות הלא-ריאליות של הפלסטינים ומרחיקים את ההסדר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"החלטת ממשלת שבדיה להכיר במדינה פלסטינית היא החלטה אומללה שמחזקת את הגורמים הקיצוניים ואת הסרבנות הפלסטינית". כך הגיב הבוקר שר החוץ, אביגדור ליברמן, להחלטת ממשלת שבדיה להכיר רשמית במדינה הפלסטינית. מאוחר יותר החליט שר החוץ להחזיר ארצה להתייעצויות, את שגריר ישראל בשטוקהולם, יצחק בחמן.

"הסיכוי היחיד להגעה להסדר הוא בניהול מו״מ כנה בין ישראל לפלסטינים ואילו צעדים כאלו רק מחזקים את הדרישות הלא-ריאליות של הפלסטינים ומרחיקים את ההסדר", אמר השר ליברמן. "חבל שממשלת שבדיה בחרה לנקוט בצעד הצהרתי שיש בו הרבה נזק ואין בו כל תועלת. על ממשלת שבדיה להבין שהיחסים במזה״ת מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה ויש לנהוג בעניין באחריות וברגישות".

לפני כן הודיעה שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, כי ממשלתה קיבלה היום צו המכיר במדינה הפלסטינית. בכך הפכה שבדיה למדינה הראשונה החברה באיחוד האירופי הנוקטת בהחלטה שכזו. השרה הסבירה כי ההכרה "תקדם עתיד טוב יותר לאזור".

בירושלים חוששים כי צעדה של שבדיה יזרז מדינות אחרות – גם באיחוד האירופי – להכיר רשמית במדינה הפלסטינית. כזכור, רק לפני כשלושה שבועות הצביע גם הפרלמנט הבריטי ברוב מוחץ, בעד הכרה במדינה פלסטינית – אם כי הצבעת הפרלמנט לא היתה מחייבת מבחינת ממשלת בריטניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן