Skip to content

איסתא רוכשת שליש ממלון רימונים אילת

תרכוש, באמצעות חברת הבת איסתא נכסים, יחד עם חברת סלע קפיטל, בחלקים שווים,66.67%, מזכויות הבעלות במלון בסכום של 200 מיליון שקל. איסתא תשלם 100 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איסתא תרכוש, באמצעות חברת הבת בשליטתה המלאה, איסתא נכסים, יחד עם חברת סלע קפיטל נדל"ן, בחלקים שווים,66.67% מזכויות הבעלות של נפטון (ובתוכן זכויות החכירה), הידוע בשם מלון רימונים אילת, באילת.

מלון רימונים אילת
מלון רימונים אילת

העסקה כוללת, בין היתר, בית מלון ובו 278 חדרי אירוח, כולל ושטחי מסחר בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. שטחי המסחר העיקריים הינם החזית מסחרית בהיקף של כ 1,600-מ"ר, ברחוב מול החוף הצפוני באילת. התמורה לעסקה היא 200 מיליון שקל ואיסתא נכסים תשלם בתמורה לחלקה 100 מיליון שקל. עם השלמת העסקה יחזיקו כל אחד מהצדדים – איסתא נכסים, סלע קפיטל ומלונות הכשרת הישוב בשליש מהזכויות בנכס.

זכויות חכירה

נכון למועד החתימה על הסכמי המכר ביום שלישי השבוע, קיימות למוכרת – מלונות הכשרת הישוב – זכויות חכירה בלתי מהוונות בנכס עד סוף השנה, כאשר טרם השלמת הסכמי המכר וכתנאי להשלמתו, באחריות מלונות הכשרת הישוב להאריך את תקופת החכירה, בהסכם מהוון, בתקופה של 49 שנים.

בתמורה לרכישת חלקה בזכויות הנרכשות, תשלם איסתא נכסים 100 מיליון שקל בתוספת מע"מ כדין, אם יחול, סכום שמשקף שווי נכס של 300 מיליון שקל. 7.5% מהתמורה ישולמו במועד החתימה על הסכמי המכר ויועברו לנאמנות. יתרת התמורה תשולם במעמד השלמת העסקה.

בגין רכישת חלקה בזכויות הנרכשות צפויה איסתא נכסים לשלם מס רכישה והוצאות עסקה נלוות סכום של כ- 7.5 מיליון שקל.

הסכם שכירות

במקביל להסכם המכר, התקשרה איסתא נכסים יחד עם סלע קפיטל בהסכם שכירות וניהול עם מלונות הכשרת הישוב, במסגרתו תשכור מלונות הכשרת הישוב מאיסתא נכסים ומסלע קפיטל את חלקם בנכס ותפעיל את הנכס עבור עצמה. הסכם השכירות הינו לתקופה של עשר שנים והוקנו לצדדים אופציות להארכת תקופת השכירות לתקופות נוספות של עד 7 שנים, בתמורה לדמי שכירות
שנתיים קבועים. חלקה של איסתא בדמי השכירות הוא כ-7.8 מיליון שקל, צמודים
למדד המחירים לצרכן.

בנוסף לכך התחייבה מלונות הכשרת הישוב להקצות שיעורים מסוימים מהכנסות המלון בכל שנה לקרן לחידוש ציוד.

השלמת העסקה מותנית בתנאי מתלה – אישור הממונה על הגבלים עסקיים ומותנית גם בהסכמות אליהן יגיעו הצדדים עם הבנק המממן. בכפוף להתקיימות התנאים וקיום כל יתר התחייבויות הצדדים, הוסכם בין הצדדים, כי המועד להשלמת הסכמי המכר ותשלום מלוא התמורה יהיה ביום15 בדצמבר השנה.

מימון

איסתא נכסים צפויה לממן את העסקה באמצעות כספי הון עצמי, בשיעור שלא יפחת מ 30%
מהתמורה ובהלוואה ממוסד פיננסי, בשיעור שלא יעלה על 70% מהתמורה. תנאי ההלוואה
טרם סוכמו עם המוסד הפיננסי ויסוכמו עד למועד השלמת הסכמי המכר.

עסקאות נוספות

עסקה זו תתבצעה בנוסף לעסקאות שאיסתא נכסים ביצעה בשנים האחרונות ובהן הקמת מלון כרמים בקרית ענבים והשכרתו לניהול רשת ישרוטל, הקמת מלון עסקים בהרצליה פיתוח של 160 חדרים, אשר הושכר לאחרונה לרשת מריוט העולמית, שתפעיל אותו תחת מותג מלונות העסקים של קבוצת המלונאות הבינלאומית ac mar

"מימוש התוכנית האסטרטגית"

שחר בוצר יו"ר דירקטוריון איסתא מסר: "עסקת מלון נפטון מגלמת עבור איסתא נדבך נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית שאושרה בדירקטוריון, ומטרתה פיזור ההשקעות וחיזוק האיתנות הפיננסית של הקבוצה. במקביל, העסקה מביאה לכדי ביטוי את היתרון הסנרגטי של איסתא כאחד מהגופים הגדולים בתחום תיירות בתי המלון בארץ ותאפשר שיתופי פעולה בין חברות הקבוצה העוסקות בשיווק ומכירת תיירות פנים, כנסים ותיירות נכנסת לבין בית המלון".

בוצר הוסיף כי איסתא שמה דגש על התקשרויות עם החברות המובילות בניהול בתי מלון, כך למשל רשת ישרוטל, שמנהלת את מלון כרמים, רשת מריוט הבינלאומית שתנהל את מלון העסקים בהרצליה וכעת רשת מלונות רימונים, שתמשיך להפעיל את המלון באילת".

"גיוון נכסי הנדל"ן"

שמעון סיבוני מנכ"ל איסתא נכסים מסר: "העסקה מהווה שלב נוסף בפיתוח וגיוון נכסי הנדל״ן של איסתא נכסים. מדובר בנכס איכותי במיקום מרכזי ביותר באילת שימשיך להיות כזה גם לאחר הפיתוח הצפוי לעיר ולאחר העתקת שדה התעופה המקומי".

סיבוני הוסיף שישנה סבירות שהשותפות עם קרן סלע קפיטל והכשרת הישוב תוביל לשיתופי פעולה נוספים בעתיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן