Skip to content

לבני מבקשת להחמיר: 10 ו-20 שנות מאסר בגין ידויי אבנים

שרת המשפטים תבקש היום מוועדת בשרים להחמיר את העונשים הקבועים בחוק למיידי חפצים ואבנים על רכבים וכך גם על ידויי אבנים וחפצים על רכבי משטרה ביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, תביא היום (ראשון) לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה הגדרה מחודשת של החוק האוסר על יידוי אבנים – זאת לאור המתיחות הגואה בירושלים והתופעה ההולכת ומחריפה של יידוי אבנים המסכנים את חיי האזרחים וכוחות הביטחון. כך מסבירים במשרדה.

להחמיר את העונשים למיידי אבנים - שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: אתר הכנסת)
להחמיר את העונשים למיידי אבנים - שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: אתר הכנסת)
לפי המתווה החדש, הגדרת העבירה הקיימת כיום בחוק (הדורשת הוכחת כוונה לפגוע או לסכן חיי נוסע) תוחלף בהגדרה חדשה, הכוללת שתי רמות חומרה: הראשונה – איסור על יידוי או ירי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה נוסע במטרה לפגוע בו ו/או באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי הרכב או מי שקרבתו, עבירה עליה מוצע עונש של עשר שנות מאסר. השנייה – איסור על יידוי או ירי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה נוסע בכוונה לפגוע בנוסע בו או לסכן את בטיחותו, עבירה עליה מוצע עונש של עשרים שנות מאסר. לצד העבירה המתוקנת תוגדר גם עבירה חדשה: איסור על יידוי אבן או חפץ לעבר שוטר או כלי רכב משטרתי בכוונה להכשיל שוטר בתפקידו – עבירה עליה מוצע עונש של חמש שנות מאסר (לעומת שלוש שנות מאסר על הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו). את הסיבה להחמרת החוק הקיים לבני: "לא ניתן לאזרחים ישראלים לחיות בפחד מפני יידויי אבנים, ולא נקל ראש בפגיעה באנשי כוחות הביטחון, הפועלים להגנה על אזרחי ישראל. כל פעילות של טרור תיענה בתגובה חריפה וברורה – טרור הוא טרור וטרוריסט הוא טרוריסט, ולא משנה באיזה כלי נשק הוא בוחר להשתמש"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן