Skip to content

הממשלה אישרה: עד 20 שנות מאסר על ידוי אבנים

ראש הממשלה, בדברים בישיבת הממשלה: " הר הבית הוא גם הקילומטר הרגיש ביותר עלי אדמות. לצד העמידה האיתנה על זכויותינו, אנחנו נחושים לשמור על הסטטוס קוו לכל הדתות כדי למנוע התלקחות מהר הבית, בתוך הר הבית, סביב הר הבית. קל מאוד להצית אש דתית, הרבה יותר קשה לכבותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום תיקון לחוק העונשין, במטרה להחמיר את הענישה על מיידי האבנים לעבר כלי תחבורה. עפ"י תיקון זה ייקבעו סעיפים חדשים בחוק העונשין שיאפשרו הטלת עונשים של עד 20 שנות מאסר על המיידה או יורה אבן או חפץ אחר אל כלי רכב.

"אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
"אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

לצד העבירה המתוקנת תוגדר גם עבירה חדשה: איסור על יידוי אבן או חפץ לעבר שוטר או כלי רכב משטרתי בכוונה להכשיל שוטר בתפקידו – עבירה עליה מוצע עונש של חמש שנות מאסר (לעומת שלוש שנות מאסר על הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל פועלת בתקיפות נגד מחבלים, נגד זורקי אבנים, נגד משליכי בקבוקי תבערה וזיקוקים. אנחנו גם נחוקק בעניין זה חקיקה יותר תקיפה, וכל זה כדי להחזיר את השקט והביטחון לכל חלקי ירושלים. אני הנחיתי על תגבור כוחות מאסיביים ותוספת של אמצעים כדי להבטיח את המשילות ואת החוק והסדר לבירת ישראל".

שרת המשפטים, ציפי לבני: "לא ניתן לאזרחים ישראלים לחיות בפחד מפני יידויי אבנים, ולא נקל ראש בפגיעה באנשי כוחות הביטחון, הפועלים להגנה על אזרחי ישראל. כל פעילות של טרור תיענה בתגובה חריפה וברורה – טרור הוא טרור וטרוריסט הוא טרוריסט, ולא משנה באיזה כלי נשק הוא בוחר להשתמש."

ראש הממשלה גם שלח, בדברי פתיחתו בישיבת הממשלה, איחולי החלמה מלאה ליהודה גליק שנפגע מכדורי המחבל המתנקש. "דיברתי עם אשתו ועם אביו ואמרתי להם שיחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמתו של יהודה. אני בטוח שאני משקף בזה את כל חברי הממשלה ורבים רבים בעם ישראל", אמר נתניהו. הוא הביע הערכה רבה לשב"כ ולמשטרה, שתוך שעות ספורות פענחו את הפשע והגיעו למבצעו.

בדברו על המתרחש סיב הר הבית אמר נתניהו: "אנחנו עומדים מול ניסיונות התססה שיטתיים ומתמשכים של גורמי האסלאם הקיצוני. הם מבקשים להצית בירושלים אש דתית ועל ידי כך להבעיר את המזה"ת כולו. המקום שהם מכוונים אליו יותר מכל הוא הר הבית. הם מפיצים טענות שווא כאילו אנחנו מתכוונים להרוס או לפגוע במסגד אל-אקצא וכאילו אנחנו מתכוונים למנוע ממוסלמים להתפלל בהר. הם משתמשים באמצעים של אלימות מילולית ואלימות פיזית בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ובאותה מידה לא נשנה את סידורי הפולחן ואת הנגישות שנהוגים בהר הבית זה עשרות שנים. אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו ליהודים, למוסלמים ולנוצרים.

"מאז ימי אברהם אבינו, הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעמנו", אמר נתניהו. "עם זאת, הר הבית הוא גם הקילומטר הרגיש ביותר עלי אדמות. לצד העמידה האיתנה על זכויותינו, אנחנו נחושים לשמור על הסטטוס קוו לכל הדתות כדי למנוע התלקחות מהר הבית, בתוך הר הבית, סביב הר הבית. קל מאוד להצית אש דתית, הרבה יותר קשה לכבותה. המסרים האלה עברו בצורה החדה ביותר, גם לאבו מאזן ולכל הגורמים במרחב וגם בתוכנו.

"מה שנדרש כרגע זה הרגעת הרוחות, מה שנדרש כרגע זה אחריות ואיפוק", אמר ראש הממשלה. "הדבר הזה נכון תמיד אבל הוא נכון בייחוד עכשיו, כשהמזרח התיכון כולו נשטף בשטף של קנאות אסלאמית. וכשמדינות חשובות מסביבנו, מדינות ערביות חשובות, רואות עין בעין עם ישראל את הסכנה לכולנו מהאסלאם הקיצוני. ולכן קיימתי מגעים שונים ב-48 שעות האחרונות עם גורמים מסביבנו וגם עם מזכיר המדינה קרי כדי להרגיע את הרוחות, ולכן גם פניתי אמש ליו"ר הכנסת ואני פונה היום לחברי הכנסת מכל חלקי הבית וגם לחברי השרים – אלה ימים רגישים במיוחד, אל לנו לשחק לקיצונים שבאויבנו. אני חושב שמה שנדרש כרגע זה לגלות איפוק ולפעול יחד כדי להרגיע את הרוחות. אני מבקש מכם להצטרף אלי במטרה לשמר את הסדר הקיים, שאיש לא ייפגע, בוודאי לא הזכות שלנו לעלות להר, אבל לא לשנות את הסידורים. אני מבקש גם להימנע מיוזמות פרטיות וגם מאמירות בלתי מרוסנות. ברגע זה מה שנדרש זה ריסון, איפוק ואחריות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן