Skip to content

הממשלה אישרה ברוב גדול את הרפורמה בגיור

הרפורמה, שאותה יזם ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, תאפשר לרבני ערים להקים בתי דין מיוחדים לגיור ותקל על עשרות אלפי ישראלים הזקוקים לגיור. אישור הרפורמה התאפשר לאחר ש"התנועה", "יש עתיד" ו"ישראל ביתנו" הצליחו להשיג רוב בכנסת, אשר אישר את הצעת הרפורמה בקריאה ראשונה. ראש הממשלה נתניהו, שהתנגד בתחילה, נאלץ לנוכח זאת להסכים לרפורמה, תמורת ריכוך הנוסח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את הרפורמה בגיור שתאפשר לרבני ערים להקים בתי דין מיוחדים לגיור. ההצעה אושרה ברוב גדול והמתנגד היחיד להצעת המחליטים של שרת המשפטים לבני, עליה חתום גם השר בנט, היה השר אורי אריאל.

הנוסח שאושר ע"י הממשלה הוא נוסח מרוכך, בהשוואה להצעת החוק המקורית שאותה הניח על השולחן ח"כ אלעזר שטרן (התנועה). נוסח זה – מאפשר לממשלה לבטל את הרפורמה בקלות יחסית, באמצעות הצבעה, בהשוואה להליכי ביטול מסובכים יותר של חוקים שנחקקו ע"י הכנסת.

יוזם הרפורמה, ח"כ אלעזר שטרן: "בשורה גדולה למתגיירים" (צילום: ויקיפדיה)
יוזם הרפורמה, ח"כ אלעזר שטרן: "בשורה גדולה למתגיירים" (צילום: ויקיפדיה)

אישור הרפורמה התאפשר לאחר ש"התנועה", "יש עתיד" ו"ישראל ביתנו" הצליחו להשיג רוב בכנסת, אשר אישר את הצעת הרפורמה בקריאה ראשונה. ראש הממשלה נתניהו, שהתנגד בתחילה, נאלץ לנוכח זאת להסכים לרפורמה, תמורת ריכוך הנוסח.

בעקבות אישור הרפורמה אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני: "למרות המכשולים שבדרך, הממשלה יוצאת היום עם בשורה משמחת למאות אלפי אזרחים החיים בקרבנו, שעודדנו אותם לעלות ארצה במסגרת חוק השבות, אך שעד עכשיו חשו כאזרחים סוג ב'. אנחנו שמחים לומר להם היום: אתם חלק מאיתנו. לא עוד יהדות סגורה ונוקשה, אלא יהדות מקבלת ומקרבת. אני רוצה לברך גם את חברי, ח"כ אלעזר שטרן, שנאבק למען החוק במלוא העוצמה אך גם השכיל להגיע להסכמות על-מנת שהמאבק יישא פרי."

גם השר נפתלי בנט ברך על החלטת הממשלה בנושא הגיור: "הצעת המחליטים בנושא הגיור שהגשתי ואושרה על ידי הממשלה תשים קץ לגל הפופוליזם בנושא. זאת החלטה אחראית ומאוזנת. הצעה שנותנת לאחינו המתגיירים יד, נותנת להם לעבור את התהליך כחוויה חיובית ותומכת וגם תוך קיום ההלכה במלואה. עתיד העם היהודי הוא לא נושא לקומבינות פוליטיות של קיצונים משני הצדדים ואני שמח שההצעה החשובה הזו עברה".

שר החינוך, הרב שי פירון, (יש עתיד) ברך על אישור חוק הגיור בממשלה ואמר: ״מדובר בתיקון עוול היסטורי. החלת החוק מבטאת את חובתנו המוסרית כלפי אלה המבקשים להתגייר. זו חובתנו הלאומית כלפי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

גם ח"כ עליזה לביא, שהייתה חתומה על החוק בכנסת, בירכה על אישורו: "אמנם לרבים זה כבר מאוחר ולא רלוונטי – אך בשילוב כוחות יהיה אפשר לשנות. כדי לצמצם את הנזק הרב והפגיעה רבת השנים, אסור יהיה לעצור כאן. הבעיה האמיתית היא שרבים כבר אינם מוכנים להתגייר. איבדו מזמן את האמון במערכת, ובורחים ממנה כמה שיותר רחוק. רק שיתוף פעולה קהילתי, הרכבים של רבנים ציוניים וקשובים והנגשת האפשרויות הקיימות באופן יזום והטמעת סוגיית הגיור בקרב הצעירים – כנושא חברתי ולא כסוגיה דתית – הם אלו שיביאו את השינוי".

יוזם ההצעה, חבר הכנסת אלעזר שטרן, אמר בתגובה: "זו בשורה גדולה למתגיירים. נעבור במהירות האפשרית ליישום ההחלטה ולהקמת הרכבים שיביאו רוח חדשה לרבבות המועמדים לגיור, ובמיוחד לאלו שכבר התייאשו מגיור".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן