Skip to content

"מונופול פרטי גרוע ממונופול ממשלתי"

אמר אתמול שר התחבורה ישראל כץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה (כנס הרצליה). "אני דורש תחרות אמיתית בכל אחד מהתחומים המרכזיים, כמו דיור, מזון, מונופולים ותשתיות מרכזיות. התחרות קודמת להפרטה", הוא הדגיש. באשר לנמלים החדשים הוא אמר: "מאפשרים לחברות אחרות להתמודד... תהיה הורדת תעריפים ב-2018"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כ"ץ (צילום דני בר)
שר התחבורה ישראל כ"ץ (צילום דני בר)

"אם הייתי בתפקיד בעל השפעה על כל תחומי המשק, הייתי מתמקד בשני נושאים מרכזיים- הנושא הראשון נוגע במישור האסטרטגי החיצוני – הסחר בין ישראל לארה"ב, מדינות אסיה כמו הודו, סין ויפן והנושא השני הוא להביא את כל הגורמים במשק, ממשלתיים ופרטיים, למצב של תחרות", אמר אתמול שר התחבורה ישראל כץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה (כנס הרצליה), של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

לדבריו, התמקדות בפיתוח הסחר בין ישראל לארה"ב, מדינות אסיה כמו הודו, סין ויפן, חייב להיעשות מבלי לנטוש את האחרות. כמובן. הממשלה יכולה להתוות את הקשר עם אותם גורמים והנושא השני הוא להביא את כל הגורמים במשק, ממשלתיים ופרטיים, למצב של תחרות. אני דורש תחרות אמיתית בכל אחד מהתחומים המרכזיים, כמו דיור, מזון, מונופולים, תשתיות מרכזיות וכו'. התחרות קודמת להפרטה. מונופול פרטי גרוע ממונופול ממשלתי".

אבן פינה לנמל אשדוד החדש

בנושא הנמלים, אמר השר כץ, כי "הנחנו אבן פינה לנמל הפרטי החדש באשדוד. זה אומר הכל – יש תחרות, מאפשרים לחברות אחרות להתמודד. אין את זה בתחום הדיור. הדבר הזה יכול להרחיב את טווח האפשרויות. אני צופה שהמכרזים להפעלת נמלי אשדוד וחיפה החדשים יצליחו. כל הכסף מגיע ממשקיעי חוץ ופרטיים, ללא השקעה מהמדינה. לא תהיה העלאת תעריפים, אלא הורדת תעריפים ב-2018. בנוסף, העסקת אלפי עובדים אנחנו נותנים מתנה למשק.

בתחום התעופה ציין השר, כי "אנחנו מקימים עד סוף 2016 את נמל התעופה ברמון ליד אילת, במקום זה שבאילת, שלא מתאים ויפונה לטובת פיתוח העיר. יהיה נמל תעופה משלים בינלאומי ברמת דוד. חייבים נמל משלים, זה חיוני. קיבלנו את ההחלטה יחד עם חיל האוויר ואנחנו נקים את זה שם".

ליצור תחרות בענף הרכב

בנוגע לענף הרכב התייחס השר כץ ואמר כי, " גם בענף הרכב צריכים להיכנס לתחרות. אני מכיר את הסיסמה שזה רק מיסוי, גם אני בעד הורדת מיסוי, אבל זה לא תירוץ. אנחנו בשלבים אחרונים של קידום חוק בכנסת שיסדיר את זה. אני משוכנע שתהיה תחרות. אני בקרוב הולך להפריט גם מבחני הנהיגה המעשיים, עם כל הכבוד לא ייתכן שתלמידים ימתינו חודשים לטסט".

בנושא הדיור ויוקר המחייה ציין השר כץ, כי "הבעיה העיקרית הוא מנהל מקרקעי ישאל ששולט באדמות המדינה חייבים לייצר תחרות בתוך המונופול – לפצל את המנהל לשני גופים תחת ארגון גג כמו חברת נמלי ישראל. בסוף לאזרח חייבת להיות זכות בחירה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן