Skip to content

הבזיון נמשך: קטטה המונית מחוץ לביהמ"ש

לאוהדי הכדורגל לא הסיפקה מנת האלימות. היום בעת הארכת המעצר לתוקפו של זהבי, התפרעו והתקוטטו אוהדי 2 הקבוצות. המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים, ביניהם בנו של חבר כנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) את מעצרו של אוהד הפועל תל אביב, אלרואי ידעי (45), תושב חיפה בשלושה ימים. השופט נענה חלקית לבקשת המשטרה שבקשה להאריך מעצרו בארבעה ימים.
"מעשיו גרמו בדיעבד בפיצוץ המשחק וגרם לסיכון חיי אדם", אמר חוקר המשטרה רס"מ משה פויסטרו לשופט יורם גת. "זה לא סוד שכולם צפו בשידור ואי אפשר להגיד שהחשוד הותקף על ידי השחקן. אני לא רואה כיצד אפשר לפרש את מה שראו בטלוויזיה, מלבד תקיפת השחקן על ידי החשוד, שבחקירה שלו בפניי טען ששתה וודקה לפני המשחק", הסביר החוקר. "אני מכיר את החשוד מחקירות קודמות, הוסיף החוקר, "וגם אז הוא נהג להשתכר לפני משחקים ולהתפרע".

כזכור, אמש (שני) חדר ידעי לתוך מגרש הכדורגל באצטדיון בלומפילד במהלך הדרבי התל אביבי, כששתי הקבוצות היו במצב של 1:1, רץ לעבר שחקן מכבי ערן זהבי והתעמת פיזית איתו. זהבי התגונן ולאחר שניות ארוכות חדרו אנשי האבטחה מהמגרש והרחיקו את האוהד. שופט המשחק רועי ריינשרייבר הוציא לזהבי כרטיס אדום והרחיק אותו מהמשחק. המעשה עורר זעם רב וזמן קצר לאחר שהמשחק חודש פרצו גם אוהדים של מכבי תל אביב לשדה והשופט שרק לסיום.

מהלכי התקיפה (צילום מסך)
מהלכי התקיפה (צילום מסך)




פרקליטו של ידעי, עו"ד אסף אלוויה ביקש את שחרורו של האוהד למעצר בית בערבות והציע את חברתו של ידעי כמפקחת. אלוויה טען כי בשחרורו של מרשו לא יהיה חשש לשיבוש הליכי חקירה "כי הכול צולם". "המקום מאובטח על ידי שוטרים ואני לא בטוח שהוא רצה לתקוף את השחקן. הוא בא להגיב בגלל פרובוקציות של השחקן", נימק הפרקליט את התפרצות י דעי למגרש. "המעשה שלו ושל אחרים זהה", טען הפרקליט כשהוא מתייחס לעובדה שאוהדים אחרים שנעצרו שוחררו ממעצר. "אבקש לשחרר אותו למעצר בית. נמצאת כאן אחותו וחברה שלו, שנמצאו מתאימות לפקח על ידי שירות המבחן בתיקים קודמים. אציין כי המשחק לא פוצץ בעקבות מעשיו של החשוד, אלא בעקבות אירועים נוספים שהתרחשו לאחר מכן שכללו התנהגויות לא הולמות מצד אוהדי מכבי ת"א", אמר אלוויה. אלא שבית המשפט סבר אחרת והחליט להאריך את המעצר. שופט השלום יורם גת, לא קיבל את הסבריו של הפרקליט ואמר כי לאחר שידעי תקף את זהבי, "התרחשה התפרעות המונית ומהומה במגרש שהובילה לסיום המשחק, תוך סיכון מאבטחים ושוטרים ואוהדים במקום. מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, וזאת כעולה מדוחות צפייה בצילומים של משחק הכדורגל ומראיות נוספות. המעשים המיוחסים לחשוד חמורים וקשים בכמה מישורים: ראשית, המעשים מאופיינים באלימות גסה וחסרת רסן, שעלולה הייתה להוביל לפגיעות של ממש בגוף. שנית, המעשים מאופיינים בבריונות, פריעת חוק, וזלזול מופגן בסדר הציבורי והספורטיבי. שלישית, למעשים יש השלכות רוחב ספורטיביות וחינוכיות קשות".

קטטה המונית מחוץ לבית המשפט – 3 עצורים ביניהם בנו של ח"כ

במהלך המשפט פרצה קטטה המונית בין כחמישים איש, בהם אוהדי הפועל ואוהדי מכבי תל אביב שעמדו ברחוב ויצמן מחוץ לכותלי בית המשפט. הקטטה פוזרה בידי מאבטחי בית המשפט והמשטרה. האוהדים עמדו בכניסה לבית המשפט ברחוב ויצמן והתגרו זה בזה. בשלב מסוים פרצה קטטה המונית כאשר חלק מהאוהדים נוטלים מוטות עץ ומניפים אותם למול יריביהם. מאבטחי בית המשפט ושוטרים הפרידו בין הניצים. תוך כך עצרה המשטרה שלושה חשודים מרכזיים במעורבות בקטטה, ביניהם גם בנו של חבר כנסת שהוא דמות מוכרת מאוד בתל אביב וגם הוא מזוהה עם אוהדי הפועל. טרם ברור באם המשטרה תחליט להביא את שלושת החשודים המשטרה להארכת מעצר ועל פי ההערכות בכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים.

הקטטה מחוץ לבית המשפט (צילום מסך)
הקטטה מחוץ לבית המשפט (צילום מסך)

הקטטה (צילום מסך)
הקטטה (צילום מסך)

שופט המשחק הגיש דו"ח חריף – הפועל תל אביב צפויה להיענש

שופט הכדורגל ריינשרייבר הגיש הבוקר דו"ח חריף לאיגוד השופטים הישראלי, בו הוא פירט את השתלשלות המאורעות אמש. "בדקה ה־22 למשחק, מיד לאחר שריקה לבעיטת עונשין לזכות מכבי תל אביב, נזרקו חפצים לכר הדשא מיציעים 4–5 המאוכלסים באוהדי הפועל", כתב השופט, "בדקה ה־31 פרץ לכר הדשא אוהד מכיוון אותם יציעים ותקף את שחקן מכבי, ערן זהבי. השחקן, כחלק מהגנה עצמית, הכה את האוהד במספר דחיפות ובבעיטה. דבר זה הוביל לעימות המוני במגרש בהשתתפות שחקנים משתי הקבוצות, שחקנים מחליפים וצוותים מקצועיים. האירוע נמשך כ־13 דקות, ובמהלכו נשלף כרטיס אדום לזהבי". ריינשרייבר הסביר כי לאחר הניסיון הראשוני לחדש את המשחק, "מיד לאחר שנשלף כרטיס צהוב לטל בן חיים ממכבי, פרצו למגרש מספר אוהדים משערים 11–12 המאוכלסים בקהל מכבי תל אביב. כוח אבטחה רב נכנס לכר הדשא כדי להשליט סדר. בשל שני האירועים הוריתי לקבוצות לרדת לחדרי ההלבשה". תובע ההתאחדות לכדורגל, עו״ד ניר רשף, צפוי להגיש בהתאם כתבי אישום נגד המעורבים. זאת כאשר הפועל תל אביב כקבוצה מארחת צפויה לעמוד לדין על כניסת אוהד משער 5 לתחומי המגרש, תקיפת שחקן במגרש וזריקת חפצים לכר הדשא משער 5. קבוצת מכבי תל אביב תועמד לדין על רימוני עשן בשער 11 ועל כניסת אוהדיה לכר הדשא.

מנהל הפועל – איל ברקוביץ': להקפיא את הליגה ולזרוק אוהדים לכלא

להקפיא את הליגה ולהשליך אוהדים לכלא - איל ברקוביץ' (צילום מדף הפייסבוק)
להקפיא את הליגה ולהשליך אוהדים לכלא - איל ברקוביץ' (צילום מדף הפייסבוק)
מנהלה המקצועי של הפועל תל אביב, איל ברקוביץ' כינס היום בצהריים מסיבת עיתונאים במתחם חודרוב שבתל אביב וביקש להתנצל. "בתור מארחים אנחנו לוקחים אחריות", הוא אמר, "אני עצוב שזה קרה במשחק הכי גדול של הכדורגל הישראלי,אני מתבייש, אבל יש פה אבל גדול. לא רק אנחנו אשמים. החלטתי שחברת האבטחה תסיים את תפקידה. הרשלנות היא כול כולה שלה", הוא תקף את מאבטחי החברה שהגיבו רק לאחר שניות ארוכות ולא מנעו מתחילה את פריצת האוהד למגרש וקבע: "היא לא תמשיך לעבוד איתנו".
ברקוביץ הוסיף כי לדעתו אתמול נחצה קו אדום. "עכשיו זה תפקידנו, יחד עם התקשורת, למצוא פיתרון. צריך להקפיא את הליגה, לזרוק לכלא אוהדים, לחוקק חוקים בכנסת ככה זה לא יכול להימשך. ירידה לכר הדשא היא עבירה פלילית, ושרת הספורט צריכה לדאוג שכל מי שעושה זאת ילך לכלא לשלוש שנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן