Skip to content

ליברמן לשרי חוץ בעולם: אבו מאזן הוא הסיבה לפיגוע בי-ם

במכתב ששיגר שר החוץ ליברמן, לשרי חות בקהיליה הבינלאומית, נאמר כי ההסתה של יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן - ובמיוחד מכתב התנחומים והעידוד שכתב למחבל שירה ביהודה גליק - היא הסיבה לפיגוע שהתרחש היום בירושלים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנו נמצאים במערכה ממושכת על ירושלים, ואני בטוח שננצח בה". השר נפתלי בנט: ״אבו מאזן הוא הנהג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, פנה במכתב לשרי החוץ של הקהילה הבינלאומית ובו הוא כותב כי ההסתה של יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן – ובמיוחד מכתב התנחומים והעידוד שכתב למחבל שירה ביהודה גליק – היא הסיבה לפיגוע שהתרחש היום בירושלים.

"ישות טרורקרטיית". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"ישות טרורקרטיית". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

השר ליברמן כתב את המכתב, בדבר ההסתה של אבו-מאזן, עוד בטרם התרחש הפיגוע – אך בטרם הוא נשלח התרחש הפיגוע. השר ליברמן הוסיף במכתבו התייחסות לכך וכתב כי זוהי התוצאה הישירה של ההסתה של אבו-מאזן, ״כהוכחה מצמררת לכך בעודי כותב מילים אלו״.

השר ליברמן כתב עוד לעמיתיו מרחבי העולם כי לקהילה הבינלאומית אסור לשתוק על המכתב שכתב אבו-מאזן למשפחת המחבל שירה ביהודה גליק וכי הנהגה כמו זו של הרשות הפלסטינית, שמאדירה ומעודדת טרור, יוצרת ״יישות טרורקרטית״ שמביאה רק לעוד ועוד שפיכות דמים.

ראש הממשלה,בנימין נתניהו, התייחס בטקס האזכרה הממלכתי, ליצחק ולאה רבין ז"ל, לפיגוע הדריסה בירושלים: "בימים האחרונים אנו עדים להסתה הולכת וגוברת של ראש הרשות הפלסטינית, כולל משלוח מכתב תנחומים למשפחתו של המתנקש ביהודה גליק, וקריאה למנוע בכל דרך עליית יהודים להר הבית", אמר נתניהו. "להסתה הזאת יש ביטוי מעשי בשטח. ניסיון הדריסה בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה של אבו מאזן ושותפיו בחמאס". נתניהו הוסיף: "אנו נמצאים במערכה ממושכת על ירושלים, ואני בטוח שננצח בה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "הרטוריקה המסיתה של אבו מאזן – אשר מצד אחד מפיץ דברי שנאה ושקר נגד מדינת ישראל, ומצד שני מהלל ומשבח טרוריסטים פלסטיניים שפוגעים ביהודים – אחראית לשפיכות הדמים בירושלים. אבו מאזן לא השתנה ולא ישתנה, והוא ימשיך להשחיר את פניה של מדינת ישראל ולהסית נגדה אל מול האוכלוסייה הפלסטינית ומעל בימות שונות ברחבי העולם. זה אבו מאזן, שבמקומות שונים בעולם מתקבל כדמות מתונה, אך אינו מקדם תרבות של שלום ואינו מעוניין באמת בחיים לצידה של מדינה יהודית. אנו נגדע את הטרור הפלסטיני בירושלים ונניח ידנו על מבצעיו ושולחיו, טרור שנועד לפגוע בריבונות שלנו בה ומטרתו לערער את זכותנו עליה".

השר נפתלי בנט אמר בתגובה לפיגוע בירושלים: ״אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו. מדינת ישראל צריכה  להגיד בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא רשות טרור ויש לפעול מולה בהתאם.

"אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות, ואזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות״, אמר השר בנט.

השר אורי אריאל: "הטרור הערבי בירושלים ממשיך ומתעצם. מי שלא נלחם בטרור כשהוא קטן מזמין את הפיגוע הבא. ראש הממשלה חייב לשנות כיוון, לנקוט ביד קשה נגד כל גילוי של אלימות ולשבור את הטרור. צריך להמשיך ולהחמיר את העונש על מחבלים ובני משפחותיהם. רק הרתעה חזקה תמנע את הפיגוע הבא".

יו"ד הכנסת, יולי אדלשטיין הגיב: "לא במקרה מכוונים המחבלים את האנרגיות הרצחניות שלהם לירושלים. זהו לב האומה ולכן לב הסכסוך, ולא בכדִי הם מקשרים אותו למאבק על הר הבית. אותנו לא יחלישו, ירושלים תיוותר חזקה בריבונותנו; אבל העולם חייב להפנים, שאין שום עיר בירה המתמודדת עם טרור רצחני מתמיד ברחובותיה, בחסות הסתה חמורה של מי שמתיימר לדרוש מאיתנו נסיגות בשם ה'שלום'. לא תודה!"

ח"כ דוד צור (התנועה): "האחריות למצב הנפיץ בירושלים מוטלת לפתחו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להרים טלפון לעבאס ולפעול במשותף להרגעת הרוחות בירושלים. אני מחזק את ידי שוטרי מג"ב על הפעולה המהירה לחיסול האירוע. מהיכרותי הקרובה עם מערכת הביטחון, אין לי ספק כי היא יכולה להשיב את הסדר על כנו ולהביא לרגיעה".

ח"כ יריב לוין (ליכוד): "אני מזועזע מהפיגוע האכזרי בירושלים ושולח תנחומים למשפחת ההרוג ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

"עלינו לעשות כל שניתן על מנת להפסיק את האלימות והטרור בבירה. יש להגביר את הנוכחות המשטרתית בעיר ולהעניש באופן חמור את כל מי שידו בטרור ואת כל מי שתומך בטרור. מקומם של טרוריסטים כאלו הוא בעזה ולא בבירת ישראל.

"רק ענישה חמורה והמשך הפגנת ריבונות והתיישבות יהודית בכל חלקי ירושלים תביא לשקט ולהשבת שגרת החיים בעיר".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "פורעים ערבים בירושלים הרימו ראש ולצערי מפכ"ל המשטרה עדיין לא הבין שדרוש שינוי מיידי בתפיסה והיערכות קבועה של המשטרה, במדיניות הפעלה שונה ובגיבוי לשוטרי ירושלים המתמודדים עם הטרור שגבר.

"יש לבנות מחדש את ההרתעה בירושלים במאבק נחוש של מלחמה בטרור העממי תוך הסתייעות בצה"ל.

"את גופת מחבל החמאס אין לשחרר לקבורה אלא לטמון אותו כחלק ממחיר עסקת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל מעזה".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): " "צריך לקרוא לילד בשמו, בירושלים יש אינתיפאדה שאסור להתעלם ממנה. לא ייתכן שתושבי ירושלים, בירת ישראל, יצטרכו לחיות תחת איום ופחד בשגרת החיים היומיומית שלהם. די לאוזלת היד של המשטרה, חייבים להגביר את האכיפה ולהחזיר את שגרת החיים בירושלים ואת הביטחון לרחובות. טוב עשתה הממשלה שאישרה את החמרת הענישה השבוע על זורקי אבנים אך לא די בכך ויש לאכוף את הענישה ולהגביר את גורמי ההרתעה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן