Skip to content

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, נפגש היום עם ראש ממשלת הודו

ראש הממשלה מודי, קיבל את פרס בקבלת פנים מסורתית ובקידה הודית מסורתית. "אני מתרשם מאד מישראל", אמר לפרס. "הודו מעריכה ומוקירה את תרומתה של ישראל בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ישראל משלבת חדשנות, רעיונות יצירתיים ואומץ שהביאו לפתרון בעיות רבות בעולם ובהודו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פיגועי הטרור הם אתגר משותף לשתי המדינות ויש להלחם מלחמת חורמה בקיצוניים הפוגעים בשם הדת באזרחים חפים מפשע". כך אמר נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, בפגישה שקיים היום עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

פגישת פרס-מודי (צילום: באדיבות לשכת הנשיא לשעבר שמעון פרס)
פגישת פרס-מודי (צילום: באדיבות לשכת הנשיא לשעבר שמעון פרס)

ראש הממשלה של הודו אירח היום במשכנו, בבירת הודו ניו דלהי, את הנשיא לשעבר שמעון פרס. השניים דנו באריכות בשיתופי פעולה בתחום הביטחון והטרור ובהעמקת הקשרים האסטרטגיים בתחום התשתיות, מים, חקלאות בריאות ומדע.  בפתח הפגישה התייחס פרס למציאות ולאירועים האחרונים בישראל ואמר: "ישראל רואה בהודו כאחות גדולה- אנו שתי דמוקרטיות אמיתיות החיות בסביבות מורכבות ולשתי המדינות תרבות גדולה ועשירה עתיקת יומין. פיגועי הטרור הם אתגר משותף לשתי המדינות ויש להלחם מלחמת חורמה בקיצוניים הפוגעים בשם הדת באזרחים חפים מפשע. אני בא אליך כידיד גדול של הודו, כחבר ושותף וזהו כבוד גדול עבורי להיפגש איתך כאן בבירת הודו. אתה ממשיך דרכם של אבי האומה גנדי ונהרו ומוביל מהפכה שלישית אדירה בהודו לטובת אזרחי הודו והעולם כולו. באתי להרחיב ולהעמיק את שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין הודו לישראל ולהדק את קשרינו הטובים בכל התחומים".

ראש הממשלה מודי, אשר קיבל את פרס בקבלת פנים מסורתית ובקידה ההודית ברך אותו בחום ואמר: "אני מתרשם מאד מישראל – הודו מעריכה ומוקירה את תרומתה של ישראל בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ישראל משלבת חדשנות, רעיונות יצירתיים ואומץ שהביאו לפתרון בעיות רבות בעולם ובהודו. התנסיתי מקרוב ביכולות האדירות של מדינת ישראל כשהנהגתי את מדינת גוג'רט ופתחתי מרכז חממות טכנולוגיות בהשתתפות חברות ישראליות רבות מהמתקדמות ביותר בתחומן. יחסינו ושיתופי הפעולה הטכנולוגיים הם דוגמא לשותפות אמת ומתווה דרך לעתיד והיהודים שעלו לישראל מגורג'ט ובמביי הם עוד חוליה בקשר האמיץ בין המדינות ".

במהלך הפגישה השניים דנו בהרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות. בהקשר שיתוף הפעולה לסיכול הטרור אמר פרס כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות למען סיכול הטרור צריך להיות הן באמצעים ביטחוניים, והן בחינוך לדורות הבאים ומניעת שנאה והסתה, תוך שימוש בדת להצדקת טרור. רוה"מ מודי סיפר לפרס על קרבתו לישראל והערכה הרבה הרוחש לטכנולוגיה הישראלית ואמר: "ביקרתי בישראל בשנת-2006, ביקשתי במיוחד ממארחיי לראות את בית בן גוריון בנגב ונדהמתי לראות את תמונתו של גנדי לצד מיטתו של בן גוריון. קיים דמיון רב בין ביתו של בן גוריון לביתו של גנדי- דמיון שבא לידי ביטוי גם בערכים המשותפים לשני האישים. התרגשתי לראות זאת והרגשתי קרבה גדולה לישראל- דבר המשפיע עלי עד היום".

כמו כן, שוחחו על הפרויקט המשותף לישראל-הודו-אוסטרליה לפיתוח תשתיות מזון ומים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, אותו ישיק מחר הנשיא לשעבר פרס בטקס גדול בהשתתפות נציגי ממשל ומאות אנשי עסקים בכירים. בהקשר זה אמר פרס: "מדינת ישראל נולדה לעוני וביצות ומהעדר ברירה ומשאבים וחיים בלב סביבה עוינת הפכנו למעצמת הייטק ופיתחנו חקלאות, תשתיות מים, רפואה והייטק מהטובים בעולם. אנו רוצים להמשיך בשותפות אמת עם הודו, לחלוק בידע הרב והטכנולוגיה שיש לנו וליהנות מהידע המשותף".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן