Skip to content

שביעות רצון בישראל מסגירת הבדיקה על תקרית המשט הטורקי

בהודעה שפרסם משרד החוץ נאמר: "ישראל סבורה כי לא היה כל טעם לפתיחת הבדיקה המקדמית מלכתחילה ומצרה על כך שהמשאבים והזמן היקרים של בית הדין – מוסד שהוקם במטרה להיאבק בזוועות החמורות ביותר בעולם – הוקצו לתלונה משוללת בסיס משפטי שהוגשה ממניעים פוליטיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביעות רצון בישראל על החלטת התובעת, בבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC), לסגור את הבדיקה המקדמית על תקרית המשט הטורקי (המאווי מרמרה). עם זאת מסתייגת ישראל מחלק מהניתוח המשפטי וממספר "אמירות לא זהירות", כלשונה, בדו"ח.

מאווי מרמרה - התובעת החליטה לסגור את הבדיקה המקדמית (צילום: ויקיפדיה)
מאווי מרמרה - התובעת החליטה לסגור את הבדיקה המקדמית (צילום: ויקיפדיה)

בהודעה שפרסם משרד החוץ נאמר: "ישראל רושמת לפניה בחיוב את החלטת תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי לסגור את הבדיקה המקדמית על תקרית המשט, אשר נפתחה בעקבות פניה בשם איחוד איי קומורוס במאי 2013.

בהמשך הודעת משרד החוץ נאמר: "ישראל סבורה כי לא היה כל טעם לפתיחת הבדיקה המקדמית מלכתחילה ומצרה על כך  שהמשאבים והזמן היקרים של בית הדין – מוסד שהוקם במטרה להיאבק בזוועות החמורות ביותר בעולם – הוקצו לתלונה משוללת בסיס משפטי שהוגשה ממניעים פוליטיים".

בהודעתו מותח משרד החוץ ביקורת, על אמירת התובעת שלפיה בוצעו כנראה פשעי מלחמה, ע"י חיילי צה"ל, על סיפון ה"מאווי מרמרה". "כי כל אמירה ראשונית של התובעת באשר להתנהלותם של חיילי צה"ל, מבלי להידרש כלל לסוגיה המרכזית של ההגנה העצמית אשר מצדיקה שימוש בכוח, ומבלי שניהלה חקירה יסודית של התקרית עצמה – בהכרח תוביל לאמירות מוטעות ומטעות", נאמר בהודעת משרד החוץ. "נושאים אלה בדיוק נבדקו בפירוט וביסודיות ע"י ישראל, לרבות באמצעות ועדת חקירה עצמאית בראשות שופט עליון בדימוס (ועדת טירקל), וכן באמצעות ועדה מיוחדת של מזכ"ל האו"ם (ועדת פאלמר) –  אשר קבעו שתיהן כי חיילי צה"ל נאלצו להגיב בכוח על מנת להגן על חייהם מפני אלימות מאורגנת, מתוכנת מראש וקטלנית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן