Skip to content

השר אדלשטיין בקבר יוסף: להחזיר את השליטה המלאה במתחם לידי ישראל

דברי השר נאמרו במהלך תפילה, בהשתתפות כאלפיים איש, במתחם הקבר הלילה. באירוע השתתפו גם בני משפחתו של בן יוסף לבנת, שנרצח בסמוך למתחם לפני חודשים ספורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דברי השר נאמרו במהלך תפילה, בהשתתפות כאלפיים איש, במתחם הקבר הלילה. באירוע השתתפו גם בני משפחתו של בן יוסף לבנת, שנרצח בסמוך למתחם לפני חודשים ספורים

מאת ניצן קידר

מתחם קבר יוסף. (צילום: תמר הירדני, ויקימדיה)
שופץ לאחרונה. מתחם קבר יוסף. (צילום: תמר הירדני, ויקימדיה)

השר יולי אדלשטיין קורא לממשלת ישראל לשוב לקבר יוסף ולחדש את הנוכחות הקבועה במקום: "יש להשיב את השליטה המלאה של מדינת ישראל בקבר יוסף.  על מנת לאפשר גישה חופשית לאתר הקדוש הזה לאורך כל שעות היממה", אמר אדלשטיין במהלך תפילה, בהשתתפות כאלפיים בני אדם במתחם הקבר הלילה.

אדלשטיין הוסיף, כי "הניסיון מוכיח שהמקומות הקדושים שנמצאים בשליטת ישראל משומרים היטב ובטוחים לכל דכפין, לעומת זאת, הרשות הפלסטינית  מונעת כניסת יהודים, ואפילו שורפת והורסת כפי שהיא עשתה בקבר יוסף בעבר. אני סבור שיש להחזיר את השליטה המלאה, ורבים מחברי בממשלה סבורים כך אף הם".

אחת לחודש לערך, מתקיימת תפילה קבועה בקבר יוסף ומשתתפים בה דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, חיילים ומקובלים. הפעם הצטרפו גם כחמישים עיתונאים וכתבים זרים, רובם מצרפת, שקיבלו תדרוך מפורט על השומרון וקבר יוסף מיו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר.

באירוע השתתפו גם בני משפחתו של בן יוסף לבנת, שנרצח בסמוך למתחם לפני חודשים ספורים.

כזכור, לאחר שנחרב המתחם על ידי הרשות הפלשתינית לפני 11 שנים, הוא שופץ בשנים האחרונות במבצע הנדסי מורכב ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד", חיילי צה"ל והמנהל האזרחי.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הודה לכוחות הביטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת קהל האלפים, וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף. הביקור המיוחד התקיים לאחר שבשנה האחרונה, מאז שיקום הקבר, ביקרו במקום שמונה מחברי הממשלה: סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר המדע דניאל הרשקוביץ’, השר יוסי פלד, סגן השר איוב קרא וסגנית השר לאה נס.

ביקור ממלכתי נוסף, שהתקיים לפני מספר חודשים, עורר התרגשות רבה, כשכעשרה חברי כנסת נכנסו יחד עם אנשי המועצה האזורית שומרון לתפילה בקבר יוסף – לראשונה זה שנים באור יום ובאבטחה צמודה של חיילי צה"ל.

 

2 Comments

  1. מור נעמן
    16 בפברואר 2012 @ 15:38

    נרצח. רצח. מכיר את הביטוי? זה כשאדם נורה למוות על ידי פלשתינים. להזכירך, שוטרים פלשתיניים ירו למוות בלבנת (הי"ד), ללא שום סיבה אמיתית, כשהוא וכמה חברים שלו נכנסו לקבר יוסף. אתה יכול להתווכח על הרבה דברים, אבל לא על זה שמדובר ברצח.

  2. אליק מאור
    16 בפברואר 2012 @ 14:27

    נרצח? הוא נרצח? על ידי? איך?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן