Skip to content

שרת החוץ של האיחוד האירופי: "ירושלים צריכה להתחלק בין שני העמים"

השרה ביקרה ברמאללה לאחר שנפגשה קודם לכן את שר החוץ ליברמן ובהמשך את ראש הממשלה, שדחה את דברי הביקורת של האיחוד האירופי בדבר בנייה בירושלים המזרחית ובשטחים הכבושים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בעיית ירושלים צריכה להיפתר כשהעיר תשמש כבירתן של שתי מדינות", כך אמרה אמש (מוצ"ש) בכירת הדיפלומטים בסגל האיחוד האירופאי, פדריקה מוגהריני. הדיפלומטית שהשתתפה במסיבת עיתונאים שנערכה בעת ביקורה ברמאללה. מוגהוריני התייחסה בדבריה בהקשר למהומות הקשות בבירה ולהפגנות אלימות בצפון המדינה לאחר היוודע דבר הריגתו של ח'יר חמדאן (22) תושב כפר כנא בליל שבת האחרונה.

מוגהוריני - לחלק את ירושלים (צילום: מען)
מוגהוריני - לחלק את ירושלים (צילום: מען)

"ירושלים היא עיר יפה שבה יכולים להתחלק היושבים בה ושני העמים", אמרה מוגהוריני; "היכולת לחלוק בעיר ולחיות בה בשלום היא מסר לא רק אלו שגרים באזור אלא לעולם כולו", אמרה הבכירה. ביום חמישי שעבר נפגשה הדיפלומטית עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שדחה את דברי הביקורת של האיחוד האירופי על הבנייה בצידה המזרחי של ירושלים ובניית התנחלויות בשטחים. "אני דוחה את הטענה המופרכת כאילו שורש הסכסוך המתמשך הוא התנחלות כזאת או אחרת", אמר נתניהו, "הנושא אינו שטח אלא עצם קיומנו והסירוב להכיר בישראל בכל גבול שהוא. זה היה ונשאר שורש הסכסוך, הסירוב המתמשך להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה משלו".

קודם לכך, הזהירה שרת החוץ האירופית כי קומה של מדינת ישראל באזור המזרח התיכון לא היה מעולם במצב כל כך מסוכן, כמו במצב היום. במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד החוץ יחד עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמרה השרה: "האיחוד האירופי ניצב לצד ישראל כשמדובר בדאגותיה לביטחון אזרחיה. אנו מוכנים לעבוד בכיוון של חידוש את השיחות וגם להבטיח שהוא יביא לפתרון של שתי מדינות. במסלול הזה, התנחלויות חדשות הן מכשול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן