Skip to content

פרץ: "בישראל מתחוללת רעידת אדמה – ונתניהו מחפש אשמים"

השר עמיר פרץ הגיש הבוקר את התפטרותו מהממשלה ותקף ישירות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה. "נלחמתי בנחישות מול הטרור, לא פחות ממך - גם מול חיזבאללה וגם מול החמאס - והאמנתי וקידמתי תהליך מדיני כחלק מתפיסת ביטחון כוללת של מדינת ישראל", אמר השר פרץ. נתניהו השיב: "אצלכם זה 'אם לא פינית, לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוך עימות חריף, ראש בראש עם נתניהו, הגיש הבוקר השר עמיר פרץ את התפטרותו מן הממשלה, בהאשימו את ראש הממשלה בחוסר אחריות ובהתלהמות.

הגיש את התפטרותו מהממשלה. השר פרץ. לבני: "מכבדת ההחלטה" (צילום: דן בר דוב)
הגיש את התפטרותו מהממשלה. השר פרץ. לבני: "מכבדת ההחלטה" (צילום: דן בר דוב)

השר פרץ החליט להתפטר, עוד בטרם יודיע ראש הממשלה נתניהו אם יפטר אותו, על ההאשמות הבוטות שהשמיע נגדו אתמול בראיון בערוץ 2. הוא הודיע הבוקר ליו"ר מפלגתו, ציפי לבני, כי יתפטר מהממשלה עוד היום. לבני הגיבה באומרה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו וכי הם ימשיכו לפעול במשותף במסגרת התנועה.

השר עמיר פרץ לא הסתפק בהגשת מכתב ההתפטרות ותקף את נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה. "בחודשים האחרונים מתחוללת בישראל רעידת אדמה בכל התחומים – מדיני, חברתי וכלכלי – אבל נתניהו, במקום לנווט ולמצוא פתרונות, מחפש אשמים", הטיח בראש הממשלה. "תפקידו הוא להתעלות מעל ההתלהמות והצרכים הפוליטיים, ולגלות אחריות כלפי האזרחים. איני מתכוון להצביע בעד התקציב האנטי-חברתי, שאינו מתמודד עם הידרדרות האוכלוסיה לעוני ולחוסר יכולת להתקיים בכבוד.

"לא ייתכן שכאשר אנשים עם ראייה לאומית ובינלאומית רחבה רואים את הפיתרון המדיני כחלק מרכז במאמץ, מאשימים אותם כמתקפלים בפני הטרור. נלחמתי בנחישות מול הטרור, לא פחות ממך – גם מול חיזבאללה וגם מול החמאס – והאמנתי וקידמתי תהליך מדיני כחלק מתפיסת ביטחון כוללת של מדינת ישראל", אמר השר פרץ. 

"אם לא פינית - לא עשית". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
"אם לא פינית - לא עשית". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו השיב בסרקסטיות לשר פרץ: "אצלכם זה 'אם לא פינית, לא עשית'. התוכנית היחידה שלכם זה לקפוץ מהצוק ולהתקפל. אני מודה לך שהבנת שהמקום שלך הוא לא סביב שולחן הממשלה".

בהמשך עבר ראש הממשלה לדבר על המתרחש בימים אלה: "ישראל היא מדינת חוק", אמר. "כל מי שיפר את החוק ייענש בחומרה. אנחנו לא נסבול הפרות סדר, והתפרעויות. אנחנו נפעל בנחישות נגד זורקי אבנים, זורקי בקבוקי תבערה, זורקי זיקוקים, חוסמי צירים וגם נגד הפגנות שקוראות להשמדתנו. איננו מוכנים לסבול יותר הפגנות בלב ערינו, שמניפים דגלים של החמאס או של דאע"ש וקוראים לפדות את פלסטין בדם ואש – בעצם קוראים להשמדתה של מדינת ישראל. אני הנחתי את שר הפנים לפעול בכל האמצעים, כולל לבחון את האפשרות של שלילת אזרחות לאלה שקוראים להשמדתה של מדינת ישראל.

"מי שעומד מאחורי ההסתה הזאת זה קודם כל התנועות האסלאמיות למיניהן: החמאס, התנועה האסלאמית בישראל", אמר ראש הממשלה. "בראש החץ, לפחות בהתססות בהר הבית, עומדים המורביטון והמורביטאת – תנועות הסתה ממומנות על ידי כסף של האסלאם הקיצוני – אני הנחתי לפעול להוציא אותן אל מחוץ לחוק; אבל מי שעוד עומד מאחורי ההסתה הזאת זה הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן. האתר של הגוף הרשמי שלהם, הפת"ח, הסביר שעם ישראל בעצם אף פעם לא היה כאן, בית המקדש אף פעם לא היה כאן ושלמה, דוד , ישעיהו, ירמיהו, מלכי ישראל, נביאי ישראל –  כל זה זה פיקציה. בעצם יש פה ניסיון ברור לעוות לא רק את האמת העכשווית אלא גם את האמת ההיסטורית. מול העיוותים הללו, מול השקרים הבוטים הללו אנחנו חייבים לומר את האמת מול עמנו ומול העולם, ואנחנו חייבים לומר את האמת גם אל מול הגורם העליון ששואף להשמדתנו, אני מתכוון לאיראן.

"המעשה המדוייק והנכון". שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"המעשה המדוייק והנכון". שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"נשיא איראן או שליט איראן חמינאי היה בחדשות בימים האחרונים", המשיך ראש הממשלה. "רק אתמול הוא קרא להשמדתנו. האמירות שאיראן התמתנה נסתרות על ידי המדיניות המעשית של איראן. הקריאה להשמדתנו, שלילת זכויות האדם, שהיא בשיא באיראן בשנה האחרונה, וכמובן הדיווחים שאנחנו מקבלים מסוכנות האנרגיה הבינלאומית שאיראן ממשיכה לשקר ולהוליך שולל את העולם ביחס לתוכניות והפעולות שלה להשיג נשק גרעיני. מול איראן כזאת שנשלטת על ידי משטר כזה עלינו לעשות הכל כדי שהיא לא תתחמש בנשק גרעיני או ביכולת לייצר נשק גרעיני תוך זמן קצר, והקהילה הבינלאומית עכשיו עומדת בפני ברירה פשוטה, להיכנע לתביעות של איראן בהסכם כניעה מסוכן לא רק לישראל, לעולם כולו, או לעמוד על הדרישות שאיראן תתפרק מהיכולת שלה לייצר נשק גרעיני. ישראל לא תסכים עם הסכם שמשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, זה מסוכן לכולנו".

מי שמיהרה לברך ראשונה, את השר פרץ על צעדו, הייתה דווקא ח"כ שלי יחימוביץ, שבינה לבין השר פרץ שרר קרע עמוק: "זהו המעשה המדויק והנכון, במיוחד ערב תקציב שהוא תקציב גזירות קשה לציבור, ונוכח חוסר התקווה המדיני. מלכתחילה שגתה לבני כאשר חברה לנתניהו והעניקה לגיטימציה למדיניותו השגויה. וככלל, ראוי שפוליטיקאים יהיו במקום שאליו הם מחוייבים ערכית ואידאולוגית, ולא יחפשו באובססיביות תירוצים להיות חלק מהשלטון בכל מקרה ובכל מחיר".

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב: "התפטרותו של עמיר פרץ, מבשרת את תחילת הסוף של ממשלתו האחרונה של נתניהו. ברור לכל שהגונג כבר נשמע. מקומו של עמיר פרץ, כמו גם של מפלגת התנועה הוא במחנה המרכז שמאל, אותו מפלגת העבודה תוביל בבחירות הבאות עד להחלפת השלטון".

תנועת "שמאלה" (שמאל ציוני ישראלי) בירכה  את השר עמיר פרץ על התפטרותו מהממשלה והתנגדותו לתקציב, ומציינת  כי האתגר הניצב כעת הנו לבנות מחנה של שמאל גדול ומנצח לקראת הבחירות הבאות

ערן חרמוני מראשי "שמאלה" ציין: "התפטרות פרץ הנה צעד ערכי ממדרגה ראשונה וראוי להערכה. זו הסנונית הראשונה המבשרת על התפוררות ממשלת הכישלון של נתניהו ובנט, ולגיבוש כוחות במחנה השמאל-מרכז הציוני לשם מהפך שלטוני בבחירות הבאות. החלה הספירה לאחור של שלטון הימין".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן