Skip to content

הצעת "חוק הנורמות" עברה בוועדת שרים לחקיקה

הצעת החוק קובעת כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד. מציעי החקיקה טוענים כי היא לא תשנה את מעמדו של השטח מבחינה מדינית ולא תסתור את הוראות הדין הבינלאומי שישראל קיבלה על עצמה. בחוק תמכו ששה שרים (אורי אריאל, אורי אורבך, יאיר שמיר, גלעד ארדן, סופה לנדבר ושטייניץ) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת "חוק הנורמות", הקובעת כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד, עברה היום בוועדת השרים לחקיקה.

בחוק תמכו ששה שרים (אורי אריאל, אורי אורבך, יאיר שמיר, גלעד ארדן, סופה לנדבר ושטייניץ) והתנגדו ארבעה (לבני, פרי, לפיד וגרמן). השרה לבנת נמנעה, השר אהרונוביץ' לא הצביע.

"החלטה חשובה שיש בה כדי למנוע אפליה של ממש". ח"כ אורית סטרוק (צילום: ויקיפדיה)
"החלטה חשובה שיש בה כדי למנוע אפליה של ממש". ח"כ אורית סטרוק (צילום: ויקיפדיה)

בדברי ההסבר של הצעת החוק נאמר כי המציאות הקיימת היום ביהודה ושומרון גוררת בעקבותיה פגיעה קשה בזכויותיהם של כ-300 אלף המתנחלים ומפלה אותם לרעה ביחס לשאר אזרחי המדינה וכי הדבר בא לידי ביטוי, למשל, בהיעדר תחולה לחוקי עבודה המגנים על העובדים.

"הצעת חוק זו מבקשת לתקן עוול זה, להשוות בין הנורמות השונות החלות על אזרחיה של מדינת ישראל ללא קשר למקום מושבם ולהביא למצב בו גם את חייהם של אזרחי המדינה תושבי האזור תנהל הכנסת הנבחרת, וזאת בלי לשנות את מעמדו של השטח מבחינה מדינית ובלי לסתור את הוראות הדין הבינלאומי שישראל קיבלה על עצמה, לפנים משורת הדין, להתנהל על פיו ביהודה והשומרון", נאמר בדברי ההסבר.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין, הגיבו בסיפוק להחלטת וועדת השרים: "אנו מברכים על ההחלטה החשובה של ועדת השרים לאשר את הצעת החוק. זוהי החלטה חשובה שיש בה כדי למנוע אפליה של ממש. אנו מקווים שהממשלה תתאחד כולה מאחורי הצעת החוק, ומצפים גם משרים שאינם תומכי ההתיישבות אך הם ודאי תומכים בזכויות אזרח, לתמוך בזכויות האזרח של המתיישבים, ולאפשר לנו להמשיך ולקדם במהירות האפשרית".

לעומתם אמרה ח"כ יפעת קריב (יש עתיד): "וועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום הצעת חוק שמייצרת פתח מסוכן לדמוקרטיה הישראלית ולמדינת ישראל. ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין ממשיכים לשפוך שמן למדורה, במקום לפעול להרגעת הרוחות. דווקא היום החליטו לקדם חקיקה בעייתית המהווה טלאי על טלאי ולא טיפול שורש בבעיה. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית חוקים יחלו באמצעות נציגי צבא. על חברי הכנסת לפעול לקידום סדר יום מדיני ותוכנית אסטרטגית ארוכת טווח ולא פתרונות מסוכנים להשגת קולות בקלפי".

ח"כ עמר בר-לב, חבר ועדת החוץ והביטחון: "נתניהו וחברי ועדת השרים, זרקו היום היום בקבוק תבערה לתוך שטח שבו משתוללת שריפה בלתי נשלטת. עצם אישור הצעת החוק בעיתוי הזה כשירושלים בוערת ואינתיפאדה שלישית עומדת בפתח, הוא חוסר אחריות משווע והוכחה שכל יום של נתניהו בשלטון הוא נזק אמיתי ומוחשי לביטחון אזרחי ישראל. הצעת החוק הזו רק תאיץ את ההידרדרות במצב הביטחוני במקום לצנן אותו. אין מילים שיפריזו לתאר כמה חמורה העובדה שראש הממשלה שוב שם את האינטרסים הפוליטיים-מפלגתיים הצרים שלו מעל לאינטרסים הלאומיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן