Skip to content

פיגוע דקירה בדרום ת"א: חייל נדקר בידי פלסטיני ונפצע אנושות

חייל צה"ל בן 19 נפצע מדקירות של פלסטיני תושב שכם, באירוע דקירה שהתרחש היום בסמוך לתחנת הרכבת ההגנה. הדוקר נמלט ונלכד. השר נפתלי בנט דורש להפסיק להתמגן: "קונספציית הבטונדות פשטה את הרגל". השר לביטחון הפנים, אהרונוביץ', הגיע לזירה ונתקל בקריאות: "איפה הביטחון?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל בשנות ה-20 לחייו נפצע היום אנושות (שני) בשעות הצהריים המוקדמות ליד תחנת הרכבת "ההגנה" שבדרום תל אביב, לאחר שנדקר בסכין על ידי צעיר פלסטיני (18) תושב מחנה הפליטים אסקר שליד שכם. החייל אושפז בבית החולים בבית החולים שיבא שבתל השומר שם הועבר לחדר ניתוח ומצבו הוגדר כקשה.

שני עברי אורח לקו בחרדה וטופלו במקום. משטרת תל אביב סגרה את האזור וזיהתה את התוקף שברח לבנין סמוך כמה מאות מטרים מאזור התקיפה. הוא נלכד בקומה האחרונה בבניין. סוכנות מען הפלסטינית פרסמה את זהות התוקף וזיהתה אותו כאל-אדין אבו חאשייה ממחנה הפליטים שבשכם.

שניות לאחר הפיגוע (צילום מסך )
שניות לאחר הפיגוע (צילום מסך )

 

סכין הפיגוע שהשליך התוקף (צילום מסך)
סכין הפיגוע שהשליך התוקף (צילום מסך)

 

זירת הפיגוע דקות לאחר הפיגוע (דוברות מדא)
זירת הפיגוע דקות לאחר הפיגוע (דוברות מדא)

ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, הגיע לזירה, איחל החלמה מהירה לחייל שנפגע ואמר כי "התמונה הראשונית שברורה לנו היא שמדובר בחייל שהותקף על ידי בן מיעוטים שמתגורר בשכם. הוא תקף אותו בעזרת סכין, הוא דקר מספר פעמים וניסה לחטוף את נשקו". סאו וסיף כי שני אזרחים נחלצו לעזרת החייל ובמקביל דיווחו למשטרה. "הדוקר נמלט ובמרחק 200 מטר מנקודת הדקירה נוצר מגע בינו לבין כוח שיטור. מכאן משלימים את החקירה בשיתוף עם השב"כ". חובשי מד"א שהגיעו למקום מסרו כי "על הכביש סמוך לתחנת הרכבת ההגנה שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה. במקום הייתה המולה גדולה מאוד. הענקנו לפצוע טיפול רפואי ובהמשך הוא פונה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבי"ח תל השומר".

זירת הפיגוע (דוברות מד"א)
זירת הפיגוע (דוברות מד"א)

 

הבניין אליו נמלט התוקף (צילום: ישראל אלמאסי)
הבניין אליו נמלט התוקף (צילום: ישראל אלמאסי)

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' הגיע אף הוא לזירת האירוע והתקבל בקריאות כעס: "איפה הביטחון" ו-"מוות למחבלים". שר הכלכלה נפתלי בבנט שתקף השבוע את מדיניות המיגון של ישראל וטען כי אסור לנו למגן את עצמנו לדעת, הגיב לאירוע ואמר כי "מדובר בפיגוע חמור המוכיח כי "קונספציית הבטונדות" פשטה את הרגל". בנט דרש "להביא לכך שהמסיתים, יורי הזיקוקים והמתפרעים ישבו בכלא", "אבו מאזן הפך ליורשו של עראפת רק בלבוש אחר, הוא טרוריסט בחליפה ויש להתנהג אליו בהתאם, אמר השר. וועד מתיישבי השומרון ופורום הצעירים באריאל הגיבו ומסרו כי "מחבל שמתגורר בשכם ולשם גם ניסה לברוח אחרי ניסיון הרצח, הוא ההוכחה שאסור לתת לשב"חים את האפשרות לחזור לבתיהם ללא בידוק בטחוני בתחבורה הציבורית הנוסעת לשומרון".

ועד המתיישבים הוא אחד הגופים שפעל נמרצות למניעת הסעת פלסטינים מהשטחים בקווי תחבורה ציבוריים יחד עם יהודים. שר הביטחון משה יעלון הכריז לפני כשבועיים כי קיבל החלטה להפריד את היסעי הפלסטינים ולהקצותם לנסיעה בקווים ייחודים שייועדו רק לפלסטינים. החלטה שעוררה ביקורת רבה בקרב ציבור בישראל, ארגוני זכויות אדם ומפלגות השמאל.

במערכת הביטחון אמרו היום כי בנוגע לכך, לא היו התראות ממוקדות לפיגוע מעין זה. מכאן מתחזקת ההערכה שמדובר במפגע שפעל ללא הכוונה, ללא תשתית מאורגנת כמו בפיגועים בירושלים.
בשב"כ ציינו עוד לפני מספר חודשים כי קיימת עלייה בפיגועים שמגיעים מתוך קהל מפגעים שאיננו קשור לארגונים ומחליט לבצע פיגועים באורח אקראי וללא עזרה חיצונית. הקושי נעוץ בכך שלשב"כ ולכוחות הביטחון קשה לזהות קהל מפגעים מסוג זה ולהיערך לקראתו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן