Skip to content

נורבגיה: איש-דת מוסלמי למשפט באשמת איום על חברת אופוזציה

איש-דת ממוצא כורדי עומד לדין בנורבגיה באשמת איום על חייה של חברה באופוזיציה. האיש, שכבר עמד בעבר בפני צו גירוש מנורבגיה, ממשיך במסע הסתבכותו עם החוק במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש-דת ממוצא כורדי עומד לדין בנורבגיה באשמת איום על חייה של חברה באופוזיציה. האיש, שכבר עמד בעבר בפני צו גירוש מנורבגיה, ממשיך במסע הסתבכותו עם החוק במדינה

מאת יצחק קמחי-זוארץ ואורי קציר

מולא קרקאר
מסתבך סדרתי. מולא קריקאר

מולא קריקאר, איש-דת מוסלמי ממוצא כורדי-עיראקי עמד למשפט אתמול בנורבגיה (יום ד') באשמת איום על חברת מפלגת האופוזצייה השמרנית הנורבגית. התובע הכללי הנורבגי אמר כי איש-הדת צפוי לעונש של מספר שנים בכלא.

סוכנות הידיעות הגרמנית מדווחת כי בית המשפט הנורבגי דן אתמול בכתב האישום נגד נג'ם א-דין פרג' אחמד, הידוע בשם "מולא קריקאר", בעקבות התבטאות שלו במסיבת עיתונאים בחודש יוני 2010 שבה אמר כי חברת האופוזיציה אירנה סולברג תשלם מחיר אם הוא יגורש מנורבגיה.

יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שמולא קריקאר מתבטא בצורה כזו. במהלך ריאיון טלוויזיוני בשנת 2009 קרא להריגתם של חיילים אמריקנים בעיראק ואיים על חייהם של שלושה כורדים.

סיב ינסן, יו"ר המפלגה הפרוגרסיבית, הגדירה את דברי המולא כ"איום בפעולת טרור על אדמת נורבגיה". מולא קריקאר מצוי כרגע במעצר בית והוא עצמו העלה את האפשרות שאם יאלץ לעזוב את נורבגיה, יעדיף לעבור לסומליה. ינסן הביעה תקווה שכך אכן יקרה. "הוא כנראה ימצא שם אנשים בעלי קו מחשבה דומה, אבל זו בוודאי תהיה בעיה אחת פחות עבור משלמי המסים בנורבגיה", קבעה.

סוכנות הידיעות AP מוסרת כי איש-הדת בן ה-55 הוא דמות שנויה במחלוקת בנורבגיה זה זמן רב. הוא נקלט בנורבגיה כפליט בשנת 1991 ונסע מאז לכורדיסטאן העיראקית מספר פעמים שם ייסד את קבוצת "אנסאר אל-אסלאם" ("נאמני האסלאם") הנחשבת כארגון טרור בארה"ב ובמדינות נוספות.

בשנת 2005 נשפט המולא בבית משפט נורבגי לגירוש לאחר שבית המשפט קבע כי הוא מהווה איום על ביטחון המדינה. ההחלטה הזו מעולם לא הוצאה לפועל כיוון שהוא צפוי להיות מוצא להורג בעיראק והחוקה הנורבגית אינה מתירה גירוש של אנשים שסכנת חיים מרחפת מעל ראשם.

סניגורו של מולא קריקאר טוען כי מרשו לא עבר על החוק וכי הוא אינו מחשיב את התבטאויותיו של המולא כאיום כלשהו על חייה של חברת האופוזיציה והוסיף כי קיים הבדל גדול בין עבירה על החוק ובין חופש הביטוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן