Skip to content

נתניהו: "נמשיך להילחם בטרור וננצח אותו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר בפני חברי סיעתו בכנסת ואמר: "לכל המפגינים שקוראים נגד המדינה ובעד הרשות הפלסטינית, אני רוצה להגיד דבר אחד - אתם מוזמנים לעבור לשם. מדינת ישראל לא תערים קושי. אך מי שנשאר - אנו נעמיד קשיים בפני מתפרעים, טרוריסטים ומפגעים. הוריתי להפעיל את כל חומרת החוק כולל הרס בתי מחבלים ואמצעים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לטרור שמופנה נגדנו אין גבולות, הוא מופנה לכל חלקי הארץ באותה מידה. הטרוריסטים רוצים לסלק אותנו מכל מקום שאנו נמצאים בו. אני מבטיח לכם דבר אחד – הם לא יצליחו בזה. אנו נמשיך להילחם בטרור שאנחנו נלחמים בו מאז הקמת מדינה וננצח אותו".

"זה לא הזמן לאמירות מפלגות". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
"זה לא הזמן לאמירות מפלגות". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות פיגוע הדקירה בת"א, שבו נפצע חייל באורח קשה מאוד מדקירת פלסטיני תושב שכם.

נתניהו, שדיבר בפני חברי סיעתו בכנסת התייחס גם להתפרעויות במגזר הערבי בישראל. "ניאבק בהסתה שמובילה הרשות הפלסטינית, נפעל בנחישות נגד המתפרעים שקוראים להשמדת מדינת ישראל", הוא אמר. "לכל המפגינים שקוראים נגד המדינה ובעד הרשות הפלסטינית, אני רוצה להגיד דבר אחד – אתם מוזמנים לעבור לשם. מדינת ישראל לא תערים קושי. אך מי שנשאר – אנו נעמיד קשיים בפני מתפרעים, טרוריסטים ומפגעים. הוריתי להפעיל את כל חומרת החוק כולל הרס בתי מחבלים ואמצעים נוספים. לא נסבול התפרעות כזו".

נתניהו קרא לציבור בישראל להיות מאוחדים. "זה לא הזמן לאמירות מפלגות", אמר. "ככל שנהיה מאוחדים נהיה חזקים".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב בפני חברי סיעתו על פיגוע הדקירה בת"א. הוא סיפר כי שוחח עם שר החוץ הבריטי על האפשרות ואמר לו שאם מישהו יתקוף שוטר בריטי סכין – זה עשוי להיגמר באותה תוצאה בדיוק. "אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור ובניסיונות להשליט סדר במדינה", אמר ליברמן. "אי אפשר לדרוש מהמשטרה להשליט סדר וגם להתנפל עליה. מח"ש יעשו את החקירה שלהם, אבל כל מי שרואה את הסרטון מבין שלא מדובר בנער צדיק תמים שלא קשור לארוע. היה איום ממשי". ליברמן גם הביע תקווה שניתן יהיה לבטל את מעמד התושב של מתפרעים ממזרח ירושלים.

ליברמן קרא להמנע מלהקדים את הבחירות. "במצב של היום שיש אי שקט וכשאנחנו עדיין באמצע דיוני התקציב, ללכת לבחירות זה הדבר האחרון שהמדינה צריכה. לפעמים יש דינמיקה ודברים מתגלגלים, אבל אם שואלים אותי אני ממש לא רואה עניין בבחירות. אני גם לא רואה שינוי במפה הפוליטית במידה ובחירות יתקיימו".

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד איחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לחייל שנדקר היום בתל אביב. "אנחנו מחזקים את כוחות הביטחון במאבק המתמיד שלהם נגד הטרור, וקוראים מפה לאזרחי המדינה כולם, תנו לצה"ל, לשב"כ ולמשטרה לעשות את עבודתם. אין מקום לקריאות נקם במדינה חפצת חיים, כמו שאין מקום לקריאות נתעבות כמו 'מוות לערבים'. במקום לחזק אותנו בשעה קשה, התנהגות כזו מחלישה אותנו. שוחחתי אתמול עם מנהיגים מהציבור הערבי על הצורך המשותף להחזיר את השקט לרחובות ישראל. אני קורא מה גם לחלק מהפוליטיקאים שלנו, שרים וחברי הכנסת, להפסיק עם ההתלהמות חסרת האחריות, להפסיק עם ההצהרות המתגרות, ולעזור למשטרה ולשב"כ להוריד את הלהבות".

על התקציב אמר לפיד כי מדובר בתקציב חברתי, שמגדיל את ההשקעה בחינוך ב-3.2 מיליארד שקלים, את ההשקעה בבריאות ב-4 מיליארד שקלים, את היקף ההשקעה בביטחון האישי ב-1.2 שקלים ואת היקף ההשקעה ברווחה ב-כ-2 מיליארד שקלים. לטענתו, התקציב מאפשר לראשונה לנקוט בפעולות ממשיות להוצאת אוכלוסיות ממעגל העוני. "זה תקציב שמשקיע בתשתיות ומקדם צמיחה של עסקים קטנים ובינוניים. ובו בזמן, זה תקציב שבו יש תוספת של 6 מיליארד שקל לביטחון, כדי שנוכל לתת מענה למנהרות הטרור של החמאס, לטילי החיזבאללה וגם למחסור במעילי רוח ובנמרים שדרושים לנו כדי להגן על הלוחמים שלנו".

לפיד טען עוד כי חוק ההסדרים שהוא מביא לכנסת הוא "אחד הרזים והממוקדים שראה הבית הזה אי פעם". לדבריו, לא הוכנסו לתקציב "עיזים". "הבית הזה כולו – גם האופוזיציה וגם הקואליציה – צריך לדעת שאנחנו לא נסכים בשום אופן לכך ששינויים בתקציב יובילו לקיצוץ נוסף בתקציבים החברתיים. אנחנו לא נסיים את התקציב הזה בקיצוץ רוחבי בתקציבי החינוך, הרווחה, הבריאות ובטחון הפנים. אני מעדיף לא להעביר את התקציב, מאשר לפגוע בכל מה שחשוב לאזרחי ישראל".

1 Comment

  1. עמי גן
    11 בנובמבר 2014 @ 13:43

    ביבי ההתנהגות הקיצונית שלך מבריחה את האנשים. קצת היגיון וסבלנות כמו שיש ליצחק הרצוג והחיים בישראל יהיו מבורכים. זה לא רק מפלגת העבודה מול הליכוד. זו התנהלות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן