Skip to content

ממטבחה של אמא: פריטטה של מנגולד ופטריות

להכין פריטטה זה קל כמו לרכוב על אופניים • אפי בלה מביאה את המתכון לפריטטה מנגולד ופטריות חלומית • וזה פשוט יותר ממה שחושבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כולנו מכירים את הביטוי – "זה קל כמו לרכב על אופניים". במקרה שלי, הקביעה הזו לא מתאימה כלל, שכן אינני יודעת לרכוב על אופניים!!! כן, כן – ווידוי מצמרר, אני יודעת, אבל בירושלים רכיבה על אופניים לא הייתה חלק מנוף ילדותינו. כך הגעתי לגילי המופלג ללא ידיעת הפעולה הפשוטה כל כך (לאחרים).

פריטטה מנגולד ופטריות לצד סלט רענן (צילום: אפי בלה)פריטטה מנגולד ופטריות לצד סלט רענן (צילום: אפי בלה)

לקראת יום הולדתי, החלטתי להגשים את החלום ומצאתי מורה פרטי לרכיבת אופניים. התנאי היה שאנחנו נפגשים במקום מרוחק ככל האפשר, בשעות שהמקום ריק מאדם, ושאם יהיו שם במקרה אנשים, נמצא מיד מקום חלופי. וכך היה. עד כה עברתי שלושה שיעורים, בשיעור הראשון בעיקר ישבתי על האופניים ולא זזתי לשום מקום, בשיעור השני קיבלתי בעיקר שטפי דם ברגליים, אבל גם הצלחתי למצוא שיווי משקל לזמן קצר ובשיעור השלישי פתאום הצלחתי לרכוב, ממש לדווש ולנסוע מסלול שלם מבלי ליפול. מכאן אני רק צריכה להמשיך ולהתאמן, הפחד עזב אותי ורק הרצון להצליח מנחה אותי. זו תחושה נפלאה של הצלחה וכיבוש החששות והעכבות.

אני מכירה אנשים רבים (נשים וגברים כאחד) שהכניסה למטבח, לבשל או לאפות, היא עבורם כמו שרכיבה על אופניים הייתה בשבילי. חוסר בטחון, פחד וחשש גדול מצד אחד ורצון עז לנסות, ליצור ולהצליח מצד אחר.

המתכון להצלחה הוא להתחיל בהדרגה, וכמו שהמורה לרכיבה שלי תיאר בחוכמה רבה: יש להתחיל בקווים הגדולים ורק לאחר מכן לדייק בקווים העדינים, בדיוק כמו שילדים מתחילים לצייר.

המתכון של פריטטה מנגולד ופטריות הוא התחלה מצוינת לחוששים מהכניסה למטבח. זו בעצם סוג של חביתה משודרגת, מעין פשטידה מהירה. ההצלחה מובטחת והסיפוק מגיע מהר. החלק המאתגר היחיד הוא הפיכת הפריטטה על צלחת וחזרתה למחבת.

פריטטה של מנגולד ופטריות

דרגת קושי: ♥♥♥♥♥       זמן הכנה: כחצי שעה     כמות: 4 מנות

פריטטה של מנגולד ופטריות - קל כמו לרכוב על אופניים (צילום: אפי בלה)פריטטה של מנגולד ופטריות – קל כמו לרכוב על אופניים (צילום: אפי בלה)
  • 1 בצל קטן קצוץ
  • צרור עלי מנגולד (רק החלק הירוק) קצוצים (העלים חייבים להיות יבשים)
  • 1 חבילת פטריות שמפיניון פרוסות
  • 2 כדורי גבינת מוצרלה חתוכים לקוביות
  • 250 גרם גבינת קשקבל או פקורינו מגוררת
  • 8 ביצים טרופות
  • מלח, פלפל שחור גרוס
  • 50 גרם חמאה לטיגון

אופן הכנה

  1. במחבת גדולה ממיסים את החמאה, מטגנים את הבצל עד שהופך להיות שקוף.
  2. מוסיפים את הפטריות ומטגנים קלות, מוסיפים את עלי המנגולד עד שמתרככים.
  3. בקערה מערבבים את הגבינות, הביצים, מלח ופלפל.
  4. מוסיפים את תערובת הביצים למחבת ומכסים. מבשלים על אש נמוכה כ-8 דקות.
  5. הופכים בעדינות את הפריטטה על צלחת ומחזירים למחבת (מחליקים בעדינות) לבישול הצד השני כ-3 דקות נוספות.
  6. חותכים למשולשים, כמו פיצה ומגישים לצד סלט טרי ומרענן.

בתיאבון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן