Skip to content

"הניסיון של האסלאם הקיצוני להבעיר מלחמת דת – לא יצלח"

כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום הערכת מצב ודיון בקבינט הביטחוני. הוא תקף את ראש הרשות הפלסטינית: "לצערי אבו מאזן איננו שותף. להיפך, אבו מאזן שוב הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות". שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "הנחת העבודה שלנו תמיד צריכה להיות מחמירה, וזה אומר שאנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הריסת בתי מחבלים; יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים, זורקי בקבוקים ובקבוקי תבערה, יורי זיקוקיםוקנסות להורים של ילדים ונערים שזורקים אבנים. אלו חלק מן הפעולות עליהן הוחלט הערב. זאת, בנוסף לפעולות חוקיות שונות כגון הוצאה מחוץ לחוק של הגורמים המתסיסים בירושלים.

"ניצחנו את הטרור עד היום וננצח אותו גם הפעם" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"ניצחנו את הטרור עד היום וננצח אותו גם הפעם" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

כך הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום התייעצויות שקיים עם גורמי הביטחון – צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל. בנוסף לכך הוחלט לתגבר עוד, את כוחות הביטחון בשטח, ברחבי הארץ.

בהופיעו לאחר ישיבת הקבינט הבטחוני מדיני הערב, אמר נתניהו: "אנחנו נמצאים במערכה של הסתה וטרור שמכוונת נגד מדינת ישראל ואזרחיה. זאת מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ניצחנו את הטרור עד היום וננצח אותו גם הפעם.

"לטרור שמופנה נגדנו אין גבולות", אמר נתניהו. "הוא מנסה לעקור אותנו מכל חלקי הארץ. מבחינתם של הטרוריסטים, אנחנו לא צריכים להיות לא בירושלים, לא בתל אביב, לא בגוש עציון, לא בשום מקום. הם לא יצליחו בזה. גם הניסיון של גורמי האסלאם הקיצוני להתסיס את השטח, להבעיר מלחמת דת – הניסיון הזה לא יצלח גם הוא. אנחנו נחושים לפעול בכל דרך נגד ההתססה ונגד ההסלמה, תוך כדי פעולה תקיפה נגד מחוללי הטרור".

ראש הממשלה תקף שוב בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית. "לצערי למאמץ הזה אבו מאזן איננו שותף", אמר. "להיפך, אבו מאזן שוב הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות. במקום להרגיע את הרוחות הוא מלבה אותן. במקום לומר את האמת הוא מפיץ שקרים כאילו אנחנו מתכוונים או פועלים באיזושהי דרך לשנות את המעמד של המקומות הקדושים – זהו שקר וכזב. במקום לחנך את עמו לשלום, אבו מאזן מחנך אותו לפיגועים. המצער הוא שהקהילה הבינלאומית שממהרת לגנות כל מרפסת שנבנית בעיר הבירה שלנו, פשוט ממלאת פיה מים מול ההסתה הפרועה הזאת של אבו מאזן ובכך היא מעודדת אותו להמשיך במעשים שיכולים להבעיר את המזרח התיכון".

שר הביטחון בזירת הפיגוע בגוש עציון. "לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח" (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון בזירת הפיגוע בגוש עציון. "לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח" (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ראש הממשלה פנה גם לאזרחי ישראל הערבים וביקש מהם: "אל תיסחפו אחרי תעמולת ההסתה, אל תיסחפו אחרי מיעוט מתלהם. אתם אזרחים שווי זכויות ואזרחים שווי חובות, והחובה הראשונה של כל אזרח ואזרח היא לכבד את החוק".  הוא הבטיח לאזרחי ישראל: "נפעל מול הטרור ומול ההסתה בנחישות, באחריות, בשיקול דעת ובהצלחה. מול גלי השנאה, אנחנו חזקים ובוטחים, אנחנו מצוידים בקור רוח ואנחנו מצוידים באמונה עמוקה בצדקת דרכנו. גם בקרב הזה ננצח".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר היום בזירת הפיגוע שהיה אתמול בגוש עציון. "אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה, שהתחילה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, התפשטה לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", אמר יעלון לעיתונאים בתום הערכת מצב שקיים בחטיבה המרכזית עציון. "אנחנו לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח".

יעלון הדגיש: "מאחר שהאווירה היא של הסתה ושל הסלמה, הנחת העבודה שלנו תמיד צריכה להיות מחמירה, וזה אומר שאנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה. אנחנו כבר מכירים את זה שברגע שפיגוע דריסה מצליח אז כנראה שיבוא אחריו פיגוע דריסה נוסף, או פיגוע דקירה מצליח אז כנראה יבוא אחריו פיגוע דקירה נוסף. לכן אנו מתגברים את הכוחות כדי להביא לנוכחות יותר גדולה ולפעילות יותר אינטנסיבית כדי למנוע את זה".

שר הביטחון מתח ביקורת על התנהגותם של פוליטיקאים מהימין הקיצוני, בהקשר ל הר הבית. הוא סיפר כי הוא, ראש הממשלה והנשיא פועלים בניסיון לשכנע פוליטיקאים להימנע בעת הזו מלעלות להר הבית. "כמובן יש חופש, ומותר ליהודים על פי כל ההסדרים, הסטטוס קוו, לעלות להר הבית ואיננו מונעים את זה, אבל אם מישהו בצד השני תופס את העליות של פוליטיקאים כסיבה להסלמה אז ראוי שלא לספק להם את העילה הזו", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן