Skip to content

יחימוביץ': "לשקול ברצינות הקמת ממשלה חלופית"

"הוכח מעבר לכל ספק שכל קואליציה שבראשה עומד בנימין נתניהו היא באופן מוחלט ברוחו של נתניהו, ואין לשותפיו כל יכולת להשפיע הן במישור המדיני והן במישור כלכלי חברתי", אמרה יחימוביץ' בארוע שבתרבות בחולון. "נתניהו הוא איש ימין מדיני וכלכלי וכך תראה כל ממשלה שהוא יעמוד בראשה לכן יש לעשות כל צעד פוליטי לגיטימי כדי להחליפו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסיכוי שתקום ממשלה חלופית לממשלת נתניהו הוא קלוש ביותר וגובל בדמיוני, אולם אם הדבר יקרום עור וגידים יש לשקול אותו ולבחון אותו ברצינות ולא לפסול אותו על הסף". כך אומרת ח"כ שלי יחימוביץ'. יחימוביץ' אמרה זאת הבוקר באירוע שבתרבות בחולון.

"מצב 'העבודה' מדאיג". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"מצב 'העבודה' מדאיג". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"הוכח מעבר לכל ספק שכל קואליציה שבראשה עומד בנימין נתניהו היא באופן מוחלט ברוחו של נתניהו, ואין לשותפיו כל יכולת להשפיע הן במישור המדיני והן במישור כלכלי חברתי", אמרה יחימוביץ'. "נתניהו הוא איש ימין מדיני וכלכלי וכך תראה כל ממשלה שהוא יעמוד בראשה לכן יש לעשות כל צעד פוליטי לגיטימי כדי להחליפו."

יחימוביץ' העריכה כי לא יהיו בחירות בקרוב. "יש רק מפלגה אחת שמתחזקת, לצערי והיא הבית היהודי. לכל המפלגות האחרות אין שום אינטרס ללכת עכשיו לבחירות, ולכן אני מעריכה שהדבר לא יקרה", אמרה. לשאלת המראיינת נחמה דואק על הירידה החדה של מפלגת העבודה בסקרים אמרה יחימוביץ: "זה אכן מצב מדאיג אבל אני משוכנעת שנתאושש ומתכוונת לעשות כל שביכולתי כדי שהדבר יקרה." היא סירבה למתוח ביקורת על יו"ר המפלגה הרצוג ואמרה כי הוא נבחר בפריימריז דמוקרטיים ואין לה כוונה להשמיע ביקורת פומבית".

לשאלה האם היא תומכת בשובו של עמיר פרץ למפלגת העבודה, אמרה יחימוביץ': "ראשית, פרישתו של עמיר הייתה צעד נכון וחשוב. במפלגת העבודה אין ועדת קבלה, זו מפלגה דמוקרטית שכל אחד רשאי להצטרף אליה ולהתמודד בה, בין אם היה בה בעבר, בין היה במפלגה יריבה, ובין אם הוא מצטרף חדש. דלתותינו פתוחות בפני כולם וחברי המפלגה הם שיחליטו מי יהיו נבחריה."

יחימוביץ אמרה כי מה שנראה כתחילתה של אינתיפאדה הוא סימפטום להעדרו המתמשך של הסדר בינינו לבין הפלסטינים. "אפשר אולי לפזר הפגנה בכוח, אפשר לצאת למלחמה, אבל בסופו של יום לא יהיה לנו שקט ונמשיך לחיות על חבית אבקת שריפה כל עוד לא יהיה הסדר."

"מי ששופך דלק על המדורה שלא יתפלא על גובה הלהבות". יצחק הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
"מי ששופך דלק על המדורה שלא יתפלא על גובה הלהבות". יצחק הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

על המתיחות מול ערביי ישראל אמרה יחימוביץ' כי אסור בשום פנים ואופן ללבות את האווירה ולהתנכר לכלל ערביי ישראל וכי אמירותיו של ראש הממשלה בעניין זה מסוכנות ומבעירות את השטח, היא אף התעמתה עם קריאה מהקהל, "כולם מחבלים" – ואמרה כי מדובר בשקר ובהסתה וכי ערביי ישראל הם אזרחים שווי זכויות ושומרי חוק ויש לקרבם ולטפל טיפול עמוק בהדרתם הכלכלית והחברתית מהחברה הישראלית. "שוויון מלא לאזרחי ישראל הערבים הוא גם נכון ומוסרי וגם נבון וכדאי לנו".

ואילו יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה תקף הבוקר את ראש הממשלה בפרשת חילופי ההאשמות בין צהל לשב"כ.

"ראש הממשלה הוא האחראי על השב"כ ועל צה"ל", אמר הרצוג באירוע שבתרבות בבאר שבע. "הוא לא זיהה את התבערה המסוכנת בין הארגונים, נתן לאש לבעור ונזכר מאוחר מדי לעשות קולות של כבאי. ביטחון המדינה נפגע ונתניהו ניסה להתחמק מאחריות. הוא פעל לאט מדי ומאוחר מדי."

 בהתייחסו להמשך האירועים בקרב ערביי ישראל אמר הרצוג: "אין הנהגה לאומית אחראית. קריאתו של ראש הממשלה לערביי ישראל היתה חמורה מאוד. מי ששופך דלק על המדורה שלא יתפלא על גובה הלהבות.  ראש הממשלה עסוק במרדף מנדטים אחרי נפתלי אבו עלי".

 "ערביי ישראל הם אזרחי ישראל" אמר הרצוג וקרא להרגעת הרוחות.

 הרצוג העריך שהוא יוביל את הממשלה הבאה ואמר שכל המפלגות ממרצ ועד ישראל ביתנו יכולות להיות שותפות לקואליציה שתורכב על ידו, ובלבד שיסכימו על קווי היסוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן