Skip to content

טייסי אל על השביתו הערב שלוש טיסות

הטייסים לא הגיעו למטוסים כדי להטיסם ליעדיהם. גם ניסיונה של אל על למצוא להם מחליפים נכשל.בעקבות כך נאלצת החברה לדחות בשלב זה את שלוש הטיסות מהלילה למחר בבוקר. מדובר בטיסה 075 להונג קונג, טיסה 027 לניוארק ובטיסה 001 לניו יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש שלוש טיסות של אל על לא פעלו הערב, בעקבות עיצומים של טייסי החברה, שלא הגיעו למטוסים כדי להפעילם. הנהלת החברה פנתה הערב לבית הדין לעבודה בבקשה להורות לנציגות העובדים בחברה להפסיק את העיצומים והשיבושים הבלתי חוקיים בהם נוקטים טייסי החברה. בית הדין נעתר לבקשת ההנהלה והורה לטייסים לשוב ולהפעיל את הטיסות שהושבתו.

בעקבות קרקוע של 23 טייסים, פתחו הטייסים הערב בעיצומים
בעקבות קרקוע של 23 טייסים, פתחו הטייסים הערב בעיצומים

23 טייסים קורקעו

ביום חמישי שחלף קורקעו 23 טייסי אל על. הסיבה לקרקעו הטייסים היא שהחל מיום חמישי טייסים מעל גיל 65 לא יכולים יותר לטוס, עם כניסתן לתוקף של תקנות חדשות של רשות התעופה האזרחית (רת"א) בנושא. ועד טייסי אל על לא קיבל את ההחלטה וטען, כי "קרקועם של הטייסים בוצע ללא סיבה ועל פי החלטה מיותרת של רת"א. החלטה ששוללת מציבור הטייסים הישראליים זכויות יסוד בסיסיות לחופש העיסוק, שהוענקו לכל אזרח על פי חוקי המדינה ועל אף שגיל הפרישה בישראל הוא 67".

הטייסים סיפרו כי גם פגישה עם מנכ"ל אל על דוד מימון לא עזרה ולא נמצאו פתרונות לבעיית קרקעום של 23 הטייסים. הערב פתחו הטייסים בעיצומים ולא הופיעו לשלוש טיסות.

אל על: זו שביתה פראית

מהנהלת אל על נמסר, כי "לצערנו ציבור הטייסים באל על פתח בשביתה פראית, לא חוקית במטרה ללחוץ על הנהלת החברה לקבל את כל דרישותיהם. האיום אכן מומש הערב ועקב אי זמינות של אנשי צוות אוויר, וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות, נאלצת החברה לדחות בשלב זה 3 טיסות מהלילה למחר בבוקר: טיסה 075 להונג קונג, טיסה 027 לניוארק וטיסה 001 לניו יורק".

פנייה לבית הדין לעבודה

בפנייה דחופה לבית הדין לעבודה, הודיעה אל על כי שלוש טיסות החברה אשר אמורות להמריא בשעות הלילה אינן מאוישות על ידי טייסים עקב אי זמינות של טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות ולפיכך הן בוטלו.

"אל על שלחה הודעות, טלפונים ואפילו מוניות עם מברקים בכדי לאתר טייסים פנויים לביצוע הטיסות אך ללא הצלחה", מסרה ההנהלה, "חוסר ההיענות נראה כעיצומים מאורגנים ובלתי חוקיים, זאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה כחוק. לאחרונה, התבטאו נציגי הטייסים בנציגות העובדים כי תהיה פגיעה כלכלית בחברה באם החברה לא תענה לכל דרישותיהם בנוגע להגבלת אפשרות טייסים מעל גיל 65 לבצע טיסות, כפי שנקבע לאחרונה על ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית ICAO ואומץ על ידי רשות התעופה האזרחית. לפיכך, לא נותרה לחברת אל על ברירה אלא לפנות הערב לבית הדין לעבודה על מנת להפסיק את העיצומים הבלתי חוקיים ולמנוע פגיעה בחברה ובנוסעיה".

בית הדין לעבודה נעתר לבקשת הנהלת אל על והוציא צו ארעי האוסר על הטייסים של החברה לנקוט עיצומים, או בשביתה, ולהפעיל את שלוש הטיסות שאמורות היו לצאת הלילה להונג קונג, לניוארק ולניו יורק. מחר בשעה 10 בבוקר יקיים בית הדיון דיון נוסף במעמד הצדדים.

באשר לנוסעים שנתקעו בלא אפשרות לטוס ליעדיהם, הודיע הנהלת החברה, כי היא עושה מאמצים למצוא פתרון הולם לבעיה שנכפתה עליה. "חברת אל על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי ולמצוא להם חלופות".

מוועד הטייסים נמסר, כי "טייסי אל על לא שובתים – זו דמגוגיה זולה של הנהלת החברה על גבם של הנוסעים. הנהלת אל על שותפה לקרקוע של 23 טייסים מיום חמישי שעבר. התוצאה היא שיש מחסור חמור בטייסים. בצי 777, למשל, יש מחסור של 25% בקצינים ראשונים. טייסי אל על ממשיכים וימשיכו לתת כתף עד כמה שניתן, על אף אמירות וטענות חסרות שחר וטעם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן