Skip to content

נסיעת מבחן שטח: סאנגיונג אקטיון ספורט 4X4 פיק אפ

נסיעת מבחן בשטח היא תמיד אתגר של מקצוענים. לצורך המבחן הפעם, הצטרף אלינו עמית לוי שמאחוריו שנים רבות של שטח ויצאנו להר חורשן שבואדי מילק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את הקטע הראשון של הדרך צפונה, עשינו בנוחות רבה וברווחה כאשר גם מעל ל-2 טון משקל עצמי לא הוו מכשלה לתאוצה מכובדת של 0-100 קמ"ש בכ-12 שניות.

הר חורשן הוא שטח שבו יש כמה שבילים הדורשים עבירות ובעיקר מיומנות של נהג מנוסה בהתמודדות כזו.

הסאנגיונג מטפס במעלה הר חורשן (צילום דן בר-דוב)

הפקדתי את הרכב בידיו האמונות של עמית וככה התחלנו לטפס לאט ובביטחה את המתלול הראשון, כאשר נהגי מועדון בעלי סוברו פורסטר שערכו נסיעות גם הוא באתר הר חורשן, הביטו הערגה על הביצועים שהפגין הרכב.

דן בר-דוב, הצלם הספורטיבי שהתלווה לנסיעה, נאלץ לטפס על הסלעים והשיפועים על מנת להגיע לנקודות צילום מעניינות, שיוכלו גם להראות את מה שעשינו בנסיעת מבחן זו.

לאחר שילוב ל- 4WD Low התחלנו לטפס בעליה המאתגרת שלמרות מרווח הגחון הנמוך יחסית ( 18.8 ס"מ ) התגבר הסאניונג על עליה זו בקלות יחסית.

ממשיכים לעלות ( צילום דן בר-דוב)

סאנגיונג אקטיון ספורט פיק אפ מגיע בגרסא אחת עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית ומנוע דיזל בנפח 1998 סמ"ק המפיק 155 כו"ס ומהירות מרבית (שלא נוסתה (של 163 קמ"ש.

לצורך נסיעת המבחן, הצטיידתי גם במצלמת דשבורד של חברת DOD שתיעדה את הנסיעה וקטעים מצולמים על ידי מצלמה זו מלווים את הכתבה.הדגם החדש LS460W כולל GPS מובנה. ה-GPS מיועד לשמירת מסלול ומהירות הנסיעה של הרכב וכיול זמנים אוטומטי, אך אינו מיועד לניווט.

למצלמות DOD רזולוציית וידאו Full HD (רזולוציה של 1920×1080), מסך גדול יחסית של 2.7 אינץ', זווית צילום רחבה של 140 מעלות, צמצם F/1.6, חיישן G אשר נועל קבצים מפני מחיקה בעת תאונה, מיקרופון שמקליט גם את השמע, חיישן תנועה ועוד.

מה שעולה גם יורד (צילום דן בר-דוב)

מעבר לוידאו, ניתן להפיק צילומי סטילס עד 12 מגה פיקסל. אפשר לצפות בחומרים על גבי המצלמה, המחשב או הטלוויזיה; למצלמה חיבורים של AV ו-HDMI. בתקליטור המצורף ניתן למצוא נגןDOD למחשב אשר מאפשר צפייה במסלול הנסיעה על גבי מפות גוגל במקביל לצילום עצמו.

מעבר לחיישן, לו יש השפעה ישירה על איכות הצילום, הדגמים זוכים גם לשיפורים בהיבטים נוספים. בדגם LS460W כל כפתור עכשיו מופרד במרווח גדול יותר מבעבר על מנת למנוע בלבול ולחיצה שגויה. בשני הדגמים נוספה פונקציה של צילום בהשהיית-זמן (Time Lapse). פונקציה זו משמשת לצילום תמונה באופן אוטומטי מדי 200 מילישניות, 500 מילישניות, שניה אחת או חמש שניות. זה יעיל כאשר האוטו חונה ורוצים לחסוך מקום בכרטיס הזיכרון. לדוגמא, במקום לצפות ב-3 שעות של סרטון וידאו, ניתן לצפות בסרטון קצר, שמורכב ממאות תמונות שצולמו ב-3 שעות.

מחיר מומלץ לצרכן של דגם LS360W הוא 890 שקלים. מחיר מומלץ לצרכן של דגם LS460W הוא 990 שקלים.

גם שיפועי צד (צילום דן בר-דוב)

וחזרה ל- SsangYong ולנסיעה המאתגרת. לאחר הירידה ממעלה ההר הראשון נסענו לנתיב אחר המוכר לעמית, שם ניתן לבחון שיפועי צד והצלבות וגם שם נאלץ דן להפגין את כושרו בעוד עמית ואנוכי מתפנקים בפיקאפ ונוכחים להרגיש ביכולת של רכב שטח זה.
בשטח עם הסאנגיונג פיקאפ (צילום דן בר-דוב)

לאקטיון ספורט פיק אפ, מערכת הנעה כפולה 4X4 בעלת שלושה מצבים; 2WD High, 4WD High, 4WD Low. האבזור כולל כסטנדרט מערכת שמע מקורית הכוללת כניסות USB/AUX, הגה כוח בעל תגבור הידראולי, מערכת שמע הנשלטת מגלגל ההגה הכוללת דיבורית בלוטות' מקורית, צמיגים במידה 225/75R16", גלגל רזרבי בגודל מלא, תאורת יום אוטומטית – DRL, הגה וידית הילוכים בגימור עור ועוד.

לאחר מבחן מתלול סלעים מדורג ושיפועי צד עברנו להר קרח, בו היתה פעם "בקתת הצייד" ( אתר מוכר לחובבי ה- 4X4 שנוסעים בהר חורשן ) ושם יש שביל עליה חד ורציף שאותו טיפס הפיקאפ בקלילות רבה עד חורבות בקתת הצייד.

לסיכום, מי שצריך פיקאפ יכול בהחלט להינות מרכב זה שמחירו רק 204,000 ש' ויוכל להגיע לכל מקום גם עם נוסעים ( נהג + 4 ) וגם עם מטען מכובד מאחור. חבל שדרגת זיהום האוויר היא המקסימלית- 15 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן