Skip to content

שביתה כללית במשק צפויה ב-14 בדצמבר

בתום 14 ימי סכסוך העבודה החוקיים, שספירתם החלה אתמול. בהסתדרות הוקמו צוותי היערכות לקראת יום השביתה הצפוי ב-4.12. "במדינה שבה שכר המינימום לא מצליח לספק לעובדים קיום בסיסי בכבוד, כל יום צריך להיות יום המאבק בעוני", אומר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"במדינה שבה שכר המינימום לא מצליח לספק לעובדים קיום בסיסי בכבוד, כל יום צריך להיות יום המאבק בעוני. הדרך היחידה להוציא מאות אלפי משפחות ממעגל הדלות והעוני היא לטפל בפערי ההכנסות ולהעלות את שכר המינימום ל-5,300 שקל. ההסתדרות תמשיך להיאבק בפערים החברתיים ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה כדי שאף אדם עובד בישראל לא יהיה אדם עני", אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יום לאחר הכרזת סכסוך עבודה כללי במשק וביום המאבק בעוני, שחל היום.

מיד עם תום הכרזת סכסוך העבודה, בישיבת ההנהגה שהתכנסה אתמול, מינה יו"ר ההסתדרות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן צוותי היערכות לקראת יום השביתה, הצפויה להיכנס לתוקף ב- 4.12.

העילה – דרישה להעלות שכר מינימום

העילה המרכזית להכרזת הסכסוך היא הדרישה להעלאת שכר מינימום באופן שיאפשר קיום בכבוד לאדם העובד. בין העילות עומדת גם הפגיעה הנמשכת במרקם יחסי העבודה ודרישת ההסתדרות לצמצם תבניות העסקה פוגעניות, ביניהן: העסקת עובדים באמצעות קבלנים או בשיטת 'כתף אל כתף'. עילה נוספת בסכסוך היא דרישת ההסתדרות להעסקת אנשים עם מוגבלויות במגזר הציבורי כך שהחובה לא תפחת, ואף תעלה, על החובה במגזר הפרטי.

מבצע הסברה

היום החלו פעילי תנועת "דרור ישראל" במבצע הסברה ברחבי המדינה. במסגרת המבצע הם הפעילו הבוקר עמדות הסברה על המאבק, חילקו סטיקרים ופליירים בנקודות מרכזיות ברחבי הארץ וקדמו פעילות ברשתות החברתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן