Skip to content

כדורסל נשים: הושלם הליך הרישום לאירוח משחקי גביע העולם 2018

איגוד הכדורסל השלים אתמול את הליך הרישום למועמדות לאירוח משחקי גביע העולם של פיב"א לכדורסל נשים 2018. ישראל מתמודדת מול ספרד על אירוח המשחקים וההחלטה הסופית בנושא תתקבל בחודש הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הוראסיו מורטורה, נשיא פיב"א מעניק את הגביע לסו בירד, קפטיין נבחרת ארה"ב - אלופת העולם. אליפות העולם בכדורסל נשים התקיימה לפני חודש וחצי בטורקיה. צילום: fiba.com
הוראסיו מורטורה, נשיא פיב"א מעניק את הגביע לסו בירד, קפטיין נבחרת ארה"ב - אלופת העולם. אליפות העולם בכדורסל נשים התקיימה לפני חודש וחצי בטורקיה. צילום: fiba.com

איגוד הכדורסל העביר אתמול (יום שני) ערבות בסך חצי מיליון אירו לפיב"א ובכך השלים את הליך הרישום למועמדות לאירוח משחקי גביע העולם של פיב"א לכדורסל נשים 2018 (לשעבר – "אליפות העולם בכדורסל נשים").

[related-posts title="עוד באותו נושא:"]

יחד עם הערבות, העביר האיגוד חוברת המפרטת את תנאי האירוח של האליפות: פירוט האולמות שיארחו את המשחקים – היכל נוקיה בתל אביב, ארנה פיס בירושלים, האולם החדש בחולון ואולם רוממה בחיפה. בנוסף, מפורטים בתי המלון שאמורים לארח את השחקניות, את הצוותים המקצועיים, את השופטים והשופטות ואת מאות העיתונאים שיגיעו לסקר את המשחקים מרחבי העולם. כל אחת מהערים המארחות התחייבה לסייע בארגונם ובתפעולם של המלונות.

לפני כשבועיים ערכו נציגי פיב"א משבדיה ומסרביה סיור מקדים בארץ. הם ביקרו באולמות הכדורסל ובבתי המלון והביעו את התרשמותם מהתפתחות הכדורסל בישראל. לסיום, צפו במשחק היורוליג בין מכבי תל אביב לבין צדביטה זאגרב, שהתקיים בהיכל נוקיה.

החוברת לחברי הועד המנהל של פיב"א לוותה במצגת בה מוצגים נופי ישראל והערים שאמורות לארח את המשחקים והאולמות. המצגת כוללת גם הסבר על התפתחות הכדורסל בארץ ובייחוד כדורסל הנשים, וההערכה שהבחירה בישראל תביא לתנופה אדירה לענף בכלל ולכדורסל הנשים בפרט. במצגת מוזכרת העובדה שספרד, המתחרה של ישראל על אירוח המשחקים, כבר אירחה אירועים גדולים רבים, בעוד ישראל טרם זכתה לארח אליפות עולם בענף מוביל כמו הכדורסל.

דברי שרת הספורט, לימור לבנת, מופיעים אף הם במצגת: "משרד התרבות והספורט תומך באיגוד הכדורסל במועמדותו לארח את אליפות העולם לנשים 2018. אחת המטרות שהעמיד לעצמו משרד הספורט הוא לקדם את ספורט הנשים בישראל ואירוח טורניר יוקרתי שכזה יהווה הזדמנות נהדרת לחשוף את הקהל בישראל לטופ של כדורסל הנשים בעולם. אני מאמינה שאם תינתן לישראל האפשרות לארח טורניר שכזה, זו תהיה הצהרה של תמיכה בכל המדינות, גם מדינות קטנות כמו ישראל שמאמינות בכוחו של הספורט להיות לגשר בין תרבויות ולאומים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן