Skip to content

"1001 גרם" יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה

הפסטיבל הייחודי, שייפתח ביום רביעי בין ים המלח לים סוף, יארח גם את הבמאי זוכה האוסקר - דניס טנוביץ' ("שטח הפקר") עם סרטו החדש "נמרים". הבמאי ג'ורג' אובשווילי יגיע עם סרטו המדובר "אי התירס". ערב הסיום, במוצ"ש, יוקדש לאסי דיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המהדורה השלישית של פסטיבל הסרטים בערבה ( 26-29 בנובמבר) מביאה עמה השנה כמה חידושים מרעננים. לראשונה יציג הפסטיבל מבחר סרטים שלא נחשפו קודם לכן בפני הקהל הישראלי. כל סרט ילווה על ידי אחד השותפים בעשייתו, בין אם במאי, שחקן או מפיק, שיציג את הסרט ויענה בסיום ההקרנה לשאלות הצופים. במרכז התכנית של הפסטיבל, תחרות שבה מחולק פרס אחד ויחיד, בערך של 15,000 אירו. הזוכה ייקבע על ידי הקהל שיתבקש להצביע בסוף כל הקרנה ולהביע את דעתו על הסרט.

סאטירה חברתית מתוחכמת, מועמדת לאוסקר. "1001 גרם"

פסטיבל הסרטים בערבה הוא אירוע יוצא דופן וייחודי, המבוסס על עקרון  "הבוטיק" מול תבנית הסופרמרקטים שמציעים הפסטיבלים בעולם. הוא יתנהל בשעות הערב והלילה, תחת כיפת השמיים, בלב המדבר, באמצע הדרך בין ים המלח לים סוף, ליד הישוב "צוקים" שבשמורת הטבע עשוש בערבה התיכונה בדרום הנגב. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, יוקרנו מדי ערב שלושה סרטי קולנוע באורך מלא, שנבחרו בקפידה מבין הסרטים הבולטים והמוערכים  ביותר של השנה האחרונה. הצפייה בסרטים תתקיים על מסך גדול, במרחב הפתוח, בלב המדבר, באתר שיוקם במיוחד לאירוע זה.

הסרטים בתחרות

1001 גרם (1001 Grams) – סרט הפתיחה, סרטו החדש של הבמאי הנורבגי בנט האמר, סאטירה חברתית מעודנת ומתוחכמת על מדענית היוצאת לכנס מלומדים בפריז שנועד לקבוע מה המשקל הסטנדרטי של קילוגרם אחד ומגלה את המעלות האנושיות שיש לחוסר ההיגיון ולאי הסדר כדי לתת טעם ומשמעות לחיים המסודרים והמאורגנים ביותר. הסרט מייצג את נורבגיה בתחרות פרסי האוסקר הזר ומוצג לראשונה בישראל.

אי התירס (Corn Island) – סרטו המדובר של ג'ורג' אובשווילי שייצג את גיאורגיה בפרס האוסקר לסרט הזר. תמונה פיוטית של אדם הנאבק כדי לסחוט את מחייתו מן הטבע ולשרוד למרות כל המכשולים הניצבים בפניו. ההקרנה תתקיים במעמד הבמאי, ג'ורג אובשווילי.

נגד כל המכשולים. אובשווילי

הארץ של צ'רלי (Charlie's Country) – סרטו של הבמאי החריג והמקורי, רולף דה הר, גם הוא מועמד לפרס האוסקר הזר, הפעם מטעם אוסטרליה. סיפורם של האבוריג'ינים, ילידיה המקוריים של היבשת הששית, שחיים כפליטים בתוך מולדתם. ההקרנה תתקיים במעמד הבמאי.

ג'ין (Jin) – של הבמאי הטורקי המרגש ,רהא ארדם, הוא סיפורה עמוס ברמזים פוליטיים של נערה כורדית המנסה למצוא מקום לעצמה בתוך עולם עוין ואחוז בקדחת של הרס עצמי, ומוצאת בסופו של דבר מפלט רק בחיק הטבע. גם הקרנה זו תתקיים במעמד הבמאי.

טימבוקטו (Timbuktu) – סרט עטור פרסים שמוצג היום בכל הפסטיבלים בעולם, מצייר תמונה קודרת ומדאיגה של פלישת האיסלם הקיצוני לצפון מערב אפריקה, כפי שרק הבמאי האפריקני עבדרחמן סיסאקו מסוגל להעלות על הבד. ההקרנה תתקיים במעמד השחקן הראשי של הסרט איברהים אחמד.

נמרים (Tigers) – הצגת בכורה בישראל לסרטו החדש של הבמאי הבוסני דניס טנוביץ'. הסרט משחזר פרשה אמיתית שהתרחשה בפקיסטן, אבל צולמה כולה בהודו השכנה. במרכזה, סוכן מכירות שנתקף בייסורי מצפון, היוצא למלחמה נגד חברות הענק מן המערב, שבשירותן עבד, וחושף את האמת המרה מאחורי המזון לתינוקות שהן משווקות בעולם השלישי. ההקרנה תתקיים במעמד הבמאי דניס טנוביץ'.

האמת המרה מאחורי תעשיית המזון לתינוקות. טנוביץ'

פגישה עיוורת (Blind Dates) – קומדיה גיאורגית של לבאן קוגואשווילי על רווק בגיל העמידה שמתאהב באישה נשואה מבלי לדעת שבעלה האלים עומד להשתחרר מן הכלא. מאחורי העלילה הפתלתלה, תמונת חיי יום יום מרתקת של הבירה הגיאורגית. ההקרנה תתקיים במעמד המפיקה, הלנה ירשובה.

קצר במדבר

השנה יוקרנו במסגרת פרויקט "קצר במדבר" שני סרטים שהופקו וצולמו במהלך השנה האחרונה בערבה. 

אנטילופות, סרטו של אורי רום – בטיול השנתי רווי ההורמונים מקווה ברק לכבוש את דנה, או לפחות את תשומת ליבה. אך כשהניסיונות הכושלים שלו מסתיימים בפציעה חמורה, נאלץ ברק לבלות יום בחברתו של ניסים, נהג האוטובוס של הטיול. קומדיית נעורים אפלה מעט על מבוכה, מיניות וטבע. 

הקו של גרייס, סרטו של רותם קפלינסקי. לגרייס יש תכנית: היא הפכה את המשאית הקטנה שקיבלה – למכולת ניידת למוצרי מזון מן המזרח. הלקוחות שלה הם העובדים הזרים שבדרום הערבה. לקראת מסיבה גדולה במושב צופר, גרייס קונה הרבה סחורה ונוסעת בתקווה להרוויח הרבה כסף ולהתקדם עוד צעד לקראת ביסוס חיים הוגנים יותר. אופטימיות ונחישות לא מספקים, כשהתכנית של גרייס משתבשת: גרייס היא רק אחת בסך הכוחות הפועלים בדרום, כל אחד ומאבק ההישרדות הדורסני שלו. 

בנוסף, יציג הפסטיבל גם שני סרטי אנימציה המיועדים לילדים ובני נוער: פוניו סרטו של הייאו מיאזאקי והלקחנים סרטו של הירומאסה יונביאשי.

ערב הסיום יוקדש לזכרו של אסי דיין, שהלך לעולמו השנה, עם הצגת סרטו מר באום, בנוכחות בני משפחה וחברים לדרך של דיין, שהוזמנו להקרנת הסרט. הפסטיבל יינעל בהקרנת אחת ההצלחות הגדולות של הקולנוע הישראלי ב-2014,  מיתה טובה, סרטם של טל גרניט ושרון מימון, בנוכחות כוכבי הסרט.

את הפסטיבל יזמו מפיק הקולנוע אייל שיראי וראש המועצה האזורית ערבה תיכונה ד"ר אייל בלום.  מידע כללי, מכירת כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה, באתר האינטרנט של הפסטיבל  www.aravaff.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן