Skip to content

הנבחרת המנצחת פוינטר-3M יוצאת לראלי 24 השעות של יוון

נבחרת 'פוינטר-3M' שניצחה במקום הראשון בראלי בלקן האחרון, תזנק בסוף השבוע בראלי 24 השעות של יוון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צוות "פוינטר-3M" יוצא לאחד מאתגרי הנהיגה הקשים ביותר- 24 שעות רצופות של נהיגה. אחרי שזכו בראלי בלקן יוצאים עכשיו הלל סגל ורז היימן, נהגי הראלי הבכירים בישראל לאחד ממרוצי הראלי הקשים בעולם. מסלול הראלי מתפרס על פני 1018 ק"מ, רובם בשטח, אותם צריכים המתמודדים לגמוע ביממה אחת.

בעבר זכו השניים במקום השני בראלי זה, זאת לאחר שהתהפכו עם רכבם והצליחו לחזור למסלול. אם לא די בכך, במהלך הראלי הנהגים אינם מתחלפים כך שרז נוהג לאורך כל המסלול והלל מנווט. אופי הראלי לוקח את הצוות לקצה גבול היכולת ומחייב אותם לקבלת החלטות קריטיות בתנאים קשים.

הצהובה המשופרת (צילום יח"צ)

חברת 3M, שהצטרפה השנה כנותנת חסות מרכזית לצוות פוינטר-3M, ציידה את הצמד בטכנולוגיה המתקדמת בעולם בתחומי הרכב והבטיחות. חטיבת הבטיחות בחברת 3M, ציידה את רז והלל באוזניות תקשורת חדשניות המבודדות רעשי רקע כמו גם במחזירי אור מיוחדים של 3M בצדיו האחוריים של הרכב, לטובת נראות טובה גם בשעות הלילה. חטיבת הרכב של 3M ציידה את הרכב של רז והלל בחומרי איטום ובידוד לאטימה כנגד חדירת מים ולהעלמת רעשי רקע כגון פגיעות אבנים, במערכת גימור לליטוש ופוליש לחידוש חלונות הפוליקארבונט להעלמת השריטות בחלונות הצדדים וקבלת שקיפות מלאה, סרט איטום גמיש כנגד חדירת מים דרך משקוף הדלתות, חומר הגנה לריפודי הרכב מסדרת מוצרי סקוטשגארד המיועד לדחיית מים, וציפוי קריסטלי מיוחד לצבע הרכב ולחלונות שמיועד לדחות מים באופן מוחלט וע"י כך לדאוג שפחות בוץ יישאר על הרכב.
בנוסף, הצוות צויד בחליפות מרוץ, נעלי מרוץ וכפפות מרוץ מקצועיות מבית Italy MOMO שנמסרו לצוות ע"י חברת אוטולוקס טיירס, יבואנית צמיגי Toyo לישראל.

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר: "הראלי הפך לדרך והדרך הפכה למסורת. הניצחונות וההישגים, כושר ההתמודדות וההתמדה, המובילות הטכנולוגית והאנושית והשאיפה למצויינות הם ערך מוסף לפוינטר. יש לנו הכבוד להיות שותפים לדרך לצוות מיוחד במינו שמביא כבוד למדינה, לחברה, לספורט ולספורט המוטורי וכמובן לעצמם".

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל: "מאז שהצטרפה חברת 3M לצוות הראלי, רז והלל נמצאים ב-100 אחוזי הצלחה עם זכיה בראלי בלקן. אנחנו מקווים שישמרו על הנתונים האלה גם בראלי הזה. וברצינות, אנחנו גאים שרז והלל הם חלק ממעבדת המבחן למוצרים המתקדמים של 3M בשורה ארוכה של תחומים תומכי תקשורת, בידוד מניעת זעזועים ועוד. ההצלחה המשותפת מוכיחה שהבחירה בצמד הייתה הדבר הנכון ביותר לשני הצדדים".

מארק מוטלואוגלו, משנה למנכ"ל קבוצת אוטולוקס, "אוטולוקס טיירס, יבואנית צמיגי Toyo לישראל, גאה להיות נותנת החסות של צוות הראלי המוביל בישראל, המגיע להישגים משמעותיים גם בחו"ל. השנה, מעבר לאספקת צמיגי שטח מלא מדגם Open Country M/T, הרחבנו את החסות וסיפקנו לצוות גם ציוד מקצועני מבית MOMO Italy המיובא על ידינו – חליפות מירוץ, נעלי מירוץ וכפפות מירוץ".

ערן תמיר מנכ"ל ICL מציין כי שילוב ושיתוף פעולה זה של ICL עם רז והילל אינו חדש, יש לנו היכרות ארוכה עם רז והילל – האנרגיות, היזמות, המקצוענות, הספורטיביות, הגיבוש והרעב הבלתי פוסק לכבוש ולנצח, ראויים לא פחות מאשר להערצה. קבוצת ICL גאה להמשיך ולקחת חלק מנותני החסות הרשמיים לצוות של רז היימן והלל סגל ומאמינה כי דרכם משקפת את דרכנו לחתירה בלתי פוסקת למצוינות. רז והלל נחשבים לצוות נהגי מרוצי השטח הטובים בישראל ומהטובים בעולם, ונותנים השראה לנהגים רבים בתחום. קבוצת ICL מובילה בתחום ניהול שרשרת האספקה, שילוח בינ"ל וניהול מרכזים לוגיסטיים בארץ ובעולם. SHOW TIME מקבוצת ICL מובילה בתחום הובלת רכבים להדגמות, תחרויות, תצוגות וניסויים.

הכנות למירוץ (צילום יח"צ חו"ל)

על ראלי 24 השעות של יוון:
ראלי 24 השעות של יוון, הוא ראלי סיבולת אשר מתקיים זו השנה ה- 11 ומחולק ל – 5 קטגוריות. קטגוריות T1 , T2, T3 המקצועיות, קטגוריית אופנועים, וקטגוריה המיועדת למשתתפים אשר מתחרים עם רכבי 4 X 4 הרגילים שלהם. הראלי נערך במרכז המדינה, מזרחית לאתונה ונמשך 24 שעות ברציפות. הראלי יוזנק בשבת ה – 29.11 בשעה 11:00 ויסתיים לאחר 24 שעות, ביום ראשון ה – 30.11 בשעה 11:00.

הראלי יתפרס לאורך 1018 ק"מ רצופים, 177 ק"מ יהיו קטעי קישור על דרכים ציבוריות, היתרה – 841 ק"מ תורכב מ- 6 קטעים תחרותיים בשטח באורך של 75 עד 169 ק"מ כל אחד, כאשר ביניהם 2 עצירות ביניים לטובת סיוע ומנוחה (אם זו תתאפשר) של 90 דקות כל אחת. תנאי השטח מגוונים וכוללים שבילי יער הרריים, המאפשרים נהיגה מהירה בסגנון ראלי אקרופוליס, שבילים צרים ובוציים המתפתלים תוך שינויי גובה של עד 1,500 מ' על "הרי הרוקי" של מרכז יוון ולקינוח דרכים בוציות בעמק, בינות לשדות חקלאיים.

בקטגוריית הרכבים כבר רשומים 46 מתחרים, מתוכם 17 צוותים בקטגוריה הפתוחה והחזקה, ביניהם צוותים מנוסים וותיקים מאיטליה, בולגריה, צ'כיה ויוון.

גם לראלי זה יצאו רז והלל מצוות "פוינטר 3M" עם חליפות המרוץ החדשות של MOMO מדגם XL ONE, שהינו הדגם המקצועני של MOMO Italy, המיוצר מבד נומקס Tela 110 ומצטיין במשקל קל במיוחד (300 גר' למטר מרובע). החליפות ונעלי נהיגה MOMO נמסרו לצוות ע"י חברת אוטולוקס טיירס, יבואנית צמיגי Toyo לישראל, נותנת החסות הרשמית לצוות, שהיא גם היבואנית הבלעדית של מוצרי MOMO Italy לישראל. בנוסף נמסרו לצוות נעלי מרוץ וכפפות מרוץ מקצועיות של MOMO Italy.

על הרכב:
מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילנדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

כלקח מראלי 24 השעות בשנה שעברה, הוחלף מכסה המנוע בחדש, רחב יותר ב 7 ס"מ שיחפה על הגלגלים הקדמיים טוב יותר וימנע השלכת בוץ מסיבית על השמשה הקדמית. על גג הרכב הורכבו זוג פנסי קסנון לטובת תאורת לילה מיטבית לטווח הארוך, זאת בנוסף לארבעה פנסי הלוגן המכסים את הטווח הקרוב והבינוני. מעבר לכך, מראות הצד הוחלפו לגדולות יותר ויציבות יותר, כאלה שבעזרתן תמרונים לאחור יהיו פשוטים ומהירים יותר ללא צורך ביציאה מהרכב לטובת הכוונתו.
כננת של חברת WARN נתרמה על ידי היבואן – הנפלד טכנולוגיות, מאוחסנת ברכב ובמידת הצורך ניתנת להתקנה זריזה בחלקו הקדמי או האחורי.

על רז והלל:
זהו הראלי הבינלאומי ה – 23 במספר של רז וה – 18 של הלל. רז והלל הם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט הצוות, בן 65, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 50, מנכ"ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. בעשור האחרון חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים, ביניהם מקום ראשון כללי בברסלאו בלקן 2014, אלופי סבב הבלקן 2013, מקום ראשון כללי בראלי יוון 2013, מקום שני כללי ב- 24 השעות של יוון 2013, מקום ראשון בדאקאר 2012 (קטגוריית רוקיז), מקום ראשון בראלי דרך המשי 2009 ו- 2010 (קטגוריית (T1.2, מקומות שני ושלישי בראלי הפרעונים במצרים 2005, 2006 ו 2007 (קטגוריית (T1.2, מקום שני כללי בראלי בלקן 2012 ומקום שלישי בראלי יוון 2014.

נותני חסות נוספים:
נותני חסות נוספים הם חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, אשר תספק צמיגי שטח מלא למרוץ ובנוסף חליפות, נעלי וכפפות מירוץ מקצועיות מבית MOMO Italy; חברת ICL אשר תשלח את הרכב במכולה מישראל לורנה ובחזרה; הנפלד יבואן כננות WARN, טלפארמה, גילת סאטקום ומשקפי רודי פרוג'קט.

צוות פוינטר 3M מאמץ את האופנוען יוני לוי:
רז והלל לוקחים תחת חסותם את האופנוען יוני לוי שבגיל 30 עושה שינוי בקריירת המרוצים המפוארת שלו ועובר להתחרות בסצנה החמה ביותר בשטח בשנים האחרונות – הארד אנדורו. מרוצי הארד אנדורו התפתחו ממרוצי אנדורו הקיימים בעולם כ- 85 שנה. התוואי בו המתחרים רוכבים קשה מאוד לרכיבה, כולל אלמנטים טכניים מורכבים ומסובכים למעבר ולרוב יתרחש בהרים, ביערות, בנחלים סלעיים תוך רכיבה בסינגלים בעליות וירידות תלולות.

מרוצים מפורסמים השייכים לסצנת ההארד אנדורו הם הרומניאקס, הארצברג, ROOF OF AFRICA, ורבים נוספים. בשלושת המרוצים האלה ישתתף יוני בשנה הקרובה, כאשר כבר ב- 6.12.14 יעמוד על קו הזינוק בלסוטו, במרכזה של דרום אפריקה. מטרתו תהיה לעמוד על הפודיום ואף לנצח את קטגוריית הברונז, משימה לא פשוטה בהתחשב בכך שבקטגוריה זו משתתפים 150 רוכבים וליוני זהו מרוץ ההארד אנדורו הראשון בחייו.

יוני ירכב על ימהה WR450 וימשיך ליהנות מחסותה של יבואנית מותג אופנועי YAMAHA לישראל – מטרו מוטור, אשר תתמוך בו בעונת 2015 גם בליגת האנדורו בישראל וגם במאמציו בזירה הבינלאומית.

רז והלל רואים חשיבות רבה בקידום הספורטאים המוטוריים הישראלים בחו"ל, תוך הבנה שהצלחתם תקדם את ענף הספורט בו הם מתחרים, תדרבן ישראלים נוספים להתאמן, להשתפר, להצליח ולכוון החוצה להשגת מטרות בחו"ל. יוני לוי, בכיר רוכבי השטח בישראל בשנים האחרונות הוא הבחירה המוצלחת ביותר למימוש מטרה זו ויכול בהחלט להביא גאווה וכבוד לאוהדי הספורט המוטורי בישראל ולעצמו בענף ההארד אנדורו.

על ROOF OF AFRICA:
ה ROOF OF AFRICA הוא מרוץ ההארד אנדורו הוותיק ביותר ומתרחש כל שנה בתחילת דצמבר, 47 שנה ברציפות! שמו ניתן לו משום שתוואי המסלול מתפתל על ההרים הגבוהים במדינת לסוטו שבמרכז דרום אפריקה, בגבהים שבין 1500 ל 3000 מטר. מזג האוויר לרוב גשום והרכיבה בסינגלים הסלעיים המשמשים במשך השנה חמורים בלבד, קשה מאוד. השנה צפויים להשתתף כ 400 רוכבים, מחולקים לשלוש קטגוריות אשר נבדלות זו מזו באורך המסלול ובדרגת הקושי שלו, מעטים מתוכם ייזכו לסיים את כל שלושת ימי המרוץ ולהגיע לקו הסיום.

על יוני לוי:
יוני לוי, בן 30, נשוי + 1, תושב טבעון, בעל הישגים מרשימים בספורט המוטורי בישראל ובחו"ל: שבע פעמים אלוף ישראל באנדורו, קטגוריית E2, 7 פעמים אלוף ראלי חרמון אילת, פעמיים אלוף ליגת באחה ישראל, 2 פעמים זוכה מדליית זהב באליפות העולם באנדורו – ISDE, מקום 17 באליפות העולם באנדורו 2012 – EWC.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן