Skip to content

כרזה של הנשיא ריבלין, לפיד, לבני והמפכ"ל במדי אס.אס

תמונותיהם של נשיא המדינה, שר האוצר, שרת המשפטים, מפכ"ל המשטרה ועוד, שהביעו בפומבי התנגדות לחוק הלאום, הופצו הבוקר כשהן לבושות במדי הגסטאפו הנאצי. השר לבטחון פנים אהרונוביץ' קרא ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה ולהשתמש בכל הכלים כדי לטפל "בעניין חמור זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל פתחה היום (ראשון) בחקירה, לאחר שאלמוני העלה הבוקר בדף פייסבוק תמונות שרים, מפכ"ל המשטרה וח"כ במדי גסטאפו. בדף הפייסבוק שעלה תחת שם אנונימי נתן זועבי.
בתמונות מופיעים שר האוצר יאיר לפיד, נשיא המדינה רובי ריבלין, שרת המשפטים ציפי לבני, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וחבר הכנסת לשעבר מיכאל (מיקי) איתן, כשהם לבושים במדי האס. אס הנאצים וכובעי קונה נאצים לראשם.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', קרא הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח מייד בחקירה ולהשתמש בכל הכלים הקיים כדי "לטפל בעניין חמור זה". אהרונוביץ אמר כי "מדובר בחציית קו שחור, ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו. כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום והבאתם לדין. אין לאפשר ביטויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות, ומחובתנו למגר את האלימות הנפוצה שם". גורמי משטרה אמרו למגפון כי בשלב זה העניין נבדק על יד אגף החקירות והמודיעין במשטרה.

במדי אס. אס (צילום מדף הפייסבוק)
במדי אס. אס (צילום מדף הפייסבוק)

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטין הגיב לנושא ואמר שהוא "מגנה בכל פה את התמונות הקשות שהופצו בפייסבוק, שבהן נראים נשיא המדינה, מפכ"ל המשטרה ושרי ממשלה במדי אס.אס. אסור לזלזל בשום פעולה חמורה ומתועבת מסוג זה. יסודות של אלימות והסתה פושים כאש בשדה קוצים – כפי שראינו לצערנו גם בהתנכלות המגונה לביה"ס הדו-לשוני בירושלים ועל כולנו, מכל צדדי השיח הפוליטי, לשלב ידיים כדי להוקיע זאת ולכבות את האש בטרם תכלה אותנו".

שם בעלי דף הפייסבוק – נתן זועבי, מרמז ככול הנראה לשני דברים – נתן זאדה, המחבל היהודי תושב ראשון לציון שעבר להתגורר בהתנחלות תפוח, פתח באש בנשקו הצהלי ב 4 באוגוסט 2005 בתוך אוטובוס בקו 165 שנסע בתוך שפרעם ורצח ארבעה מנוסעי האוטובוס ופצע תשע אחרים, ולחנין זועבי, חברת הכנסת (בל"ד), שידועה לשמצה בקרב ארגוני ימין. מכאן ככול הנראה יש את הרוצח נתן ואת האיום לחייה של זועבי.

"זונה בת זונה צריך לשרוף גם תבית שלך ואותך יחד ישרלילה"

הבוקר פרסם בנצי גופשטין בדף הפיסבוק של ארגונו, ארגון להב"ה את תמונתה של חברת הכנסת ממרץ, זהבה גלאון שהתבטאה ואמרה בנוגע להצתת מבנה בבית הספר הדו לשוני בירושלים כי "מי שמצית בית ספר הוא מחבל. מי ששרף הערב כיתות לימוד בבית הספר הדו-לשני בירושלים וריסס "אין דו-קיום עם הסרטן" הוא האויב שלנו לא פחות מחלאות האדם שרצחו מתפללים בבית כנסת. ואת המפגעים האלה שסימנו להם למטרה תלמידים א' צריך לתפוס ולהעמיד לדין". "מה דעתכם על עוכרת ישראל הזו", שאל גופשטיין את קוראיו. "באנה את זונה מה את עושה במדינה שלנו תעופי לעזה יזבל בת זבל כמה חבל שאין גבול לדמוקרטיה פה הייתי שמח להעיף אותך לכרישים בוגדת בישראל יבוא לך שיתוק !!! (כך במקור)", הגיב גולש בשם זוהר ש.

"זהבה גלאון צריך לשרוף אותך יא מחבלת", הגיבה אורטל מ. גולשת אחרת. "מי שמזיין אותך זה רק המחבלים החמאס יזונה בת זונה צריך לשרוף גם תבית שלך ואותך יחד ישרלילה", כתב אילן ס.

גרפיטי בבית הספר שהוצת (צילום כבאות אש ירושלים)
גרפיטי בבית הספר שהוצת (צילום כבאות אש ירושלים)

 

"גלאון עוכרת ישראל" (צילום מדף הפייסבוק)
"גלאון עוכרת ישראל" (צילום מדף הפייסבוק)

"אני עומד מאחורי מה שכתבתי", אמר גופשטיין. "להשוות שריפת גן ילדים או מבנה לרצח, זה חמור מאוד".

– אתה לא חושב שבמצב של היום הוצאת פוסט כזה זה להצית שריפה בשדה קוצים?
לא. אני חושב שהדברים שלה חמורים מאוד".

– בכל זאת, הנה צילומי השרים וחברי כנסת במדי אס.אס, זה לא חמור?
"ראשית גם אותי כינו נאצי והפיצו צילומים שלי במדי נאצי. הנה אתמול בבוקר ברחוב קרא לי מישהו : הייל גופשטיין". מעבר לכך אני רואה בחומרה כל השוואה בין נאצים ליהודים. מה שהנאצים עשו, שום יהודי לא יעשה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן