Skip to content

וינגייט: זוכרים את עמיצור שפירא ז"ל

ביום שלישי ערכו במכללה האקדמית בוינגייט טקס אזכרה לעמיצור שפירא ז"ל, אחד מי"א חללי מינכן, שאימן במסגרת המכללה את מיטב האתלטים הישראלים. לאחר הטקס התקיים מירוץ שדה לחמישה קילומטר, בשני מקצים: ליגת המכללות לריצה של אס"א ומירוץ עממי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע התקיימו במכללה האקדמית בוינגייט טקס אזכרה ולאחריו המירוץ ה-41 לזכרו של עמיצור שפירא. בשנות החמישים היה שפירא אצן, ובהמשך עבד כמורה ומאמן במכללה האקדמית בוינגייט. הוא נרצח יחד עם עשרה ספורטאים וחברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן, בפעולה טרור מתוכננת של ארגון "ספטמבר השחור" ביום 5.9.1972.

אחת מחניכותיו הבולטות היא האתלטית אסתר רוט שחמורוב, שבשנת 1976 הפכה לספורטאית הישראלית הראשונה שהעפילה לגמר כלשהו. "אחרי האסון רציתי להפסיק לעסוק בספורט. כילדה בת תשע עשרה וחצי חשבתי לעצמי שאם זה מה שקורה בספורט, אז אני לא רוצה לקחת שום חלק בעניין. כשהמשקעים שקעו הבנתי שזה בדיוק מה שהמחבלים רוצים להשיג ולא יכולתי להעניק להם את התענוג הזה. אני לא מצליחה לשכוח את האמון הראשון שלי עם עמיצור. מבלי להכיר אותי, בתום האימון הוא ניגש אליי ואמר שהוא מתכוון להכין אותי לאולימפיאדה וכך אכן זה היה", אמרה במהלך הטקס רוט שחמורוב, שלמדה בעבר במכללה האקדמית בוינגייט והתאמנה אצל שפירא במהלך לימודיה.

מימין לשמאל: אסתר רוט שחמורוב, שושנה שפירא, ד"ר אברהם בן זקן. צילום: דוברות וינגייט
מימין לשמאל: אסתר רוט שחמורוב, שושנה שפירא, ד"ר אברהם בן זקן. צילום: דוברות וינגייט

שושנה שפירא, אלמנתו של עמיצור, השתתפה בטקס האזכרה ואמרה, "מצד אחד אני מאוד גאה שזוכרים את בעלי, אבל מצד שני אני מאוד עצובה שעמיצור כבר לא אתנו. למרות שאני חייה את השכול 24 שעות ביממה, יום שכזה מחזיר אותי ליום האסון. זו אולי קלישאה לומר, אבל עמיצור היה אדם מדהים וכל המשפחה הרגישה טוב במחציתו. אני מודה למכללה שהעניקה כל כך הרבה לעמיצור במהלך השנים".

ד"ר אברהם בן זקן, שלמד אף הוא אצל עמיצור שפירא, משמש כיום כמנהל אדמיניסטרטיבי במכללה האקדמית בוינגייט. כשהתרחש האירוע היה נציג אגודת הסטודנטים ואף אימץ את ילדיו של עמיצור לאחר הטבח. "אני מרגיש שהילדים של שפירא הם כמו הילדים שלי. אני מכיר אותם מגיל שמונה. לצערי הרב נלקח מהם אדם מדהים, איש חינוך ואיש ספורט בכל רמ"ח איבריו".

זינוק. צילום: דוברות וינגייט
זינוק. צילום: דוברות וינגייט

לאחר טקס האזכרה התקיים מירוץ חמישה קילומטר בשני מקצים – מירוץ תחרותי לסטודנטים ומירוץ עממי. עם ייסודה של ליגת המכללות בריצה של אס"א בשנה שעברה, נכנס מירוץ עמיצור למסגרת תחרויות הליגה. במירוץ השתתפו השנה שמונה קבוצות ממכללות ואוניברסיטאות מרחבי הארץ: המכללה האקדמית בוינגייט, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל-אביב, המרכז הבינתחומי הרצליה, מכללת ספיר, המרכז האקדמי ברופין, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אריאל.

תוצאות המירוץ:

גברים אישי:
מקום ראשון: אמרה גמרה, 00:15:11:785, אס"א וינגייט
מקום שני: פטנה מוקט, 00:15:23:802, אס"א וינגייט
מקום שלישי: אגזי גואדה, 00:15:34:580, אס"א וינגייט

מנצחי מירוץ הגברים יחד עם שושנה שפירא. צילום: דוברות וינגייט
מנצחי מירוץ הגברים יחד עם שושנה שפירא. צילום: דוברות וינגייט

נשים אישי:
מקום ראשון: אזוונט טקה, 18:32:04, אס"א וינגייט
מקום שני: אירנה אור קונובלוב, 18:57:03, אס"א וינגייט
מקום שלישי: אלוין, 19:35:17, אס"א וינגייט

מנצחות מירוץ הנשים. צילום: דוברות וינגייט
מנצחות מירוץ הנשים. צילום: דוברות וינגייט

גברים קבוצתי:

מקום ראשון: המכללה האקדמית בוינגייט
מקום שני: האוניברסיטה העברית
מקום שלישי: המרכז האקדמי רופין

נשים קבוצתי:

מקום ראשון: המכללה האקדמית בוינגייט
מקום שני: אוניברסיטת תל-אביב
מקום שלישי: המרכז הבינתחומי הרצליה

[related-posts title="עוד בספורט:"]

 

1 Comment

  1. דינוזאור א ד ו ם
    16 בדצמבר 2014 @ 16:49

    כמי שגדל בעמק הירדן של שנות ה- 60 – אני מבקש לציין את זכרון – דמותו של עמיצור, כמורה אגדי לספורט, וכאוטוריטה מקצועית – שכולם כיבדו והעריכו. אין ספק שכל מי שגדל כספורטאי בעמק הושפע מעבודתו, ממקצועיותו [[שבלטה על רקע החובבנות המקובלת אז . . . ]], ומאישיותו. עמיצור – שהחל את הקריירה שלו אצלנו בעמק -התפתח להיות -לעניות דעתי לפחות – גדול המאמנים שצמחו והיו בארץ , ואסתר היא ההוכחה הבלתי ניתנת לערעור על-כך.
    ו – אי-אפשר בלי קצת ביקורת קונסטרוקטיבית. גברת מירה בל גזית :: לא נראה לך, בעיקר בהיותך אישה – שראוי לתת את הכבוד הראוי לבנות ה מ נ צ ח ו ת במרוץ ??? ומתחת לתמונתן לכתוב את העובדה הפשוטה הזו –מ-נ-צ-ח-ו-ת ולא מנצחי, הרי רואים שזה בנות ולא בנים … או במילים אחרות :: עברית עיוני, עברית . . . .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן