Skip to content

שלום על הצלחת

פסטיבל טעם כנרת 2014 חוגג השנה עשור יחד עם חגיגות 20 השנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן. בפסטיבל החל בחנוכה, יוצעו עשרות פעילויות סביב נושא השלום, המתאימות לכל המשפחה, באזור הכנרת ועמק הירדן, לצד אירועים קולינריים, סיורים והפעלות לילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סיור כרכרות לאורך הירדן שיסתיים בהפרחת בלונים עם מסר לשלום לכיוון ירדן. (צילום: רון שלף)
סיור כרכרות לאורך הירדן שיסתיים בהפרחת בלונים עם מסר לשלום לכיוון ירדן. (צילום: רון שלף)

העובדה שארוחה משותפת לשפים ישראלים וירדנים לא יוצאת אל הפועל על רקע המתיחות הבטחונית בימים אלה, לא תפגע בחגיגיות פסטיבל "טעם השלום" שייחגג בחופשת החנוכה (18-27 בדצמבר) באזור הכנרת ועמק הירדן.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל הוא שחזור הארוחה שהוגשה במעמד החתימה של הסכם השלום בין ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין והמלך הירדני חוסיין המנוח אף הוא, על ידי השף אילן רוברג, שהכין אותה גם לפני עשרים שנה. לדברי רוברג, הבעלים והשף של מסעדת "רוברג" הכשרה במושב לבנים, הארוחה המדוברת התקיימה בבית גבריאל לשפת הכנרת, שבה היתה הקפדה על צרכיהם של שני הצדדים: בשביל הצד הישראלי היא היתה חלבית-כשרה ובשביל הצד הירדני – ללא אלכוהול. "אבל זה היה לפני 20 שנה והחלטנו להתאים את התפריט לזמן העכשווי", הוא מספר על הארוחה שתוצע למבקרי הפסטיבל, "עשינו שילוב של קצת מתכונים ערביים וקצת יהודיים – מין מיקס כזה".

הארוחה תכלול, בין השאר, סלט טאבולה עם פרי וירק, סלט שומר עם אפרסמון ושומשום שחור, פטריות ממולאות עם קרם "כמו גבינה" ועלי מנגולד, לחמה בעגין ופטייר. לכך ייתוסף מרק עדשים אדומות עם עראק, פרגית במילוי פריקי, קבבוני טלה על תבשיל עדשים עם לבן פרווה, פילה בקר מוקפץ עם קוקטייל פטריות וכבדי פרגית מוגש על "אורז בן גוריון" – כלומר פתיתים – ואף קינוח של פאי לימון ופסיפלורה עם רוטב תפוזים ופירות יער, קינוח שהוגש באותה ארוחה הסטורית ולאחר מכן זכה במדליית זהב בגרמניה.

פאי הלימן והפסיפלורה שהוגש בארוחה ההסטורית - וגם יוגש בפסטיבל הנוכחי. (צילום: עירית רוזנבלום)
פאי הלימון והפסיפלורה שהוגש בארוחה ההסטורית - וגם יוגש בפסטיבל הנוכחי. (צילום: עירית רוזנבלום)

מחיר הארוחה שתתקיים ביום חמישי, ה-18 בדצמבר במסעדת רוברג הוא כ-380 שקל לזוג, לא כולל יין.

עוד בענייני השלום – במחווה לשלום עם ירדן, תככב בסדנת השוקולד בגליתא בדגניה ב' יונת השלום, כתב חידה אינטראקטיבי והרפתקני ישלב אתרי מורשת הקשורים בשלום ברחבי עמק הירדן וסיור כרכרות לאורך הירדן יסתיים בהפרחת בלונים עם מסר לשלום לכיוון ירדן.

בקיבוץ שער הגולן מציעים בפסטיבל פעילות מסוג אחר: סיור במקלט ילדים משוחזר, השופך אור על השנים 1967-1970 שבהן ישנו ילדי הקיבוץ במקלטים בשל ירי קטיושות מהצד הירדני של הכנרת. בסיור "ילדי המקלטים" חווים מקלט עם מיטות קומותיים, מאובזר בכלים ומצעים המשחזרים את התקופה. על הקירות צילומים אותנטיים מהימים ההם ואף מוצגים ספרים שהיו מוקראים לילדים שנאלצו לישון כלואים במקלטים במשך שלוש שנים.

הסיור כולל הסבר קצר על חיי הקיבוץ כיום, ירידה למקלט המקורי, צפייה בסרטון על ילדי המקלטים וסיפור חוויות מאותה תקופה קשה. הסיור נמשך כשעה, מחירו 20 שקל לאדם ויש להירשם מראש בטל' 052-3864115.

בשער הגולן אומרים שאצלם מורגשים במיוחד פירות השלום עם ירדן שנחתם ב-1994: הגדרות הוסרו, החל פירוק המוקשים, העמק פורח והמקלטים הם זכר מימים של טרום-שלום.

שחזור המקלט של ילדי שער הגולן, מהשנים טרום השלום עם ירדן. (צילום: עירית רוזנבלום)
שחזור המקלט של ילדי שער הגולן, מהשנים של טרום השלום עם ירדן. (צילום: עירית רוזנבלום)

מטמון עתיק בפארק הירדן

בפסטיבל יוצעו, בין היתר, פעילויות לכל המשפחה ובהן מופע רודיאו חורפי בחוות ורד הגליל (ללא תשלום), הפנינג ניווט משפחתי בעזרת מפת מטמון עתיקה בפארק הירדן, פסטיבל "אור ואש" בחמת גדר הכולל מופעי אש מרהיבים, שייט אינדיאני נינוח בסירות קאנו (מתאים אפילו לפעוטות) ברוב רוי, סדנאות בניית חנוכיות ועבודות עץ נוספות המתאימות לכל גיל ב"נגרייה של סבא יוסי" בעין גב, חגיגת שירי שלום עם שרהל'ה שרון, יריד איכרים אורגני, סדנאות וטיולים לכל המשפחה.

הפסטיבל יציע מבחר אירועים קולינריים, ביניהם השף מנה שטרום שיתארח במסעדת "צל תמר" ויכין ארוחת פיוז'ן איטלקי וים תיכוני; במסעדת מרינדו שמול קיבוץ עין גב תתקיים חגיגת בשרים משובחים בסעודת אבירים מפוארת; בדגניה א' יתקיים יריד איכרים גלילי בניחוח חלוצי, שבמרכזו תעמוד התוצרת המקומית במלוא תפארתה: שמן זית, דבש, יין רימונים, שקדים, חלבה, טחינה, תמרים ועוד; בחצר המושבה כנרת תוצג התערוכה "חדר אוכל כמשל", המספקת הצצה נדירה ומלאת חן אל ימי העבר המפוארים של הארץ. בלב התערוכה תצלומי חדרי אוכל קיבוציים מהמאה שעברה, שהיוו את לבו הפועם של כל קיבוץ; בין הפעילויות האחרות: באתר המורשת המיוחד בנהריים גשר ייערכו סיורים לכל המשפחה לצד גדר המערכת, ביקור במיצג החשמל המרהיב וסדנאות אפייה של "חלת השלום"; "נחלה בטבע" המסעדה הדרוזית בצומת צלמון דרום מציעה סדנת הכנת עלי גפן ממולאים (כולל ליקוט בשטח), סדנת כבישת זיתים, אפיית סמבוסקים ושפע של הפתעות ומטעמים נוספים; באתר המורשת המיוחד בנהריים גשר ייערכו סיורים לכל המשפחה לצד גדר המערכת, ביקור במיצג החשמל המרהיב וסדנאות אפייה של "חלת השלום".

לפרטים מלאים על הפעילויות בפסטיבל: http://www.kinneret.info / 04-6752727 ובפייסבוק "טעם כנרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן