Skip to content

דרישה לחקור איומים על נשים חרדיות הדורשות לשלבן בבחירות

ביום שישי הודיעה קבוצת נשים חרדיות כי יפעלו לשילוב נשים במפלגות החרדיות וכי לא יצביעו למפלגות שלא יכללו נשים. בתגובה איים הרב מרדכי בלוי, המגדיר עצמו כיו"ר משמרת הקודש והחינוך, לפעול לגירושי נשים שיתמודדו בבחירות מבעליהן ללא רכוש, סילוק ילדיהן מבתי ספר, החרמת מוסדות ועסקים הקשורים אליהן ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד הרב מרדכי בלוי בחשד לשורה של עבירות חמורות של איומים וסחיטה באיומים כנגד נשים חרדיות כדי למנוע מהן להשתתף בבחירות.

ביום שישי הודיעה קבוצת נשים חרדיות כי יפעלו לשילוב נשים במפלגות החרדיות וכי לא יצביעו למפלגות שלא יכללו נשים. בתגובה פרסם בלוי, המגדיר עצמו כיו"ר משמרת הקודש והחינוך, שורה של איומים חמורים על נשים שיתמודדו בבחירות במפלגות לא חרדיות, ביניהם גירושי האישה מבעלה ללא רכוש, סילוק ילדיה מבתי ספר, החרמת מוסדות ועסקים שהיא קשורה אליהם ועוד. בראיונות ברדיו הבהיר בלוי שדבריו מכוונים גם לבתו של הרב עובדיה יוסף ומייסדת המכללה החרדית עדינה בר שלום, ששוקלת לרוץ לכנסת ברשימה לא חרדית.

לדברי הרב רגב, "ספק אם היה בעשורים האחרונים מקרה כל כך חמור של בריונות ופרוטקשן כנגד מועמדים אפשריים בבחירות. מדובר בתופעה שיש למגר מן השורש ולפעול נגדה בכל האמצעים.  פעם נוספת אנחנו נתקלים בנסיון בוטה לחתור תחת חוקי המדינה, ובדוגמה לכך שבלוי וחבריו מעוניינים לקיים בישראל מדינה בתוך מדינה, כאשר המדינה החרדית פטורה מציות לחוקי מדינת ישראל, אבל דורשת שישראל תממן אותה ואת צרכיה.״

רגב ציין ש"הדברים המיוחסים לבלוי מוכיחים את מה שידוע לציבור זה מכבר: כנופיות הצניעות החרדיות אינן בוחלות בפעילות בריונית ועבריינית. יש לקוות ששלטונות החוק ידאגו שישלם את המחיר המתאים".

קול קורא שפרסמו הנשים החרדיות בסוף השבוע שעבר
קול קורא שפרסמו הנשים החרדיות בסוף השבוע שעבר

במסמך שפרסם אתמול בלוי וצוטט בשורת כלי תקשורת חרדים (בלוי אף אישר בתחנות הרדיו החרדיות כי הפיץ את המסמך) הוא כותב: "כל אשה שתתקרב למפלגה לא בהנהגת גדולי ישראל תצא בלא כתובה ואסור ללמוד במוסדות החינוך שלה, וכן לרכוש ממנה כל מוצר ומצווה להוציא את כל הצאצאים שלה מהמוסדות". האתרים החרדיים גם מצטטים אותו כמי שאמר: "אני ערב, שכל מי שתעז לעשות זאת – תטופל בהתאם ותשלם על כך ביוקר".

ברקע פרסום הדברים עומדת הפעלת דף הפייסבוק, "לא נבחרות, לא בוחרות", שקורא לחרם של נשים על מפלגות חרדיות כל עוד לא ישלבו נשים ברשימותיהן. ידיעות אחרונות דיווח בסוף השבוע כי קבוצת הפעילות החרדיות המפעילה את הדף פנתה לראשי ש"ס ויהדות התורה ודרשה לשבץ נשים ברשימות של המפלגות החרדיות בבחירות הקרובות. "אנו משוכנעות כי נציגות נשית תשכיל לייצג אותנו במסדרונות הכנסת באופן ראוי ונכון", כתבו הפעילות. ישנן נשים חרדיות רבות ומוכשרות שתשמחנה לעסוק בצורכי ציבור באמונה".

אחת החותמות על המכתב היא רחלי איבנבוים מירושלים, שהיתה מועמדת למועצת העיר ברשימת הבית היהודי. איבנבוים פרשה מההתמודדות בירושלים בעקבות איומים שספגה. "המקום שלנו בחברה החרדית הולך והופך למרכזי ויש לנו ייצוג בהרבה תחומים, רק לא בפוליטיקה", אמרה איבנבוים.

פעילה אחרת שחתמה על המכתב, מיכל צ'רנוביצקי, הריצה בעיר מגוריה אלעד רשימה של נשים בלבד, אך לא הצליחה להיבחר. "אני לא חושבת שהסיבה שאין פוליטיקאית חרדית היא הרבנים. המנהיגים פשוט לא אוהבים לוותר על מוקדי כוח. נשים חרדיות רוצות לרוץ והגיע הזמן שזה יקרה". פעילה חרדית נוספת, אסתי רידר-אינדורסקי מספרת ש"הצבעתי ליהדות התורה מאז שהייתי בת 18, וזו הפעם הראשונה שלא אלך להצביע".

מחאת הווידאו של הנשים החרדיות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן