Skip to content

העליון קיבל ערעור המדינה והחמיר עונשו של קארשי ל-12 חודשי מאסר

השופט ריבלין: "מעשיו היו בגדר פעילות עבריינית של ממש, שכללה מהלכים כוחניים, מתוכננים ומתוחכמים לשם השגת המטרות שהציבו קארשי ושותפיו לדבר העבירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השופט ריבלין: "מעשיו היו בגדר פעילות עבריינית של ממש, שכללה מהלכים כוחניים, מתוכננים ומתוחכמים לשם השגת המטרות שהציבו קארשי ושותפיו לדבר העבירה"

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה על גזר דינו של יורם קארשי, והטיל עליו 12 חודשי מאסר בפועל, כפול מהעונש שגזר עליו המחוזי. קארשי, אחיה של שולה זקן, הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בעבירות מרמה, הפרת אמונים ומתן שוחד, עקב מעורבותו בפרשת השחיתות ברשות המיסים. המדינה וקארשי הגישו שניהם ערעורים לביהמ"ש העליון על חומרת העונש.

השופט ריבלין: "מעשיו היו בגדר פעילות עבריינית של ממש, שכללה מהלכים כוחניים, מתוכננים ומתוחכמים לשם השגת המטרות שהציבו קארשי ושותפיו לדבר העבירה"

המשנה לנשיא, אליעזר ריבלין, דחה את ערעורו של קראשי וקיבל את ערעור המדינה בקובעו כי העבירות בהן הורשע קראשי הינן עבירות שחיתות חמורות, שבוצעו שבמסגרת פרשה, שלא בכדי כונתה על ידי המדינה כ"אחת מפרשות השחיתות השלטונית העגומות שנדונו בבתי המשפט".

בפסק הדין צוין, כי חלקו של קארשי בפרשת השחיתות היה דומיננטי ביותר וכי פניותיהם של אנשי הציבור לקארשי דווקא מדגישות כמה רב היה כוחו, בין השאר לנוכח קשריו עם אחותו, שולה זקן, וכיצד ידע לנצל את כוחו לרעה.

השופט ריבלין: "מעשיו היו בגדר פעילות עבריינית של ממש, שכללה מהלכים כוחניים, מתוכננים ומתוחכמים לשם השגת המטרות שהציבו קארשי ושותפיו לדבר העבירה. במעשיו אלה פעל קארשי כדי להיטיב עם מקורביו, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מן האינטרס הציבורי במינויים מקצועיים וכופה את רצונותיו על עובדי הציבור הנתונים למרותו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן