Skip to content

יעלון: ישראל מסכלת תשתיות טרור שמופעלות מעזה ומטורקיה

"צה"ל, מערכת הביטחון והשב"כ, לא יצאו לפגרה לנוכח האירועים הפוליטיים. אנחנו ממשיכים לפעול במלא הכוח כדי להבטיח שקט לאזרחי מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מזהיר כי למרות הירידה המסוימת שחלה בטרור ובהסלמה באיו"ש – "לא בטוח שזה שכך זה יישאר". זאת בשל הלחץ הגדול שמפעיל חמאס מבחוץ, בניסיון לחמם את הגזרה ביהודה ושומרון. לדבריו, ישראל מסכלת תשתיות טרור שמופעלות, בין השאר, מעזה ומטורקיה.

יעלון בוועדת החוץ והביטחון (צילום: דוברות הכנסת)
יעלון בוועדת החוץ והביטחון (צילום: דוברות הכנסת)

שר הביטחון, הופיע היום בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון לצורך מתן סקירה תקופתית על הגזרות הביטחוניות השונות כמו גם בנושא תקציב הביטחון. השר יעלון אמר בפתח הישיבה כי "אומנם הקואליציה התפרקה והכנסת התפזרה, אבל אויבינו לא מפסיקים להציב בפנינו אתגרים. בין אם זו איראן שממשיכה לקדם את תוכנת גרעין צבאית שלה ובין אם זו איראן שמפעילה נגדנו טרור תוך חימוש אויבינו, כחיזבאללה וארגוני הטרור בעזה.
"המזרח התיכון ממשיך לסבול מחוסר יציבות כרונית, כך למשל לבנון עם חיזבאללה החמוש אך המורתע", אמר השר יעלון. "בסוריה – עם קווים אדומים שהצבנו בפני הגורמים השונים שפועלים שם – רמת הגולן כרגע שקטה אבל זה לא מובן מאליו. גם גבול סיני, שם כפועלים כוחות הביטחון של מצריים נגד ארגוני הג'יהאד הקיצוני. גם אנחנו סבלנו משם מפיגועים ולכן אנחנו ערוכים במקום.

"רצועת עזה אחרי מבצע 'צוק איתן' אומנם מורתעת, אך ממשיכה להתחמש למול המצוקות הקיימות ברצועה, עם למעלה ממאה אלף איש שאיבדו את ביתם", המשיך השר יעלון. "יש ניסיונות לשקם את הרצועה, כולל במעורבות שלנו וגם של גורמי או"ם. כרגע ישנה ירידה מסוימת בטרור ובהסלמה באיו"ש אבל לא בטוח שזה שכך זה יישאר. יש לחץ גדול מאוד מבחוץ בעיקר מצד גורמים אסלאמיים, בדגש על החמאס, לחמם את יהודה ושומרון. אנחנו ממשיכים לפעול שם כדי לסכל תשתיות טרור שמופעלות מעיקר מבחוץ, בין אם מרצועת עזה ובין אם זה מטורקיה. כך גם כנגד פיגועי בודדים שמקבלים החלטה לעשות פיגוע סביב הסתה".

בסיכום דברי הפתיחה אמר שר הביטחון כי "צה"ל, מערכת הביטחון, שב"כ, לא יצאו לפגרה לנוכח האירועים הפוליטיים. אנחנו ממשיכים לפעול במלא הכוח כדי להבטיח שקט לאזרחי מדינת ישראל".

בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) כי ועדת החוץ והביטחון נמצאת בתהליך אינטנסיבי מאוד לבחינת מבצע "צוק איתן", אך בשל הבחירות המתקרבות, התהליך יואט. "אם לא נספיק לסיים את הדו"ח, חשוב שמי שיגיע אחרינו ישלים אותו בכדי שניתן יהיה להפיק את הלקחים החשובים כל כך מהמבצע", אמר אלקין.

עוד אמר יו"ר הוועדה: "ועדת החוץ והביטחון תמיד ידעה לשים את הפוליטיקה בצד, ואני מקווה שכך נמשיך גם בתקופת בחירות. אתגרי הביטחון לא יוצאים לפגרת בחירות ולכן גם הוועדה לא יוצאת לפגרה באופן מלא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן