Skip to content

כמעט שבוע לאחר האסון האקולוגי, הגיע נתניהו לשטח

"בימים האחרונים היינו עסוקים בנושאים מגוונים", הסביר נתניהו את הגעתו המאוחרת לאזור האסון, "אבל מן הרגע שנודע על דליפת הנפט, עקבתי מקרוב אחר הנושא, מיניתי את מנכ"ל משרדי, הראל לוקר, לרכז את כל הטיפול בנושא, יחד עם משרדים הנוגעים בדבר, ובהזדמנות הראשונה הגעתי הנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמעט שבוע לאחר האסון האקולוגי, של פיצוץ צינור הנפט מאילת לאשקלון, הגיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לשטח. נתניהו הגיע למקום יחד עם ראש הממשלה נתניהו הגיע למקום סגן השר אופיר אקוניס,  שקיבל לאחר משאל שרים את האחריות על המשרד להגנת הסביבה.

בדרך לבאר אורה - ראש הממשלה צופה באזור מוכה האסון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
בדרך לבאר אורה - ראש הממשלה צופה באזור מוכה האסון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה תירץ את הגעתו המאוחרת לאזור האסון באמרו כי בימים האחרונים היה עסוק  "בנושאים מגוונים". "אבל מן הרגע שנודע על דליפת הנפט, עקבתי מקרוב אחר הנושא, מיניתי את מנכ"ל משרדי, הראל לוקר, לרכז את כל הטיפול בנושא, יחד עם משרדים הנוגעים בדבר, ובהזדמנות הראשונה הגעתי הנה"", אמר נתניהו.

נתניהו אמר עוד: "המשימות שלנו הן לשמור על בריאות הציבור, לפעול לצמצום הסיכון בהגעת הזיהום לאילת ולשקם את שמורת הטבע. מיניתי את סגן השר אופיר אקוניס שיהיה השר הממונה להגנת הסביבה. שמענו כאן תדרוך ממוקד על הפעולות שנעשות, קודם כל להבטיח את שלום הציבור, בריאות הציבור וכמובן את הגנת הסביבה. יש כאן שורה של פעולות. כנראה זה יימשך לאורך זמן. אנחנו נקצה את המשאבים הדרושים כדי להגן על הסביבה, על הפנינה הנפלאה הזאת של ארצנו".

סגן השר אופיר אקוניס, אמר כי הורה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, הנמצא בכנס מקצועי בפרו, לחזור מיד ארצה: "אני התקשרתי לפני זמן לא רב למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה שעושה בשליחות ממלכתית בכנס מקצועי בפרו, והוריתי לו לשוב בהקדם האפשרי ארצה כדי שגם הוא יעמוד מקרוב יחד עם עובדי משרדו שכבר עושים כאן עבודה אדירה בימים האחרונים, כדי להציל גם את הסביבה וגם את תושבי האזור – והוא באמת עושה את דרכו ארצה וממש בקרוב מאוד הוא יגיע הנה. אני מתכוון להיות פה עד אשר נדע בוודאות שכל הסכנות חלפו, ואנחנו נשב בימים הקרובים מאוד ונבחן שורה של המלצות שיובאו לממשלה כהחלטות כדי שמקרים מהסוג הזה לא יקרו עוד, וזה הדבר החשוב ביותר, שלא יקרו עוד, וגם כדי לטפל במה שדרוש טיפול בעקבות הדליפה הזאת לפני כמה ימים".

בדרך למקום צפה ראש הממשלה נתניהו מהמסוק על העבודות שנעשות לעצירת התפשטות הדליפה.

בסקירה שניתנה בצומת באר אורה (מקום פיצוץ הצינור) בפאתי שמורת עברונה שבערבה שמע ראש הממשלה נתניהו מממלא מקום מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ומנהל מחוז דרום במשרד כי לא נשקפת סכנה לבריאות התושבים וכי ההגנות שנבנו באזור נקודת הדליפה ולאורך תוואי הזרימה הצפוי ובהם סכרים ואמצעי ספיגה, מנעו את התפשטות הזיהום אל מחוץ לשמורה.

עוד עדכנו נציגי המשרד להגנת הסביבה כי בשיתוף פעולה עם  כלל הגורמים וביניהם רשות הטבע והגנים, רשות הכבאות, משטרת ישראל ורשות הניקוז אילת והערבה, נעשים מאמצים גדולים לשקם את הנזק שכבר נגרם ולפנות את הקרקע המזוהמת.

אתם הגיעו גם ממלא מקום מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אלעד עמיחי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, סמנכ״ל תפעול קצא״א איציק לוי, ראש המועצה האזורית איילות אודי גת ומנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה גיא סמט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן