Skip to content

"6 גיבורים": הנחמדות הולכת לאיבוד

סרט ההנפשה של דיסני ואולפני מארוול מכיל את כל הגיבורים שתמיד רצינו לראות, אבל ההתחלה המבטיחה והצבעונית מסתיימת בזריעת פחד ובקרבות אלימים ומפחידים. לא לילדים קטנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

בשיתוף הפעולה החדש בין אולפני דיסני לחברת הקומיקס מארוול, "6 גיבורים" הוא סרט הנפשה, או בעצם סרט פעולה מאויר לילדים גדולים: הגיבורים שתמיד רצינו, הרע המרושע במיוחד, והעימות שביניהם – אלים מתמיד. הסרט אינו שירת הברבור של סרטי קבוצת גיבורים ("הנוקמים", ליגת הצדק", "ארבעת המופלאים"), יש עוד הרבה בדרך, אלא שההבדל העיקרי כאן הוא ש"6 גיבורים" הוא אנימציה. אמנם רוב סרטי הקומיקס נוצרו ברקע עם הרבה טפלולי מחשב, אך כאן גם הדמויות מונפשות, והאלימות נראית כמו בסרט אמיתי לכל דבר.

"6 גיבורים", שביימו דון הול ("פו הדוב") וכריס וויליאמס ("בולט"), מבוסס באופן רופף על קומיקס של מארוול באותו שם, אלא שחברת דיסני (המחזיקה בבעלות על מארוול), בחרה להתמקד באחד מהגיבורים: הירו המאדה (קולו של ריאן פוטר באנגלית, קובי ליקורמן בעברית). יחד עם אחיו הגדול, טאדאשי (דניאל הני באנגלית, יפתח אופיר בעברית) ודודתם, קאס (מאיה רודולף באנגלית, תמר קינן בעברית), הירו בן ה-14 מתגורר בסן פרנסוקיו, היתוך מילולי של טוקיו וסן פרנסיסקו, כשהאיורים מלאים בשלטי ניאון של טוקיו ובגשר התלוי והרחבות התלולים של סן פרנסיסקו.

הירו, שהוריו מתו כשהיה פעוט, הוא גאון וגיימר מושבע, ואילו אחיו מנסה לשכנעו להירשם ללימודים מתקדמים. בביקור בקולג' המקומי הוא פוגש בוואסבי (דיימון ויינס ג'וניור באנגלית, מומי לוי בעברית), האני למון (ג'נסיס רודריגז באנגלית, יונית טובי בעברית), גוגו (ג'יימי צ'אנג באנגלית, ספיר דרמון בעברית) ופרד (טי. ג'יי. מילר באנגלית, מיכאל הנגבי בעברית). אל כל אלו מצטרף הרובוט של טדאשי, המכונה ביימקס (סקוט אדסיט באנגלית, עמוס שוב בעברית), שנראה כמו מרשמלו ענק, בליווי כמה צמיגי מישלן. ביימקס מתחרה עם גרוט, החייזר דמוי העץ מלא הרגש בסרט "שומרי הגלקסיה", כדמות החביבה ביותר בקולנוע השנה.

חלקו הראשון של הסרט "6 גיבורים", קליל, ברור וצבעוני, אלא שבמחציתו, הוא עובר תפנית אל תוך שיגרה של קומיקס עלילתי מן השורה, עם כל המשתמע: קרבות, פיצוצים, הרס וזריעת פחד. הסרט הוא תערובת עדינה של מתיקות וראווה, בשילוב מזרח פוגש מערב. המפגש בין דיסני ומארוול הוא איחוד מוזר ביותר. הנחמדות הולכת לאיבוד, כאשר הירו הצעיר מלביש את ביימקס בשריון, והם מוכנים לצאת לקרב. באותו רגע – חלק מקסמיו של הסרט מתמוגגים.

בארץ הסרט מוקרן בדיבוב לעברית בתלת ובדו-מימד, אם כי יש לחזור ולהדגיש, כי הנבל המרושע מאוד מפחיד, בליווי קטעים אלימים, ולכן לא מתאים לצעירים ביותר. למבוגרים, יש גם אפשרות לצפות בסרט בגרסה המקורית באנגלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן