Skip to content

נתניהו ייצא לרומא ביום שני, להתייעצות דחופה עם ג'ון קרי

פגישת ההתייעצות הדחופה, לקראת הדיון במועצת הביטחון על ההצעה הירדנית-פלסטינית וההצעה הצרפתית להכריז על הקמת מדינה פלסטינית. הדיון במועצת הביטחון אמור להתקיים עד סוף החודש, אבל חרף הלחצים שישראל מפעילה, ארה"ב מעדיפה שלא להשתמש בנשק הווטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא ביום שני הקרוב לביקור בזק ברומא וייפגש שם עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. זאת, לאחר שמזכיר המדינה זימן אותו לפגישת התייעצות דחופה, לקראת הדיון במועצת הביטחון על ההצעה הירדנית-פלסטינית וההצעה הצרפתית להכריז על הקמת מדינה פלסטינית.

פגישה שכזאת. נתניהו-קרי (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
פגישה שכזאת. נתניהו-קרי (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

הדיון במועצת הביטחון אמור להתקיים כבר במהלך השבועיים הקרובים ולמרות הלחצים שישראל מפעילה על ארה"ב, בתביעה כי תטיל וטו על ההצעה הירדנית הפלסטינית, ארה"ב מעדיפה לרכך את נוסח הצעת ההחלטה ולא להשתמש בנשק הווטו.

ישראל מתנגדת בתוקף לא רק להצעה הירדנית-פלסטינית, אלא גם להצעה המרוככת שאותה גיבשה צרפת יחד עם גרמניה ובריטניה. עפ"י הצעה זו לוח זמנים של שנתיים להגעה להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים. הסדר הקבע יתבסס על קווי 1967 עם חילופי שטחים. ירושלים, עפ"י היוזמה הצרפתית, תהיה בירת שתי המדינות. האמריקנים מנסים לרכך את הנוסחים כדי להימנע מהטלת וטו

בנוסף, ייפגש נתניהו עם ראש ממשלת איטליה ברומא.

בינתיים הגיבה הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, על מותו של הבכיר הפלסטיני, זיאד אבו עין, במהלך הפגנה ליד הכפר תורמוס עיא. בהודעה שפרסמה מוגריני היא שולחת ניחומים לרשות הפלסטינית ולעם הפלסטיני על מותו של אבו עין. "הדיווחים על שימוש מופרז בכוח, ע"י כוחות הביטחון הישראליים, הם מדאיגים ביותר", נאמר בהודעתה של מוגריני. "אני קוראת לחקירה מיידית ובלתי תלויה בנסיבות מותו של אבו עין. זוהי תזכורת דרמטית לכל הקהילה הבינלאומית למצב המתדרדר בשטח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר באמצעות שליחו האישי עו״ד יצחק מולכו מסר לרשות הפלסטינית לפיו ישראל תבדוק את האירוע שהיה היום ליד רמאללה. רה״מ נתניהו שמקיים לאורך היום התייעצויות ביטחוניות ציין את הצורך להרגיע את השטח ולפעול באחריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן