Skip to content

קבוצת אנשים מפוארת החליטה לא לשחק את המשחק הדמוקרטי

עידוד מדינות אירופה לקבל החלטה על הקמת המדינה הפלסטינית בתחומי גבולות 67' זו רק ההתחלה, שאחריה יבואו סנקציות שהן בבחינת הכרזת מלחמה על ישראל. בחולשתו זו של השמאל הוא רק מחזק יותר את הימין שנוא נפשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כמה ימים קרה דבר בישראל. התפרסמה ידיעה בעיתונות ובאינטרנט שפורום נכבד של אנשים בתוכנו, כ-800 במספר, המורכב מסופרים מובילים בישראל, אמנים ואנשי תרבות, בכירים באקדמיה, קציני צבא במילואים, שגרירים לשעבר ואנשים ציבור, חתמו על מכתב הקורא לפרלמנטים באירופה לתמוך ביוזמת ההכרה במדינה הפלסטינית בגבולות 67'. 

בקריאה לפרלמנטים המנוסחת באופן אחיד נאמר: "אנו, אזרחי ישראל הרוצים בביטחונה ובשלומה, מודאגים מהקיפאון המדיני ומהמשך הכיבוש וההתנחלות, המובילים לעימותים עם הפלסטינים ומטרפדים כל אפשרות להסדר. ברור לנו שהסיכוי לקיומה ולביטחונה של ישראל תלוי בהקמתה של מדינה פלסטינית לצדה על בסיס גבולות 67', תוך הכרה ישראלית בפלסטין והכרה פלסטינית בישראל. יוזמתכם להכרה בפלסטין תקדם את סיכויי השלום ותעודד את הישראלים והפלסטינים להגיע לפתרון הסכסוך". 

אחרת הדבר כשמדובר בישראלים בודדים, המוציאים את דיבת הארץ רעה ברחבי העולם ופועלים נגדה בכל מיני ארגונים ומסגרות השטופים בתעמולת הפלסטינים והערבים בעולם. ואחרת הדבר כשמדובר בקבוצה נבחרת וגדולה של אנשים מקרבנו העושים זאת. 

משה איבגי, אחד החותמים (צילום: ענת קון אמן)
משה איבגי, אחד החותמים (צילום: ענת קון אמן)

איך שלא מסתכלים על המעשה יש בו טעם לפגם ויש להביע הסתייגות חריפה ממנו.

בוקר אחד קמה בתוכנו קבוצת אנשים גדולה ומפוארת ומחליטה שהיא לא משחקת יותר את משחק המדינה והדמוקרטיה, וזאת משום שמה שהמדינה עושה לא לרוחה. ובשם כאילו "טובת המדינה והדמוקרטיה" מותר להם לעקוף את השיטה כולה על מוסדותיה ותהליכיה. בבקשה, קומו חברי הקבוצה הנכבדים וצאו לציבור הישראלי ושכנעו אותו בצדקתכם. 

הטענה שבשם טובת המדינה מותר לקבוצת אנשים לפעול נגדה היא הזויה. ומה יקרה לכולנו מחר כשיקומו קבוצות נוספות שגם הן תפעלנה באופן דומה? זה המסר וזו הבשורה הגאולית של חברי הקבוצה הנבחרת הזו? זה סוג של פוטש נגד המדינה ומוסדותיה. סוג של בגידה. אפשר גם לאתר ביוזמה זו, מבית מדרשו של השמאל הישראלי, את נקמתו ותגובת הנגד שלו  לרצח רבין על ידי איש הימין הקיצוני. זה חמור ביותר ואין לעבור על כך לסדר היום. בביטוי הלקוח מן הפילוסופיה של הדת התנהלות שכזו היא בחזקת חטא מטאפיסי. דבר שלא ייעשה. משהו שרק רע יצמח ממנו.

השמאל בישראל מדשדש כבר שנים ארוכות ומרחיק את הציבור ממפתן ביתו. מוטב על כן שיעשה חשבון נפש נוקב עם עצמו בטרם הוא מחולל מהומות הרסניות ופוגע בכולנו. וזאת עלינו לדעת, שבחולשתו זו של השמאל הוא רק מחזק עוד יותר את הימין שנוא נפשו. אז מה הועילו חכמים? הציבור הרחב יצביע ברגליו בבחירות הקרובות נגד כל מי שמזוהה עם יוזמות שכאלה. מוטב על כן שהשמאל ימהר להתנער מהן ולהביע את הסתייגותו. 

עידוד מדינות אירופה לקבל החלטה על הקמת המדינה הפלסטינית בתחומי גבולות 67' זו רק ההתחלה, שאחריה יבואו סנקציות שהן בבחינת הכרזת מלחמה על ישראל. לא פחות ולא יותר. אני ממש נדהם שאנשים כל כך מנוסים ואיכותיים פועלים בדרך כל כך משובשת ולא איכותית. וכבר ראינו בחיינו כיצד אנשים טובים מייצרים תוצאות רעות.  

ושלא לדבר על כך שבבחינה מקצועית ועניינית של המציאות האזורית ובניתוח הפרובלמטיקה של הבעיה הפלסטינית, יתכן והדבר הרע ביותר לישראל כיום הוא לתמוך בהקמת מדינת ננס פלסטינית שתאחז בגרונה. בהחלט אפשר לחשוב על אפשרויות טובות יותר. וישנם מספיק אנשים איכותיים במדינה, אשר לא פחות איכותיים מנכבדי הקבוצה המדוברת, שסבורים כך. 

דבר אחד הוא להאמין בתפיסת שתי המדינות לשני העמים, ודבר אחר הוא לפנות לאומות העולם שיכפו אותה על  ישראל. אין זה היינו אך. זכותם של אנשים בארץ הזו לחשוב כרצונם וכמיטב הבנתם ושיפוטם. זה בסדר וכך צריך להיות. לגיטימי גם להביע דעות אלו בפני ידידים בעולם. אך לא לגיטימי לעקוף את המדינה ולפנות לפרלמנטים באירופה, כדי שיאמצו תפיסה זו ויכפו אותה בסנקציות שיבואו מאוחר יותר על ישראל. 

השמאל בישראל טוען כלפי הימין שהוא פשיסטי בעוד הוא עצמו פועל על פי אותם דפוסים פשיסטיים. בשאיפתו לשליטה ולריבונות על המציאות ובאמונתו שהכול תלוי אך ורק בנו גלומים מבלי דעת דפוסים פשיסטיים (בעניין זה ראוי לעין בספרה המדהים של פרופסור רבקה שכטר בפילוסופיה של השפה "עולם בתוך עולם").

[related-posts title="מאמרים קודמים של נמרוד נוי"]

14 Comments

  1. שרה
    16 בדצמבר 2014 @ 15:56

    נמרוד, כאשר דברים יוצאים מן הלב, הם נכנסים ללב. קראתי את מאמרך הכל כך הגיוני וחכם וגם את התגובות. הויכוח הסמנטי בין ״ציוני״ ו״ישראלי״ טפשי. למה לא אקרא לעצמי ציונית? כי זה מכעיס את שונאי ישראל? או אולי יש המאמינים שהציונות היא גזענות? לעולם לא אשכח איך נפלו פניו של יצחק בן-אהרון והתמיהה שהביע בקול כאשר תנועת הליכוד זכתה לראשונה בבחירות . ״זה לא ייתכן״ אמר, ורק אז הבנתי את הבעיה של השמאל הישראלי, גם המתון. כולם היו נגועים בסטאליניזם על הצד הרע שבו. ומאז הם הולכים ומתדרדרים. איני רוצה להכביר במילים על הדרכים הנלוזות שהם מנסים ״לחנך״ את הדור הצעיר ומתנדבים יהודים מחו״ל, אך ברגע שהצעירים הללו מפתחים דעה עצמאית הם נוטשים את האידיאולוגיה הבדלנית שלהם. דבריך כל כך צודקים וחכמים, אבל בגלל האופי שלהם הם לעולם לא יאמצו אותם, ותמיד יישארו במיעוט.

  2. גידי
    14 בדצמבר 2014 @ 10:23

    נמרוד יישר כח.
    1. אני רואה כדבר מבורך את התגובות נגד דברייך ,סימן שהיאוש והטמטום במחנה השמאל הקיצוני וההזוי רב משחשבתי.
    2.מדובר באנשים רעים נואשים עם שכל ומעמד בחברה שלנו ,הם מיעוט ,אך אנשים אלו מסוכנים ופגיעתם רעה ! אני יודע שיש מי שמשגיח עליהם.אגב בדיוק כמו על נוער הגבעות ולהבה ,הם תאומים סיאמיים רק משמאל.
    3.הסכם מינכן 1938 (סיפוח חבל הסדוטים לנאצים)מלמד שוויתור לפלסטינים חייב לבוא עם סימנים מעידים שהראשון לדעתי מתן כבוד וערך לבנות ולנשים שלהם!.ובספרי הלימוד יספרו שיהודים הם בני אדם.
    4.הערבים עברו את השיא שלהם הנפט בירידה חדה כך השפעתם. אמריקה הופכת ליצואנית נפט ואינה תלויה בהם,בזכות שיטת הכרייה וההפקה של פצלי שמן.ישראל הופכת למעצמת אנרגיה ומספקת לאירופה ורוסיה גז.
    הארופאים שמוכרים היום את ישראל בשביל שקט פנימי אצלם יתעשתו .
    5.דמוקרטיות מתחסלות על ידי האוייב מבפנים.וכל נסיון התגוננות מואשם ע"י אנשים מסוכנים אלו בפגיעה בדמוקרטיה,גזענות,פאשיזם שנאת זרים וכו,ואלו באמת המחלות שהם נגועים בהם.

    • נמרוד נוי
      14 בדצמבר 2014 @ 14:32

      לגידי שלום רב ותודה על תגובתך,
      האמת שהופתעתי עד מאוד מן התגובה האישית כלפי. בכל מאמריי, וגם בספר שכתבתי על המערכת הפוליטית בישראל, השתדלתי בכל מעודי להיות ענייני ומקצועי, ומעולם לא יצאתי בקמפיין אישי עולב ופוגעני מול אף אחד. יתכן שתגובתו האישית של פרופסור עמירם גולדבלום, ממייסדי שלום עכשיו, כלפי מעידה יותר מכל על כישלונו של השמאל הדוגמתי בישראל, וחבל שכך. אני בהחלט רוצה לראות שמאל נוסח האבות המייסדים בראשותו של דוד בן גוריון. שמאל המתמודד עם המציאות על דרך היצירה. שמאל שמבסס תרבות של חברה פותרת בעיות ולא מייצרת בעיות. שמאל מלכד ומחבר ולא מתנשא ומפריד. וכו' וכו' וכו'.
      אני על כל פנים עושה את עבודתי ושליחותי נעמנה, גם אם אינני צודק תמיד. ואני מרגיש שאני מביא ערך מוסף רב לדיון בכל האמור להתנהלותה של זירת חיינו החשובה הפוליטיקה.

  3. עמית מנדלזון
    13 בדצמבר 2014 @ 17:07

    אין בחתימה על מכתב לפרלמנט האירופי שום אלמנט אנטי דמוקרטי, נהפוך הוא, מי שפוסל מכתב שכזה הרי שאיננו מכיר בחופש הדיבור והבעת הדיעה.תוכן המכתב איננו הוצאת דיבה אלא אמת לאמיתה.
    מעבר לכך המשחק הדמוקרטי איננו משחק ילדים והוא מסוכן לא פחות כשהוא בידיים הלא נכונות דוגמא מצויינת היא גרמניה של הרייך השלישי, רייך שנבחר במקור בבחירות דמוקרטיות ואז החל לבצע שינויים בחוקה בכוח הרוב. דמוקרטיה, מר נוי, לא מוגדרת רק כשלטון הרוב אלא על שמירת זכויות המיעוט במסגרת המדינה. בישראל אם כן אין דמוקרטיה אם ערבים מופלים לרעה ושמאל אין זכות הבעת דיעה.
    בניגוד למר גולדבלום שמתעקש (אולי מפחד) על המילה ציוני, אני מאמין שגם לשמאל הלא ציוני יש זכות דיבור בעיקר כל עוד המושג ציוני הורד לזנות ומי שמרשה לעצמו לצעוק "מוות לערבים מוות לשמאלנים" ועדיין להתהדר בנוצות הציוני הרי שמדובר בעוף מרוט.

    • עמירם גולדבלום
      13 בדצמבר 2014 @ 20:42

      עמית תודה – הרמת לי להנחתה….הציונות היא התנועה הלאומית של העם היהודי כפי שהפלסטיניות היא התנועה הלאומית של העם הפלסטיני, הצרפתיות של הצרפתי וגו'. מתחילת המאה ה-19 החלה להתגבש החשיבה על הגדרה עצמית והגיעה לשיא בהגדרתה כיסוד היסודות של מגילת האו"ם. שאיפת הציונות העיקרית היתה, אם כן, להיות עם ככל העמים, להיות עם בין העמים ובשיתוף פעולה איתם, ברוח מגילת העצמאות שהימין מנסה לקעקע ולהחליף אותה כמסמך היסוד של מדינת ישראל. זה המובן של הציונות שלי, שדוחה כל סטיה מאשיות הדמוקרטיה שאתה הצגת במדויק. אפשר להרחיב מאוד וזה לא המקום. רק כדי להסביר שאני ציוני לא מפחד אלא מהזדהות ואיש לא יטול ממני את ההזדהות הזו.

      • עמית מנדלזון
        13 בדצמבר 2014 @ 21:06

        אני מקבל את דבריך עמירם ומסכים עם כל מילה. אני רק לא מצליח להבין מדוע הישראלים לא מקבלים את המונח ישראלי ומתעקשים על ציוני. אני חושב שבמצב הנוכחי אלו שמגדירים את עצמם כציונים בקולי קולות רובם המכריע מצדיק את החלטת האו"ם שמשווה ציונות לגזענות.

        • עמירם גולדבלום
          14 בדצמבר 2014 @ 1:34

          עמית תודה , תיכנס בבקשה לאתר העצומה שפתחנו לפני יומיים, "אמנה ישראלית". נראה לי שמה שכתבת כאן בא ao לידי ביטוי –

          http://www.atzuma.co.il/israelipledge

  4. סבי
    13 בדצמבר 2014 @ 16:25

    הכל טוב ויפה אבל נופל בנקודת הפתיחה משום ההנחה שישראל הינה מדינה דמוקרטית. אם ישראל הייתה מדינה דמוקרטית הרי שרצון הרוב היה ניכר בהתנהלות המדינה אבל לא כך ובשום תחום. שיטת הממשל בישראל הייתה בעייתית מלכתחילה אך חמור מכך היא הפכה להיות המונופול של הממשל עצמו ללא קשר לרצון בוחריו.

    זו עובדה ידועה אבל יש לכך גם סימוכים מחקריים. נייר מעניין מאוד בנושא הינו של פרופ' סמי סמוחה (חתן פרס ישראל) http://in.bgu.ac.il/bgi/iyunim/DocLib5/14.pdf

  5. עמירם גולדבלום
    13 בדצמבר 2014 @ 11:06

    מי שכותב באופן קבוע ואובססיבי נגד השמאל הציוני בישראל, אין פלא שהוא נרעש מפעולה פטריוטית לעילא ולעילא של קבוצת אנשים מהשמאל הזה ששמה לה למטרה להציל את את מדינת ישראל מהתנגשות עם הקרחון המתקרב אליה במהירות – הקרחון של משבר ביחסים עם מדינות העולם החופשי באירופה, בצפון אמריקה ובמקומות נוספים. ההאשמה של קבוצה פטריוטית זו ב "הוצאת דיבת הארץ רעה" נובעת מצביעות. שהלא שותפיו האידיאולוגיים של נמרוד נוי, הגזענים היהודים מבית מדרשו של הימין הם המוציאים את דיבת ישראל רעה, הם אלה שמנציחים את הכיבוש וההפרדה החוקית בין יהודים לפלסטינים בשטחים, הם מי שמפרידים באוטובוסים יהודים מערבים כמו בימים הגרועים של ההפרדה הגזעית בדרום של ארה"ב ובדרום אפריקה. ובדברים שכותבת הקבוצה לפרלמנטים אין זכר לדברים הללו – הם כתובים בכל עיתון באירופה ובאמריקה – היישר מפי ומידי הימין.
    טענתו של נמרוד נוי על הפגיעה בדמוקרטיה צבועה לא פחות: נמרוד נוי מעולם לא הגיב במילה וחצי מילה על המשלחות של מתנחלים שמסתובבות בפרלמנטים ובממשלים בעולם, על משלחות של מפלגות הימין שפועלות בחו"ל, על הכספים האדירים שזורמים לימין בישראל ממקורות של מהמרים יהודים שמספקים אויר לנשימה של שלטון הימין בישראל (שלדון אדלסון, ארוין מוסקוביץ') , על ארגונים בינלאומיים של אוונגליסטים שמזרימים מיליארדים לארגוני ימין כדי לחסל את הנוכחות המוסלמית בהר הבית. רקלפי נמרוד נוי – רק להם מותר לפעול בחו"ל. הם מהצד שלו.
    ולא פחות הזויה הטענה של פעולה נגד המדינה. אפשר לזרוק מילים בלי לתת עליהם דין וחשבון. "סוג של בגידה"? אולי גם צריך לירות בבוגדים ? להעמיד לדין ולתלות את אלף החותמים על הקריאה לאירופים להכיר בפלסטין לטובתה של מדינת ישראל ? אם לפעול נגד המדינה זה להתנגד לכיבוש ולשליטה על חייהם של יותר מ 4.5 מיליון פלסטינים בשטחים (גדה מערבית 2.5, עזה 1.8, ירושלים הפלסטינית 0.3 מיליון) אז בהחלט כן – הקבוצה הזו, והרבה יותר ממנה – תילחם נגד השתלטות הפשיזם על מדינת ישראל כתוצאה מהשליטה הזו.
    נמרוד נוי רואה בחומרה לא את רצח רבין, אלא את טענת השמאל נגד הימין על רצח רבין: "נקמתו ותגובתו (של השמאל) לרצח רבין…. זה חמור ביותר ואין לעבור על כך לסדר היום". זה הקו הכללי של דעותיו של נמרוד נוי – כל מה שפוגע בימין ובדעותיו הוא פסול. לעומת זה, את רצח רבין אפשר להטיל על אדם אחד ויחיד, "איש הימין הקיצוני" כפי שכתב נוי, ללא קשר להסתה הכללית שבימין שבראשה עמד בנימין נתניהו בתהלוכות עם ארון קבורה וחבל תליה ובמרפסת המפורסמת בירושלים ואיתו – כל הימין ובמיוחד הימין הדתי לאומני.
    אז אכן – אין הסתה בימין, רק קבוצת השמאל שמתריעה על התנגשותה של ישראל בקרחון היא המסכנת את קיומה של ישראל, אליבא דנמרוד נוי. לך, נמרוד, תלמד משהו על הטיטאניק.

    • נמרוד נוי
      13 בדצמבר 2014 @ 18:08

      לפרופסור עמירם גולדבלום שלום רב,
      לידיעתך, נולדתי וגדלתי בקיבוץ של השומר הצעיר ואיש לא ילמד אותי שמאל מהו וערכים אוניברסליים מה הם ודמוקרטיה מהי. לי אין שיח ושיג עם הימין ולכן אינני מרבה לכתוב עליו. אינני לאומן ואינני דתי משיחי. ואף על פי כן אינני מקבל טוטלית את השיח של השמאל. הגיע הזמן שהשמאל יעשה חשבון נפש נוקב עם עצמו ועם דרכו. כשעזבתי את הקיבוץ עם שחרורי מהשירות הצבאי בחרתי בדרך שיש לי את החירות להגדיר את תפיסת הממשות שלי ועל פיה לעצב את ערכי ומערכות חיי באופן אוטונומי, באומץ לב ובתעוזת הרוח. בשפתו של פרופסור שלמה גיורא שוהם, על פי ספרו "מרד, יצירה והתגלות", השמאל מרומם את עצמו בשרוכי הנעליים של ערכים ואידאולוגיות במענה לצורכי נפש 'איחודיים' והוא עושה זאת על דרך ההתגלות. בזאת הוא דומה להפליא לימין הקיצוני שנוא נפשו. הטענה שהימין פועל בחו"ל כדי לקדם את מטרותיו ועל כן גם לנו מותר היא הזויה, כפי שכתבי במאמרי. איזה מין ראציונל זה. אם אכן זה השמאל הישראלי אז הוא השתגע.
      חשוב לי לומר למי שיסד את 'שלום עכשיו' שהרוח שהוא משדר רק מחזקת עוד יותר את הימין ובזאת הוא יורה לעצמו ולחבריו ולכולנו ברגליים. על פי ספרה של פרופסור רבקה שכטר על הפילוסופיה של השפה "עולם בתוך עולם", עצם ההגדרה 'שלום עכשיו' יש בה מן הדפוס הניזון מדחפים פשיסטיים של רצון לשליטה ולריבונות על המציאות, ושהכול תלוי אך ורק בנו. כדי להתמודד עם המציאות לא מספיק לאחוז במקל הקסם של הערכים האוניברסליים. נדרשת מעמנו מחשבה רב תחומית ואינטגרטיבית. בסופו של יום אנו נבחנים על פי תוצאות מעשינו ומחדלינו. יתכבד השמאל לצאת אל הציבור בישראל ולשכנע אותו בצדקת דרכו. אני לא רואה דרך אחרת לגיטימית וראויה ממנה. ואם השמאל לא מצליח סימן שעליו לבחון את עצמנו וזה מה שאני עושה עם כל הכלים והיכולות העומדות בפני. לא זה המקום להרחיב את הדיון על הבעיה הפלשתינאית. אך ההצגה שלך ושל שלום עכשיו יכולה להביא לאסון עוד יותר גדול. וישנם אנשים מספיק נבונים ומקצועיים בישראל שסבורים שיש אפשרויות נוספות. בזאת שאתם פונים לפרלמנטים בחו"ל אתם מספקים רוח גבית לפלשתינאים ולערבים שרק תחמיר עוד יותר את המצב באזורינו.

      • עמירם גולדבלום
        13 בדצמבר 2014 @ 21:00

        לנמרוד נוי, לידה בקיבוץ של השוה"צ איננה תעודת זהות אידיאולוגית הראיה שלך , למארות כל מה שאתה מצטט ומה שקראת, היא חד ממדית ואתה חוזר על הטיעונים חסרי השחר של הימין – "מספקים רוח גבית לערבים", "הגיע הזמן שהשמאל יעשה חשבון נפש נוקב", "דומה לימין הקיצוני שנוא נפשו", "מחזק את הימין", "יורה לעצמו ולחבריו ולכולנו ברגליים". מצטער, נמרוד נוי, אלה טיעונים עבשים ועלובים. אתה מציג את עצמך כאדם שעיצב "… את ערכי ומערכות חיי באופן אוטונומי, באומץ לב ובתעוזת הרוח". לו היתה בך טיפת אומץ לב ותעוזת רוח, היית אולי מבקש הסבר מיוזמי העצומה ומחותמיה לפני שאתה מתנפל. אולי, אם חתמו אישים כה רבים שזכו להכרה בישראל ובעולם, יש הגיון שיכול להיות שונה מזה שלך, האמיץ ועז הרוח ? אבל אתה כנראה מעיד על עצמך כך כדי לנפח את החזה .וגם אינך מסוגל להביו טיעון פשוט – מה שכתבתי על ארגוני הימין שמתרוצצים עשרות שנים בחו"ל לא היה כדי לתת לגיטימציה למה שעושים אנחנו – גם אין לי כלל צורך בלגיטימציה שלך או של מישהו אחר. מה שכתבתי היה כדי להראות שאתה, האמיץ ועז הרוח, חסר אינטגריטי לחלוטין משום שאתה תוקף את השמאל על מה שאתה רואה כפעילות לא דמוקרטית אבל מעולם לא כתבת מילה על הימין שעושה זאת עשרות מונים יותר מהשמאל. אתה היית הנושא, לא עצם ההליכה החוצה. ולענין השכנוע של הציבור – השמאל משתתף בבחירות בישראל, אם לא שמעת על זה עדיין.

        • נמרוד נוי
          13 בדצמבר 2014 @ 21:57

          או קיי, עמירם גולדבלום, המשך בדרכך. אני לא נופל מהכיסא מעוצמת הכבוד והיוקרה שיש לחברי הקבוצה. אין בכך בהכרח הבטחה לשיקול דעת ומחשבה טובים יותר. וכבר אמרתי שראיתי בחיי כיצד אנשים טובים ומופלאים מייצרים תוצאות רעות. ובטח שאין לחברי קבוצה זו מנדט ומונופול על הדעת ועל החכמה והעל מגוון הכישרונות והיכולות האנושיות. וכבר אמרתי לך שאין לי שיג ושיח עם הימין ואינני חושב שאוכל להביא בעניין זה ערך מוסף כלשהו מעבר למה שכבר נאמר. לעומת זאת באשר לשמאל הגיע העת לומר בכל רם וצלול ביקורת על מי שמבקרים את כל העולם ורק אותם אסור לבקר. ואת זאת אני יכול לעשות טוב משום שבאתי משם ויש לי את הכלים לעשות זאת. הנך עולב בי ויורד עלי וזה לא מכובד ולא מתאים לאיש במעמדך. אני לא פגעתי אישית באיש – גם לא בך. אני כותב כבר יותר מחמש שנים ובין השאר פרסמתי ספר על המערכת הפוליטית בישראל "לקראת פרדיגמה חדשה", וזכיתי לקבל דברי הערכה חמים מפרופסור יחזקאל דרור שכתובים על גב הכריכה של הספר.

          • גידי
            14 בדצמבר 2014 @ 14:06

            נמרוד.
            תגובתך לניסיון ההעלבה של הפרחח "המלומד" ,מראה בדיוק במי מדובר.

          • גידי
            15 בדצמבר 2014 @ 14:36

            נמרוד שלום.
            ככה זה אצל השמאל ההזוי,כשנגמרים הטיעונים הם עוברים לפגיעה אישית בך. נראה שנתת יותר מידי כבוד "לילד כאפות" הזה.
            ראה אותו וחבריו מתלקקים זה לזה,כמו כת של יהודים משיחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן