Skip to content

ועידת העבודה אישרה פה אחד את ההסכם עם ציפי לבני

"ניצבת בפנינו ההזדמנות ההיסטורית לגדול ולפרוץ ולהחזיר אלינו הביתה את כל מי שאבד לנו בדרך", אמר יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, לחברי הוועידה. ח"כ שלי יחימוביץ' להרצוג: "אני מסירה בפניך את הכובע. על הכישורים הפוליטיים, הסבלנות, ההקרבה, הנכונות לראות את התמונה הגדולה". אלדד יניב הודיע על הצטרפותו לעבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

  ועידת העבודה אישרה אמש פה אחד את ההסכם עם התנועה על התמודדות משותפת בבחירות. אלפי צירי הוועידה, מהגדולות שידעה העבודה בשנים האחרונות, נתנו גיבוי למהלך אותו הוביל יצחק הרצוג, שהכריז בוועידה כי: "בעוד 94 יום אנחנו עושים כאן מהפך".

פה אחד. הוועידה מאשרת את ההסכם עם לבני (צילום: דן בר דוב)
פה אחד. הוועידה מאשרת את ההסכם עם לבני (צילום: דן בר דוב)

בדבריו בוועידה אמר הרצוג: "מפלגת העבודה צועדת מאוחדת בחזרה להנהגת המדינה. יש מאחורינו היסטוריה ושורשים, ואנחנו מחוברים לעם שלנו ולמדינה שלנו בנימי נשמתנו. מאז ימי יצחק רבין, זכרו לברכה, המפלגה הלכה והצטמקה. היינו אז 44 מנדטים – וכעת ניצבת בפנינו ההזדמנות ההיסטורית לגדול ולפרוץ ולהחזיר אלינו הביתה את כל מי שאבד לנו בדרך. יש לנו היום את הסיעה הטובה והאיכותית ביותר בכנסת ולאחר הבחירות תהיה לנו הסיעה הטובה, האיכותית וגם הגדולה ביותר בכנסת. אני קורא מכאן גם לכל מצביעי מפלגת העבודה לדורותיהם – חיזרו הביתה! כאן הוא ביתכם".

 הועידה אישרה את ההצעה להציב את ציפי לבני במקום השני, לשריין לתנועה נציגים ברשימה לכנסת במקומות 8, 16, 21, 24 ו-25 וקבעה הבטחת ייצוג לכל המגזרים המשקפים את החברה הישראלית: נשים (6 נשים עד מקום 22), נציגי ההתיישבות – קיבוצים ומושבים (מקומות 15, ו-18), נציגי המיעוטים – דרוזים וערבים (במקומות 17 ו-26 ברשימה) ונציגות לעולים במקום 28 ברשימה לכנסת.

יצחק הרצוג. בדרך למהפך? (צילום: דן בר דוב)
יצחק הרצוג. בדרך למהפך? (צילום: דן בר דוב)

בנוסף, הוועידה אישרה ליו"ר יצחק הרצוג לשריין מקומות לאישיות חיצונית במקום ה-11 ובעשיריה השלישית והרביעית.

חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', הביעה בוועידה תמיכה נלהבת בהסכם עם ציפי לבני ומפלגתה: "פעם בכמה זמן מתרחש נס ומפלגה שעד לפני זמן קצר קצת דשדשה, מסירה מעל כתפיה את האבק, זוקפת את ראשה וזוכה לצפות בהזדמנות חדשה ובתקווה חדשה", אמרה לבאי הוועידה. "נסים לא קורים מעצמם. ומי שהוביל את המהלך הזה, שגרם להתאוששות פלאית שלנו בתוך שבועיים, הוא יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג – ואני מסירה בפניך את הכובע. על הכישורים הפוליטיים, הסבלנות, ההקרבה, הנכונות לראות את התמונה הגדולה. ואנחנו יודעים להעריך את זה ויודעים להעריך את ההזדמנות שנקרתה בדרכנו – אין הרבה כאלה בפוליטיקה".

שלי יחימוביץ'. תמיכה נלהבת (צילום: דן בר דוב)
שלי יחימוביץ'. תמיכה נלהבת (צילום: דן בר דוב)

יחימוביץ' המשיכה ואמרה כי גם היא הייתה מעדיפה שהמועמד היחידי לראשות הממשלה יהיה בוז'י הרצוג וכי גם היא לא אוהבת שריונים. אבל, לדבריה, הודות לחיבור הזה – הפכה מפלגת העבודה לכח המוביל. "אנחנו נחליף את הממשלה הרעה הזאת ובקרוב מאוד – אם נדבוק בדרכנו ונשמור על זהותנו, ונילחם על ערכינו לטובת החברה, לטובת המדינה, לטובת השוויון, לטובת השלום ולטובת הדמוקרטיה – גם נזכה לרגע הזה שבו נרכיב את הממשלה".

אלדד יניב. ביבי תחילה (צילום: ויקיפדיה)
אלדד יניב. ביבי תחילה (צילום: ויקיפדיה)

ובתוך כך, אלדד יניב הודיע אמש על הצטרפותו למפלגת העבודה. הוא הודיע בעמוד "סטטוסים מצייצים" על הצטרפותו למפלגת העבודה והתמודדותו בפריימריס 2015. "זה נשמע כמו סיסמא, אבל זאת המציאות. לפני פחות משנתיים היו פה בחירות. הראשונות מאז מחאת הקיץ המופלא ההוא. מלא התקווה והחלומות. לפני פחות או יותר משבועיים הפיל ראש הממשלה בנימין נתניהו את הממשלה. ממשלה שעשתה במשך שנתיים כלום. שום כלום. ממשלה שלא הייתה בה תקווה. והיה בה חלום גדול שהתנפץ".

אלדד יניב – התמודד לפני שנתיים בבחירות, במסגרת רשימת "ארץ חדשה" – אך לא הצליח להיכנס לכנסת ה-19. "נוצרה פה פתאום הזדמנות אמיתית להחליף את ביבי", כתב אלדד יניב. "ביבי הוא לא הבעיה היחידה לכל תחלואי החברה הישראלית. והחלפתו היא לא המעשה היחיד שיתקן את החברה הישראלית. אבל ביבי הוא הבעיה הראשונה ובלי החלפתו לא ניתן יהיה להתחיל בתיקון הגדול. ביבי אחראי לכל מה שקרה פה בשש השנים האחרונות. ביבי יושב שש שנים על הכיסא. ועוד שלוש מהקדנציה הראשונה. תשע ויותר בסך הכל. ומה שביבי לא עשה עד היום, הוא כבר לא יעשה. מה שביבי לא פתר עד היום, הוא לא יפתור. ומה שביבי קלקל, ביבי לא יתקן. גם אתם שעדיין תומכים בו, יודעים את זה בלב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן