Skip to content

הסכם לרשת פתאל עם הסטארט אפ הישראלי "פבוס אנרגיה"

הפיתוח של "פבוס אנרגיה" חוסך 50%-75% מעלויות החימום ומיזוג האוויר במלונות הרשת. החברה הישראלית נבחרה ע"י ארגון הקלינטק העולמי לאחת החברות המבטיחות, ומערכותיה כבר מותקנות במלונות רבים המבקשים להפחית את הזיהום ולצמצם את צריכת ועלויות האנרגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הבריכה במלון לאונרדו אשקלון של רשת פתאל. עלויות האנרגיה של המלונות בישראל מהווים בממוצע כחמישה אחוזים מהמחזור. (צילום: יח"צ)
הבריכה במלון לאונרדו אשקלון של רשת פתאל. עלויות האנרגיה של המלונות בישראל מהווים בממוצע כחמישה אחוזים מהמחזור. (צילום: יח"צ)

אחד מהסעיפים הכבדים בעלויות הפעלת בתי המלון בישראל הוא עלויות האנרגיה ובתי המלון מחפשים דרכים להוזילן . רשת מלונות פתאל, המנהלת 34 בתי המלון, חתמה השבוע על הסכם עם חברת הסטארט אפ הישראלית פבוס אנרגיה, אשר נבחרה לאחרונה על ידי ארגון הקלינטק העולמי לאחת החברות המבטיחות בעולם.

המערכת שפיתחה פבוס, מעניקה פתרון לניהול וחיסכון באנרגיית חימום ומיזוג אויר וחוסכת בין 50% ל- 75% מעלויות אלו, לצד צמצום משמעותי של פליטת המזהמים הנגרמת כתוצאה מצריכת האנרגיה.

היא פועלת באמצעות תוכנת ענן המריצה מדי מספר דקות אלגוריתם המגדיר מהי הדרך המיטבית לייצור כמות האנרגיה הנדרשת לתפעול האתר בו היא מותקנת. מערכות החברה נשלטות באמצעות אפליקציית סמראטפון ייעודית, המחשבת, בין היתר, את כמות המזהמים שחסכה הפעלת המערכת, החיסכון הכספי ועוד.

במסגרת ההסכם, יותקנו בשנה הקרובה בתשעה ממלונות הרשת המערכות החכמות של פבוס.

רונן בוצר, מנכ"ל פבוס אנרגיה אמר כי "אנו רואים בכל העולם מגמה של מעבר לניהול משק אנרגיה חסכוני יותר ומזהם פחות. המערכת שלנו בנויה לייצור ואופטימיזציה של אנרגיה בצורה המיטבית ביותר של מערכות גדולות וחיסכון אדיר בכסף ובמשאבי אנרגיה. עלויות האנרגיה של בתי מלון בישראל הם בממוצע כחמישה אחוזים מהמחזור וזה אחוז נכבד בהחלט. בימים אלה אנו בתהליכי התקנת פיילוט ברשת מלונות בינלאומית גדולה מספרד, אשר החליטה לבחור בפבוס כפתרון לחיסכון באנרגיה לשנים הקרובות בכל מלונות הרשת".

לדברי ראובן אלקס, מנכ"ל רשת מלונות פתאל בישראל, בשנתיים האחרונות הועברו רוב מתקני האנרגיה של הרשת למערכות חדשות וחכמות המאפשרות לצד חיסכון משמעותי בעלויות גם צמצום משמעותי בזיהום האוויר "ואני שמח שיש לנו האפשרות לעשות זאת עם טכנולוגיות ישראליות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן