Skip to content

שנה מוצלחת מאוד לנבחרת הנשים בג'ודו

כך עולה מסיכום שנתי ששלח שני הרשקו, מאמן הנבחרת, להנהלת איגוד הג'ודו, לוועד האולימפי ולמחלקה לספורט הישגי. אתמול התקיימה אליפות המדינה בג'ודו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נבחרת הנשים של ישראל בג'ודו מסכמת שנה מוצלחת מאוד. בנוסף למדליית הכסף בה זכתה ירדן ג'רבי באליפות העולם ברוסיה, ומדליית הארד בה זכתה גילי כהן באליפות אירופה, זכו בנות הנבחרת ב- 25 מדליות בתחרויות הסבב העולמי, מתוכן 6 מדליות זהב. אם ניקח בחשבון גם את הנבחרות הצעירות, הרי שהג'ודאיות הישראליות זכו ב-41 מדליות בסבבים העולמיים השונים שהתקיימו במהלך שנת 2014.

פרט למדליית הכסף היוקרתית מאליפות העולם, זכתה ירדן ג'רבי גם בשלוש מדליות זהב ובשתי מדליות כסף בתחרויות גרנד פרי. גילי כהן הוסיפה מדליית זהב בתחרות גרנד פרי וארבע מדליות ארד בגרנד פרי. בין הספורטאיות הבולטות הנוספות השנה היו אמילי רוסנו, שזכתה במדליית כסף בתחרות גרנד סלאם ובמדליית ארד בתחרות גרנד פרי; שירה ראשוני שזכתה במדליית ארד בגרנד פרי; רוני שוורץ שזכתה בארד בגרנד סלאם; קמילה מיניק אווה שזכתה במדליית כסף בגרנד פרי; וליאור וילדיקן שזכתה בשתי מדליות ארד בגרנד פרי.

מבט קבוצתי מראה כי ישראל מדורגת חמישית באירופה, מה שמקנה לה כניסה אוטומטית לאליפות הבאה שתיערך באזרבייג'אן.

בעקבות ההצלחות הרבות בשנה האחרונה זכה ענף הג'ודו לשבחים רבים מפי ראש מנהל הספורט ומפי מנכ"ל הוועד האולימפי. המאמן שני הרשקו והג'ודאית ירדן ג'רבי נבחרו בפעם השנייה ברציפות למאמן השנה ולספורטאית השנה של הוועד האולימפי. הרשקו אף נבחר למאמן השנה באירופה.

הרשקו: "אני רוצה להודות לכל הצוותים המקצועיים על התמיכה והעבודה המקצועית לאורך כל השנה. אני רוצה להודות בשמי ובשם ספורטאיות הנבחרת לאיגוד הג'ודו, למנהל הספורט, לוועד האולימפי, ליחידה לספורט הישגי, לפרויקט אתנה ואתנה-טופ טים על התמיכה, הגיבוי והשותפות לאורך כל השנה. אנחנו מאוד מעריכים זאת ובטוחים שבדרך הזו נצליח לרשום עוד הצלחות רבות גם בעתיד".

בתגובה לדוח אמר יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "השנה האחרונה הוכיחה פעם נוספת עד כמה העבודה שנעשית בענף, היא עבודה נכונה, עם מחשבה, עם דרך ובסופו של דבר גם עם תוצאות. מגיעות מחמאות רבות למאמנים ולספורטאים והספורטאיות, ואני מאחל לכולנו שהשנה הבאה תהיה מוצלחת לפחות כמו זו שמסתיימת".

אליפות ישראל בג'ודו 2014 – ירדן ג'רבי אלופת ישראל בפעם השביעית ברציפות

השנה המצוינת של הג'ודו הישראלי הגיעה אתמול (יום חמישי) לשיאה באליפות ישראל שנערכה בהיכל הספורט מטרווסט רעננה, וכללה את כל הג'ודואים הבולטים בכחול לבן. הקרבות המוקדמים החלו בשעה 09:30 בבוקר, קרבות הארד החלו בשעה 15:30 וקרבות הגמר – בשעה 18:00.

1,500 צופים שמילאו את אולם הספורט מטרוווסט עד אפס מקום, וטקס הוקרה להישגי הג׳ודו הישראלי, היוו תפאורה מדהימה לאליפות ישראל בג׳ודו שהסתיימה עם לא מעט הפתעות, בעיקר בקרבות הגברים.

בקרב הנשים זכתה ירדן ג׳רבי בתואר השביעי ברציפות שלה כאלופת ישראל, כשניצחה במשקל 63 ק״ג את רתם שור, לאחר שהאחרונה ספגה ארבע אזהרות. ג׳רבי אמרה בסיום: ״לפעמים קשה יותר להתחרות בארץ, הלחץ הוא גדול הרבה יותר. הקרב זרם בצורה כזו שהוא הוכרע על ידי עונשים, ולמרות שאני מנסה להכריע תמיד באיפון, אני זורמת עם הקרב. רתם ואני מכירות מצוין והיה לי ברור שיהיה קרב קשה״.

ההפתעות בין הגברים היו ההדחות של גולן פולק, טומי ארשנסקי ושגיא מוקי בשלבים המוקדמים. אלון ששון זכה בתואר במשקל 90 ק״ג כאשר ניצח באיפון מרהיב שניות לסיום את ארצ׳י וולפמן.

גילי כהן, מדליסטית הארד מאליפות אירופה, שמרה על תוארה כאלופת ישראל כאשר ניצחה באיפון את שירה חייט במשקל 52 ק״ג. טהר בוטבול, המדליסט באליפות אירופה עד גיל 21, זכה בתואר אלוף ישראל כשניצח באיפון את ניב דר במשקל עד 73 ק״ג. בין הנשים ניצחה מעיין גרינברג (57 ק"ג) את קמילה מינאקווה לאחר שהשיגה יתרון וואזארי במהלך הקרב ושמרה עליו עד לסיום.

אלופי ואלופות ישראל הנוספים:
גברים 60 ק״ג: אלון רחימא (ניצח באיפון את יואב שמש)
נשים עד 48 ק״ג: נועה מינצקר (ניצחה בגמר את שירה ראשוני)
גברים עד 66 ק״ג: טל פליקר (ניצח את דמיטרי רסקין)
גברים עד 81 ק״ג: אסף חן (ניצח את דניס ספרטק)
נשים עד 70 ק״ג: ליאור וילדיקן (ניצחה את ירדן מאירסון)
גברים עד 100 ק״ג: פיטר פלצ׳יק (ניצח את ודים קוזמינסקי)
גברים מעל 100 ק״ג: סלבה אובדין (ניצח באיפון את גרגורי רודלסון)

יו״ר איגוד הג׳ודו, משה פונטי: ״היתה תחרות מרהיבה ביופיה, מושקעת וטובה. הקהל הרב שמילא את האולם מוכיח את הקפיצה שעשה הג׳ודו בשנים האחרונות. הזכיות הרבות והמפתיעות של ג׳ודאים צעירים מראה את העומק הרב שיש לענף שלנו. ציינו היום את הספורטאים הרבים שהביאו לנו כבוד גדול במהלך השנה ברחבי העולם במאות תחרויות בינלאומיות – מה שמוכיח שהדרך בה התחלנו לפני שלוש שנים עם כניסתנו לתפקיד, היא דרך נכונה, רצינית, מעמיקה ומקצועית״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן