Skip to content

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות": מסע מרהיב אל ארץ הפנטזיה

הסרט האחרון בטרילוגיה מגיע לשיא מבחינת קטעי הפעולה, ולמרות שאין בו סצנות חדשניות או נועזות מבחינה קולנועית, הוא בהחלט ראוי לצפייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות" נועד לשרת לא רק כסרט הסיום לטרילוגיית "ההוביט" של הבמאי פיטר ג'קסון, אלא גם כפרק המגשר לעיבוד שלו לסרטי ההמשך – טרילוגיית "שר הטבעות", שכתב ג'. ר. ר. טולקין. זהו הישג מרשים, ו"ההוביט: קרב חמשת הצבאות" מצליח לרקוד בכבוד על שתי החתונות.

העלילה המרכזית, על פי התסריט של ג'קסון יחד עם שותפיו המהימנים, פיליפה בוינס ופראן וולש (גם הבמאי גיירמו דל טורו מוזכר בכותרות), מרגישה מתחילת הסרט כחלק השני והישיר של הסרט הקודם. יתכן וזו הייתה התוכנית המקורית, כיוון ש"ההוביט" תוכנן כשני סרטים, ונמתח בלחץ מפיקים לטרילוגיה.

כייפי ומשעשע. אורלנדו בלום ולוק אוונס

מבחינה ויזואלית וטכנית, "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" מגיע לשיא מבחינת קטעי פעולה, ביחס לסרטים הקודמים, אבל חלש במונחים של מקוריות ופיתוח עלילה. הצילומים של אנדרו לסני מרהיבים מתמיד, כמו גלויה של אתר התיירות של ניו זילנד. ג'קסון, לסני ושאר צוות התפאורה, מלבישים, מאפרים וכדומה, הצליחו לצייר דיוקן מדהים של הארץ התיכונה ושל יצורי הפנטזיה הצבעוניים המאכלסים אותה.

אין באמת שום סצנות שיזכרו כחדשניות או נועזות מבחינה קולנועית, וקטעי הפעולה מרגישים כמשחק וידאו. לעתים קרובות, הלחימה משמשת כעלילת הסרט, ונוטה לחזור על חשבון כל סיפור או פיתוח דמויות. גם השימוש בתלת מימד אינו יצירתי מספיק כדי להצדיק את מחיר הכרטיס ביחס לסרט רגיל.

אף על פי כן, חשוב להדגיש, כי הסרט בן ה-144 דקות (הקצר ביותר מסרטי הטרילוגיה) מצליח לגעת בלב הצופים, בשניות בודדות אף לשעשע ולהצחיק, למרות שרוב רובו נסמך על קטעי הקרבות והלחימה. לאלו המחזיקים בידע מוקדם על עלילת הסרט, כיוון שקראו את הסיפור של טולקין, אולי תהיה סיבה להתרעם, שכן עלילה בת עמודים בודדים בלבד נמתחה לכדי סרט שלם.

לסיכום, פרק זה של "ההוביט" בהחלט ראוי לצפייה, בהנחה והשלמתם את כל סרטי "ההוביט" הקודמים. זהו סרט פנטזיה, ניתן אף לכנותו סרט פעולה – כייפי בפני עצמו, המהווה עוד ניצחון לכוחו של הדמיון של ג'קסון, כמו גם סיום הולם לטרילוגיה אפית נוספת. גם אם אתם פחות חובבים את "ההוביט", או עוד לא התחלתם במסע – בהחלט שווה לעשות את הטיול לארץ התיכונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן