Skip to content

נוסעי התחבורה הציבורית הישראלים מבלים כמעט שעתיים ביום בתחבורה הציבורית

הישרלים נוסעים בתחבורה ציבורית בממוצע 105 דקות, מתוך אותה שעה ו-45 דקות, חצי שעה מתבזבזת על המתנה לאוטובוס בתחנות כלומר, הישראלים שנוסעים בתחבורה הציבורית "מבלים" בהמתנה לאוטובוס יותר מחמש יממות שלמות בכל שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Moovit, אפליקציית הניווט בתחבורה הציבורית אשר פועלת ביותר מ-400 ערים בכ-40 מדינות מסביב לעולם, מבצעת מדי רבעון סקר מקיף בקרב משתמשיה. הסקר העולמי נועד לחשוף את הגורמים המרכזיים לשימוש בתחבורה הציבורית, את הרגלי המשתמשים ואת רמת שביעות הרצון שלהם. כמו כן חושף הסקר את יעילות התחבורה הציבורית במטרופולינים מסביב לעולם, ומהווה אינדיקטור השוואתי לגבי רמת השירות בין מטרופולין למטרופולין. בנוסף, לאורך הזמן, ניתן לבחון דרכו מגמות ושינויים.

כעת מתפרסמות תוצאות הסקר האחרון שנדגם בחודש נובמבר, בו נסקרו מעל 13,000 משתמשים של האפליקציה ב-20 מטרופולינים גדולים מסביב לגלובוס.

tpkhemhh, nuchy )n,ul t,r nuchy(

המטרופולינים שנבדקו הם מדריד, מילאנו, ניו יורק, טורונטו, מקסיקו סיטי, סאו פאולו, פריס, בואנוס איירס, ברצלונה, סנטיאגו, לונדון, ריו דה ז'נרו, לוס אנג'לס, בוגוטה, רומא, איסטנבול, בוסטון, סן פרנסיסקו, אתונה וכמובן גם ישראל.

עפ"H הסקר, הנוסעים הישראלים מבלים בממוצע שעה ו-45 דקות ביום בתחבורה הציבורית (105 דקות). ישראל נמצאת במקום העשירי ברשימה, שבמקום הראשון ברצלונה (63 ד') בשני מילאנו (74 ד') ובשלישי פריס (78 ד'). מתוך זמן השהות בתחבורה הציבורית, משך ההמתנה בתחנות בישראל הוא 29 דקות (28% מן הזמן). ישראל תופסת את המקום החמישי, כשלפניה ברצלונה(18 ד'), מילאנו (19 ד'), מדריד (21 ד') ופריס (22 ד'). סה"כ הנוסע הממוצע בישראל מבזבז חמש יממות, שעה וארבעים דקות בשנה בהמתנה בתחנות האוטובוסים. במקום האחרון נמצאות ריו דה ז'נרו, שם הנוסעים מבזבזים בהמתנה לאוטובוס 7 יממות ועוד 9 שעות.

בישראל נשאלו המשתמשים האם ברשותם מכונית פרטית. 21% אחוזים השיבו שכן, 79% השיבו שלא. אלה שברשותם מכונית פרטית נשאלו מדוע הם משתמשים בתחבורה הציבורית. 31% מהנשאלים ענו כי קשה להם למצוא מקום חנייה. 27% ענו כי זה זול יותר מאשר להשתמש במכונית הפרטית. 11% ענו כי הסיבה היא שימוש טוב יותר בזמן (אפשר לעבוד/ לקרוא בזמן הנסיעה) 6% ענו כי זה טוב יותר עבור הסביבה ו- 3% טענו כי התחבורה הציבורית מהירה יותר. 22% ענו כי מדובר בסיבה אחרת.
עוד עולה מהסקר כי לאחר התחלת השימוש באפליקציה חלה עלייה בשביעות הרצון משירות התחבורה הציבורית. לפני התחלת השימוש באפליקציה 33% מהמשתמשים היו "מרוצים" משירות התחבורה הציבורית. לאחר השימוש באפליקציה השיבו 54% מהנשאלים כי הם מרוצים מן השירות.

אוטובוס מטרופולין (צילום דני בר)

ניר ארז, מנכ"ל Moovit מסר כי "Moovit היא אפליקציה גלובאלית עם למעלה מ-12 מיליון משתמשים בכ – 400 ערים ברחבי העולם. זה מאפשר לנו להשוות מדדים של התחבורה הציבורית בישראל למדדים בערים אחרות בעולם, וכך לבחון את רמת התחבורה הציבורית בעיניים מפוקחות יותר. על פי תוצאות הסקר העולמי, זמני הנסיעה, ההמתנה והיחס ביניהם מציבים את גוש דן במקום סביר באמצע הרשימה. כמו כן, על פי ניתוח תוצאות הסקרים אותם ערכנו בארבעת הרבעונים האחרונים ניתן לומר כי בשנה האחרונה נשמרה יציבות ברמת יעילות התחבורה הציבורית בישראל. אנו נמשיך לעקוב ולבחון את רמת היעילות בישראל ובכל המטרופולינים הגדולים שבהם Moovit פועלת מסביב לעולם, על מנת להביא למשתמשים מידע באמצעותו יוכלו להעריך טוב יותר את רמת השירות אותו הם מקבלים".

Moovit הושקה במרס 2012 בשוק הישראלי ובשנת 2013 החלה את פריסת השירות בעולם. מטה החברה הראשי ממוקם בפארק המדע שבנס ציונה. לאפליקציה מעל 12 מיליון משתמשים, כשקצב ההצטרפות עומד על מעל מיליון משתמשים חדשים מדי חודש. היא פעילה בכ-400 ערים בכ-40 מדינות כאשר בכל יום מצטרפת עיר נוספת ברחבי העולם לשירות הניווט של החברה. בחודש האחרון החלה בחדירה לשוק האסיאתי, וכבר כעת היא זמינה לשימוש בערים גדולות ביבשת ביניהן סינגפור, דרום קוריאה ותאילנד.

ב Moovit הושקע סכום כולל של 31.5 מיליון דולר, לאחר שבסוף 2013 השלימה החברה גיוס הון שני של 28 מיליון דולר בהובלת קרנות הון הסיכון סקויה בארה"ב ובישראל.

בסיבוב הגיוס השתתפו גם הקרנות שהשקיעו בחברה בסיבוב הראשון (3.5 מיליון דולר), ג'מיני וקבוצת BRM. באפליקציית Moovit יש את כל מה שאתם צריכים על מנת לנסוע בתחבורה הציבורית באופן החכם, המהיר והקל ביותר. על ידי שילוב של נתונים המתקבלים ממפעילי התחבורה הציבורית ומשרדי התחבורה (בארץ ובעולם) יחד עם מידע חי מקהל המשתמשים, Moovit נותנת לנוסעים תמונת מצב בזמן אמת ומציעה את המסלולים המהירים ביותר והנוחים ביותר. השירות כולל חיפוש מסלולים אופטימאליים לנסיעה בכל נקודת זמן, שילוב של מידע בזמן אמת לגבי מיקום האוטובוסים/רכבות/רכבת קלה ורכבות תחתיות וזמני הגעתם לתחנה וזמני הגעת הנוסע ליעד. בנוסף השירות מאפשר ניווט רגלי ותוך כדי נסיעה וכולל התראות על עיכובים ואיחורים בתחבורה הציבורית בזמן אמת.

המשתמשים ב Moovit – יכולים גם לשלוח דיווחים אקטיביים על חוויית הנסיעה שלהם, כמו רמת הצפיפות באוטובוס, רמת הניקיון ועוד. ככל שיותר אנשים משתמשים ב- Moovit, המשתמשים מקבלים יותר נתונים בזמן אמת יותר על אוטובוסים ורכבות. המידע החי שמתקבל מהנוסעים מספק לכלל המשתמשים תכניות מסלול משופרות והערכות הגעה מדויקות יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן