Skip to content

דיסקין יפעל להקמת גוש מפלגות, שיתמודד מול מפלגות הימין

בין המפלגות שדיסקין מבקש לאחד - מפלגות המרכז והשמאל הציוניות וגם מפלגתו של משה כחלון. דיסקין יפעל כדי לגייס תמיכה ציבורית רחבה ביוזמה ומבהיר כי אינו פועל מטעמה של מפלגה כלשהי. "תמיכתנו אינה מובטחת לאף אחד מראש. נבקש מהציבור שלא לבחור במי שלא יצטרף לגוש הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, יפעל במערכת הבחירות כדי לגייס בזמן קצר יחסית, תמיכה ציבורית חוץ מפלגתית משמעותית, להקמת גוש שיאחד את מפלגות הימין המתון ומפלגות המרכז-שמאל הציוניות. דיסקין מבטיח בקרוב להציע דרכים שיאפשרו את איחוד הכוחות השונים ומבהיר כי אינו פועל מטעמה של מפלגה כלשהי. "תמיכתנו אינה מובטחת לאף אחד מראש", כותב דיסקין בעמוד הפייסבוק שלו. "נקרא לתמוך רק במי שיצטרף לגוש המוצע, והיפוכו של דבר – נבקש מהציבור שלא לבחור במי שלא יצטרף לגוש הזה".

יפעל לאיחוד המפלגות נגד הימין. דיסקין (צילום: דן בר דוב)
יפעל לאיחוד המפלגות נגד הימין. דיסקין (צילום: דן בר דוב)

וכך כותב דיסקין בעמוד הפייסבוק שלו:

"'מומחים' שונים הסבירו לי לא פעם כי הדרך לא כל כך חשובה משום שאנו בעצם בוחרים אנשים. אני האחרון לזלזל בחשיבותם של אנשים ויותר מכך בחשיבותם של מנהיגים אמיתיים, לבטח על רקע האיכות הירודה כל כך של ההנהגה לה אנו זוכים בשנים האחרונות. אולם אני משוכנע כי אסור לנו לשכוח לרגע כי בבחירות אנו בוחרים קודם כל דרך.

"כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו האם הוא רוצה להמשיך בדרך הנוכחית אליה הובלנו על ידי ממשלות הימין האחרונות, דרך המובילה אותנו למדינה דו-לאומית, לבידוד בינלאומי מעמיק, לאפשרות גוברת והולכת לסנקציות בינלאומיות שיפגעו חמורות במדינת ישראל, לקיצוניות דתית גוברת והולכת, לגזענות מעמיקה, להגדלת הפערים החברתיים, להמשך הפגיעה בחלשים ולהיעדר עתיד לצעירים הנפלאים שלנו במדינת ישראל. אנו סבורים כי השילוב בין הדרך לשומקום של 'הבית היהודי', לאין דרך של 'הליכוד' ולציניות המסוכנת של 'ישראל ביתנו' הוא הרסני לעתיד המדינה".

דיסקין מדגיש כי כל מי שמסכים, שדרכה של הממשלה מסכנת מאוד את עתיד העם והמדינה, צריך להצטרף לדרישה לאיחוד כוחות בין מפלגות הימין המתון (כחלון), המרכז והשמאל הציוניות, על בסיס מספר קווי יסוד – ואלו הם:

"• שמירת מדינת ישראל מדינה חזקה, דמוקרטית ויהודית, היוזמת (על בסיס היוזמה הערבית מעודכנת ל- 2015) הסדר אזורי במסגרתו ייפתר גם הסכסוך הישראלי על בסיס שתי מדינות לשני העמים, תוך שמירה נחושה וקפדנית על האינטרסים הביטחוניים שלנו.

"• ניצול ההזדמנויות המרתקות שההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות יוצרות, על מנת למצב מחדש את מדינת ישראל ברמה האזורית והבינלאומית.

"• בניית כלכלה חדשה וצודקת התומכת בחלשים ומבטיחה לצעירים במדינת ישראל עתיד טוב יותר.

"• שילוב מלא של החרדים בחברה ובכלכלה הישראלית.

"• שילוב מלא של המיעוטים בישראל על בסיס שיוויון מלא בהזדמנויות ושילוב בתרומה לקהילה ולחברה בישראל.

"• יישום נמרץ של שיוויון מגדרי.

"• מלחמה בלתי מתפשרת בשחיתות, בקשרי הון שלטון ויצירת שקיפות שלטונית.

"אלו קווים כלליים מספיק לאיחוד כוחות רחב יחסית, אבל ברורים דיים באשר ליעדים של הממשלה הבאה", כותב דיסקין. "אנו מאמינים כי שתי המשימות החשובות ביותר מרגע זה ועד למועד הבחירות הן:

"• הקמת גוש המסכים על קווי יסוד משותפים בסגנון דומה למה שתיארתי לעיל, עם הסכמים שימקסמו את תוצאת הבחירות שתשיג כל מפלגה בנפרד ויאפשרו הקמת ממשלה רחבה שתוכל לקדם את קווי היסוד הללו.

"• העלאת שיעור ההצבעה בקרב הפוטנציאל האלקטוראלי לגוש כזה".

[related-posts]

3 Comments

  1. אבי פרקש
    30 בדצמבר 2014 @ 15:18

    בקיצור, הוא לא אומר "בלי ביבי" אבל עושה "בלי ביבי".
    צריכים לחשוף את השקר הדיסקיני ושיהיה ברור לאזרחי ישראל שדיסקין מת לדפוק את המדינה ולהתנקם ביבי שלא מינה אותו לראש המוסד.

  2. נמרוד נוי
    26 בדצמבר 2014 @ 9:09

    המאמצים לחיבור בין מפלגות השמאל, המרכז והימין המתון הם נכונים, אך מהלך שכזה חייב לצאת מתוך הפנמה רחבה של שאלות היסוד והאמת של חיינו הציבוריים ובראשם חולשתה הדורית של המערכת הפוליטית שלנו. הצעתו של יובל דיסקין מתעלמת לחלוטין מן הצורך האקוטי שלנו לתת תשובה לכך. על מה צריך לעשות ואיך אני מרחיב את הדיבור בספרי על הפוליטיקה הישראלית "לקראת פרדיגמה חדשה". לפיכך, רב החשש שהמהלך החשוב הזה לא יישא פרי. כמו כן, הנני סבור שהעמדת התפיסה של שתי מדינות לשני העמים, כפי שהיא שגורה כיום בפינו ובעולם כולו, תהווה מכשול בפני כל ניסיון של איחוד שכזה. מוטב היה להשאיר את העניין הזה פתוח ולנסחו באופן כללי יותר. אני למשל, סבור כיום שנושא המדינה הפלשתינאית חייב להעלות לדיון מחודש אצלנו ולקבל משמעויות חדשות. מלבד סיפוח הגדה כולה כפי שהימין הקיצוני שואף לדבר, ישנן גם אפשרויות נוספות שהן טובות יותר לישראל ואינן מספחות את החלקים הגדולים של הגדה.

  3. גידי
    25 בדצמבר 2014 @ 21:39

    ככה זה עם גנרלים לשעבר הם תמימים נאיבים ולרוב טועים,ומשום מה חושבים שהם טובים מהפוליטיקאים ויודעים טוב יותר .רק אתמול מצנע שפרש מהפוליטיקה הבין מה שדיסקין עוד לא למד. ליבני השתמשה בו וזרקה אותו. כעת נוני מידיעות אחרונות מממן ועושה זאת עם דיסקין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן