Skip to content

חדש, עדכני ונגיש לכל, זה בבת ים

יולה זובריצקי ביקרה במרכז החדש ליזמות בבת ים, מקום בו יוכל כל תושב העיר והסביבה לעצב ולייצר בעצמו, ללא תשלום. נשמע מדהים, נשמע דמיוני, אבל אמיתי בהחלט.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה אמנם היה צפוי אבל עדיין מפתיע, מרכז חדש ליזמות, עיצוב ואמנות נפתח בבת ים והתושבים מוזמנים לעצב מוצרים וליצור אותם – בעצמם. כן… שמעתם נכון, פתוח לכל וללא תשלום.

צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי

ביום ראשון, ה- 28 בדצמבר, נפתח בבת ים מרכז חדש ליזמות, עיצוב ואמנות שישמש את תושבי העיר המעוניינים ללמוד ולהתנסות בטכנולוגיה חדשנית.

צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי

המרכז מזמין תלמידים, סטודנטים וכן את תושבי בת ים והאזור לסדנאות ופעילויות שונות, בהן יוכלו לחוות את הדפסה תלת מימדית הלכה למעשה, חיתוך בלייזר וכלי ייצור דיגיטליים אחרי. בחלק נרחב משעות הפעילות המרכז יהיה פתוח לציבור ללא תשלום.

צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי

במקביל יפעל במקום המרכז ליזמות בחינוך של בת ים, בו יתקיימו סדנאות, מפגשים והרצאות בנושא חינוך ליזמות וחדשנות לתלמידים, מורים, יזמים ולקהל הרחב.

צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי

המרכז החדש הוא יוזמת מרכז היזמות של עיריית  בת ים בשיתוף רשת XLN  (מיסודו של מכון ראות ועמותת "לצאת מהקופסא") ופעילותו תואמת את החזון של צדדים המעורבים להנגיש לציבור הרחב טכנולוגיות ייצור דיגיטליות שהתפתחו בשנים האחרונות כדי להפוך אותה לכלי יישומי בחיי היומיום.

הנגשת הידע ואמצעי הייצור הם רכיב משמעותי במתן הזדמנות שווה לשכבות השונות באוכלוסייה כשהמטרה היא לאפשר צמיחת "קולות" חדשים בשיח העיצוב בארץ.

יוסי בכר, ראש עיריית בת ים (בפועל): "בת ים מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כמובילה בתחום החשיבה היזמית והחדשנית במערכת החינוך בארץ, בזכות ההשקעה בפיתוח ובהטמעת תוכניות בתחום זה בכל מוסדות החינוך. אין לי ספק כי המרכז החדש יעשיר גם את הדור הצעיר וגם כלל התושבים, יחשוף בפניהם טכנולוגיה חדשה ויסייע בקידום חשיבה יזמית, יצירתית ופורצת דרך".

רואי קידר, מנכ"ל מייסד XLN, אמר כי "המרכז בבת ים הוא השישי ברשת המרכזים של ה- XLN וישים דגש על אומנות ועיצוב באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. טכנולוגיה שבעבר היתה נחלת חלקם של חברות מעטות, תהיה בהישג ידם של כל תושבי בת ים והסביבה. אנחנו בטוחים שהמקום יהיה מקום מפגש ליזמים מקומיים, ילדים, מבוגרים ואנשי מקצוע, וכי רבים מתושבי העיר ייהנו מהיכולת לעסוק בטכנולוגיה, שנראתה פעם דמיונית ממש ליד ביתם".

לירון הרשקוביץ, מנכ"ל עמותת לצאת מהקופסא אומר: "עמותת 'לצאת מהקופסא' שמה לעצמה כמטרה להוביל לחדשנות ופיתוח של תחום העיצוב בישראל. אנו שמחים להיות שותפים לפרויקט חשוב זה אשר מוקם בבת ים, כמו טרמינל עיצוב בת ים. אני משוכנע שגם מעבדת התלת מימד XLN  תפעל על מנת לקדם את תחום העיצוב בישראל ותאפשר פריצות דרך וחדשנות עיצובית, טכנולוגית וחינוכית"

 XLN  הוא פרויקט של מכון "ראות" להנגשת טכנולוגיות יצור עצמי דיגיטליות לציבור. מטרת הפרויקט היא להקים רשת מרכזים טכנולוגיים בקוד פתוח שיתמקדו בחינוך, יזמות ויצירה קהילתית לתועלת הציבור ובכך להגדיל את שיעור ההשתתפות במהפכה ה-Do It Yourself, ולהוביל את ישראל לקחת חלק מרכזי במהפכה. הפרויקט נוסד ונתמך על ידי מכון "ראות" כחלק מחזון "ישראל 15" – להוביל את ישראל להיות אחת מ-15 המדינות המובילות באיכות חיים בעולם.

צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי
צילום: יולה זובריצקי

המרכז נתרם באדיבותם של תורמים קנדיים באמצעות פדרציית טורונטו בקנדה והוא ממוקם במתחם במתחם חטיבת שז"ר, רח' ניסנבאום 68, בת ים.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן