Skip to content

"אחד מהנחקרים, שנחקר כדי להפעיל לחץ על אחרים, ניסה להתאבד"

כך טוען יו"ר "שראל ביתנו" ושר החוץ, אביגדור ליברמן. לדבריו, "מאז שהחקירה הפכה להיות גלויה, סגנית השר פאינה קירשנבאום לא דרכה אפילו פעם אחת ואפילו לשנייה במשרד הפנים! לכן, אני לא מבין למה שבוע לאחר מכן היועץ המשפטי לממשלה כותב מכתב ובו הוא מתריע ונוזף בה שכל ביקור שלה במשרד הפנים הוא שיבוש חקירה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, תוקף בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה ואת המשטרה. באירוע שבתרבות בכפר סבא האשים ליברמן את היועץ המשפטי לממשלה, כי כתב את המכתב, האוסר על סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום להיכנס למשרדה ונזף בה – למרות שכף רגלה לא דרכה במשרד הפנים, מאז הפכה החקירה לגלויה.
עוד טען ליברמן כי אחד מנחקרי הפרשה, "שנחקר כדי להפעיל לחץ על אחרים", ניסה להתאבד.

"דפוס פעולה קבוע". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"דפוס פעולה קבוע". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"אני מאמין במערכת המשפט בישראל", אמר ליברמן. "אמרתי את זה כבר ואני חוזר ואומר: יש שופטים בירושלים. זכותה וחובתה של המשטרה לחקור כל חשד, כל עוד הדבר נעשה ללא משוא פנים, ללא שיקולים זרים ובלי איפה ואיפה. ואם מישהו מעד הוא יצטרך לשלם את מלוא המחיר. מה שצורם לי זה לא רק שזו הפעם השישית ברציפות שעם תחילת מערכת הבחירות נפתחת פרשייה חדשה הקשורה אלי או ל'ישראל ביתנו', אלא גם כל הנסיבות הנוספות ואסביר למה אני מתכוון:

"ב-24.12 הפכה החקירה לחקירה גלויה. מאז אותו יום, ה-24 לחודש, סגנית השר פאינה קירשנבאום לא דרכה אפילו פעם אחת ואפילו לשנייה במשרד הפנים!", אמר ליברמן. "לכן, אני לא מבין למה שבוע לאחר מכן היועץ המשפטי לממשלה כותב מכתב ובו הוא מתריע ונוזף בה שכל ביקור שלה במשרד הפנים הוא שיבוש חקירה.

"ההסבר היחידי שלי לכך הוא שהמכתב של היועמ״ש נועד לתקשורת כדי לנטרל את האפקט של הכנס של 'ישראל ביתנו' שהתקיים ערב קודם", טען ליברמן. "לצערי, המקרה הזה הוא דפוס פעולה קבוע של כל הגורמים המעורבים בחקירה ולכן, כשאתם רואים הדלפה לתקשורת קחו בחשבון שבמציאות הדברים הם שונים לחלוטין".

ליברמן המשיך ואמר: "ראיתי את הדברים של שני עורכי-דין של שניים מהעצורים בדיון על הארכת המעצר. מה שהם הסבירו זה שהניסיון להפוך את העצורים האלו לעדי מדינה לא היה באמצעות הפעלת לחץ כבד אלא ממש סחיטה באיומים. אני יכול לספר לכם גם פרט נוסף, שאחד הנחקרים בפרשה, שנחקר לא כי היה חשוד במשהו אלא כדי להפעיל לחץ על אחרים, ניסה להתאבד.

"אני יודע שבמדינה מתוקנת בן אדם הוא חף מפשע כל עוד הוא לא הורשע", אמר השר ליברמן. "בפרשה הזאת אף אחד עוד לא הורשע בבית משפט אבל כולם כבר הורשעו בתקשורת, באמצעות הדלפות מגמתיות וזדוניות תוך כדי שיתוף פעולה הדוק בין החוקרים לעיתונאים. איפה חוק כבוד האדם וחירותו? יש פה ניסיון לרמוס את כבודה של מפלגה שלמה, וזה כבר ניסיון שישי רצוף. ואני שוב מדגיש: עד היום אף חבר-כנסת או שר או פקיד בכיר מ'ישראל ביתנו' לא הורשע לא בשוחד, לא בגניבה ולא בהפרת אמונים.

"מה שמשמח אותי הוא שלאנשים במדינה יש כנראה יותר שכל ממה שחושבים כמה חוקרים או כמה עיתונאים", אמר ליברמן. "אני רואה את התגובות ברחוב ואת תנופת המצטרפים החדשים. רק אתמול הייתי במפלגה וראיתי שרבים מגישים מועמדות להיבחר לכנסת מטעם ״ישראל ביתנו״, מקשת רחבה מאד של הציבור: משירה מיסטריאל, בחורה בת 24, יו״ר אגודת הסטודנטים באריאל, ועד לשאדי חלול, ערבי-נוצרי סרן במילואים צנחן בעברו. אז אני בטוח שלמרות פרשת להב 433 נצליח הרבה מעבר למה שחושבים".

[related-posts]

1 Comment

  1. שרי
    3 בינואר 2015 @ 12:57

    כנראה מרגיש מאוד אשם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן