Skip to content

ישראל מקפיאה העברת חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית

זאת, בתגובה על בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לאמנת רומא, הסוללת את הצטרפותה לבית הדין הבינלאומי בהאג. נוסף לכך בוחנת ישראל אפשרויות נוספות ובהן הגשת תביעות נגד בכירים פלסטינים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם – אם יממשו הפלסטינים את איומיהם להגיש תביעות נגד בכירים ישראלים. בין הנתבעים האפשריים גם אבו מאזן עצמו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובה מעשית ראשונה של ישראל, על בקשתה של הרשות הפלסטינית להצטרף כחברה בבית הדין הבינלאומי בהאג: ישראל החליטה להקפיא העברה של כחצי מיליארד שקלים מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית. המדובר בכספי מיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית.

נתניהו בדיון שבו הוחלט על הקפאת כספי הרשות הפלסטינית (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו בדיון שבו הוחלט על הקפאת כספי הרשות הפלסטינית (צילום: חיים צח/לע"מ)

ההחלטה להקפיא את העברת הכספים התקבלה עוד ביום חמישי, בדיון שכינס ראש הממשלה נתניהו בנושא הזה. בנוסף לכך בוחנת ישראל אפשרויות נוספות ובהן הגשת תביעות נגד בכירים פלסטינים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם – אם יממשו הפלסטינים את איומיהם להגיש תביעות נגד בכירים ישראלים. בין הנתבעים האפשריים גם אבו מאזן עצמו – שישראל רואה אותו, מאז ההסכם שלו עם החמאס, כאחראי ישירות על ירי אלפי הרקטות לעבר האוכלוסייה האזרחית וכאחראי על הסתה לפעולות טרור.

גם בארה"ב, בממשל ובקונגרס, נשקלת תגובה חריפה נגד הרשות הפלסטינית, שעיקרה קיצוץ חד בסיוע הכלכלי שמגישה ארה"ב לרשות הפלסטינית.

ראש הממשלה כינס ביום חמישי האחרון, דיון מיוחד בנושא הצטרפות הרשות הפלסטינית לאמנות הבינלאומיות – ובראשן אמנת רומא. בסיום הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מצפים מבית הדין הבין-לאומי לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית, מן הטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה. היא ישות שמקיימת ברית עם ארגון טרור, החמאס, שמבצע פשעי מלחמה, ומדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חתם ביום רביעי האחרון על שורת אמנות של ארגונים בינלאומיים ובהם בית הדין הבינלאומי בהאג. המדובר ב-20 מוסדות בינלאומיים ופרוטוקולים – ובהם אמנת רומא, שסוללת את הדרך בפני הפלסטינים להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. משמעות ההצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: הפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. זאת, כמובן, בתנאי והצטרפות הפלסטינים תאושר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן