Skip to content

ליברמן: האתגר לשנת 2015 – יחסי ישראל והאיחוד האירופי

בכנס שגרירי ישראל באירופה, שהיה הבוקר במשרד החוץ, השווה שר החוץ ליברמן, את התנהלות כמה ממדינות אירופה היום, להפקרת צ'כוסלובקיה בהסכמי מינכן, בשנת 1938. אתר "וואלה" מדווח הבוקר כי ליברמן נפגש בפריז עם מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של אבו מאזן.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכמי אוסלו וגישת השמירה על הסטטוס קוו בכל מחיר – קרסו. ישראל חייבת לנקוט יוזמה מדינית כשהאתגר המדיני העיקרי הניצב בפניה הוא יחסיה עם אירופה. כך אומר שר החוץ, אביגדור ליברמן. השר ליברמן אמר הבוקר את הדברים הללו בכנס שגרירי ישראל באירופה שנערך במשרד החוץ.

לשנות את סדר העדיפויות המדיני. ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
לשנות את סדר העדיפויות המדיני. ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

וכך אמר הבוקר ליברמן, בכנס השגרירים: "אני לא בטוח שהקדשת כל כך הרבה זמן לסוגייה הפלסטינית – זה סדר העדיפויות הנכון למדינת ישראל", אמר ליברמן. אם אני צריך לנתח את כל האתגרים המדיניים העומדים לפנינו ומנסה לעשות את סדר העדיפויות – אין ספק שהאתגר הגדול שלנו הוא לא הפלסטינים ולא מדינות ערב, אלא מדינות המערב והאיחוד האירופי. זה האתגר הגדול של מדינת ישראל לפחות לשנת 2015. אנחנו נצטרך להתמודד, קודם כל, עם האתגר של אירופה ונצטרך להיות מאוד יצירתיים".

בהתייחסו ליחסה של אירופה לסכסוך הישראלי פלסטיני, אמר ליברמן כי יש הרבה אי צדק ביחסה של אירופה לישראל – המתייחסת לנושא הפלסטיני יותר מלמעשי הזוועה הנעשים במזרח תיכון. "בסוריה נהרגו השנה 70 אלף איש ובעיראק 15 אלף – אבל עלינו לאמץ את האמירה: 'אל תהיה צודק – תהיה חכם'".

ליברמן תקף את יחסה של אירופה לישראל והתייחס בעיקר לשוודיה ולאירלנד – והאשים אותן כי הן הולכות בדרך שבה הלכה אירופה בשנת 1938. "אין ספק שהתנהלות מדינות כמו שוודיה ואירלנד – זו אותה התנהלות ואותה הפקרות. כפי שהם הפקירו בזמנו את בעלת הברית הטובה ביותר שלהם, צ'כוסלובקיה – כל המדיניות שלהם כלפי ישראל זו פשוט הפקרות. וכל זאת למרות שישראל היא המדינה היחידה שמייצגת את הערכים המערביים בכל המזרח התיכון.

"כמות השקרים, כמות העיוותים וכמות ההמצאות, שבהם השתמשו חברי פרלמנט מכובדים בדיוני הפרלמנטים השונים – זה פרק נוסף בפרוטוקולים של זקני ציון. אתה נדהם לראות איך אנשים הנחשבים מכובדים ורציניים, ממציאים דברים ומשקרים כך במצח נחושה. אתה מצפה שיהיה עומק, או לפחות ידע כלשהו, בדיוני הפרלמנטים האלה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא המדיני בפתח ישיבת הממשלה. "הרשות הפלסטינית בחרה לצאת לעימות עם מדינת ישראל, ואנחנו איננו יושבים בחיבוק ידיים", אמר נתניהו. "אנחנו לא ניתן לגרור את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל לבית הדין הבינ"ל בהאג. מי שצריך לתת את הדין אלה ראשי הרשות הפלסטינית, שכרתו ברית עם פושעי המלחמה של החמאס. חיילי צה"ל ימשיכו להגן על מדינת ישראל בנחישות ובעוצמה – וכפי שהם מגנים עלינו, אנחנו נגן עליהם, באותה נחישות ובאותה עוצמה".

בתוך כך נמסר באתר "וואלה" כי האתר הפלסטיני arab48 דיווח הבוקר, כי שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש בפריז עם מוחמד דחלאן – יריבו הפוליטי המר של אבו מאזן. עפ"י הדיווח הזה ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לאחרונה מסר חשאי, ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ולפיו כמה פגישות שהתקיימו בין שר בכיר בממשלה לבין מוחמד דחלאן, שנחשב ליריבו של אבו מאזן, לא נעשו על דעתו – ואינן מייצגות את מדיניות ממשלת ישראל.

עפ"י הדיווח הפגישה התקיימה עוד לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות. עפ"י הדיווח אנשיו של אבו מאזן ניסו לברר מול גורמים ישראלים בכירים אם מדובר בפגישות מטעמה של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה. על פי המקורות הפלסטיניים, ראש השב"כ יורם כהן הודיע לאבו מאזן כי לא מדובר בפגישות רשמיות, בזמן שנפגש עמו ברמאללה.

בלשכת שר החוץ הכחישו את קיום הפגישה עם דחלאן.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן