Skip to content

בכפר גלעדי מגבירים את האש

במלון כפר גלעדי הממוקם בגליל העליון, מול הרי גולן והר חרמון, מציעים בסופי שבוע מיוחדים בחורף מנות חורפיות המבושלות על פתיליות כמו פעם. זאת לצד חופשות-נושא אחרות. ולא לשכוח את החרמון במרחק חצי שעת נסיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון כפר גלעדי. שופץ, אך עדיין שומר על הארומה הקיבוצית. (צילום: דרור מילר)
מלון כפר גלעדי. שופץ, אך עדיין שומר על הארומה הקיבוצית. (צילום: דרור מילר)

בקרוב ימלאו 70 שנה למלון כפר גלעדי שנפתח בשנת 1946 באצבע הגליל כבית הבראה, התקדם להיות בית הארחה ואחר כך מלון. בגליל העליון פועלים כיום גם מלון פסטורל בקיבוץ כפר בלום ומלון הגושרים בקיבוץ הגושרים. ההנחה שבקיבוץ אפשר ללון במחיר סביר, תוך השתרעות על הדשא המשותף, כבר אינה נכונה זמן רב. כפר בלום והגושרים השקיעו בשנים האחרונות מיליוני שקלים בשידרוג, בסוויטות מפוארות ובספא מהודר ובהתאם לכך גם העלו את מחיריהם והתרחקו מרחק רב מבתי ההארחה בקיבוצים, למשל.

כפר גלעדי שמר עד כה, במידה מסויימת, על הארומה הקיבוצית. המלון עבר אמנם בשנים האחרונות מתיחת פנים יסודית, אולם גם הוא מתכוון להצטרף בקרוב למירוץ. ערן בר-און, שהתמנה למנהל המלון באוגוסט החולף, אומר שיש תוכנית לבנות 60 חדרים נוספים, אולם כנסים, להרחיב את חדר האוכל וחדר הכושר, לשפץ את כל הקיים ולהפוך אותו למלון 4 כוכבים דה לקס.

הקלף המנצח: חצי שעה מהחרמון. (צילום: דרור מילר)
הקלף המנצח: חצי שעה מהחרמון. (צילום: דרור מילר)

עם זאת, לדבריו, התפיסה של מלון בגליל צריכה להיות שונה ממלון באילת, שבו האורחים מבלים את כל זמנם במלון. "הגליל כל כך מלא באפשרויות לעומת מה שיש לעשות באילת. המלון צריך להוות נקודת יציאה לבלוי, סיורים וספורט באיזור שבו אפשר לעשות כל ספורט אתגרי. הכיוון שלי הוא משפחתי תעסוקתי. יש כאן מה לעשות לזוגות ולמשפחות בין יומיים לשלושה".

המלון כולל כיום 156 חדרים המיועדים לזוגות ומשפחות, ולאחרונה נחנך אגף חדש המכיל 11 סוויטות מאובזרות. במלון גם שתי בריכות שחייה – אחת מקורה ואחת חיצונית. בתקופת החורף פתוחה הבריכה המקורה, שהיא בריכה חצי אולימפית מחוממת עם נוף פנורמי לחרמון המושלג, בימות החול עד 21:00 בערב. לצד הבריכה נמצאים חדרי טיפולים, סאונה וחדר כושר מאובזר. עבור משפחות עם ילדים מציע המלון את מועדון הילדים ה"גלעדודס" ליצירה ומשחקים, ו"סנופי דיסקו" בימי שישי בערב. לאורך החורף יתקיימו אירועי שנטי לקבוצות, אשר כוללים אירוע ייחודי בבריכה, רחצה לילית, טעימות מטיפולי הספא וחליטות תה.

שף אריק ז'ינו. לשמר את הטעם של פעם. (צילום: עירית רוזנבלום)
שף אריק ז'ינו והפתיליות. לשמר את הטעם של פעם. (צילום: עירית רוזנבלום)

לחורף הנוכחי מציע המלון רעיון קולינרי ייחודי: בישול על פתיליות. בסופי שבוע מיוחדים יוגשו בכפר גלעדי מנות חורפיות אשר יבושלו על פתיליות ממש כמו פעם, אך עם טוויסט עדכני. שף המלון אריק ז'ינו מושפע מהמטבח המרוקאי והעירקי בזכות אימו. בתפריט המיוחד לחורף הישראלי הוא מציע מגוון מנות ביתיות משודרגות כגון תבשיל מוח עגל, מרק חרירה, אסאדו עם חרשוף, קובה בהכנה ביתית, חריימה מוסר, כבש עם ארטישוק ירושלמי, קציצות עם תרמילי פול, קובנה, לחוח, בורגול  ותבשיל פטריות, עלי גפן ממולאים ועוד.

טעימה של התבשילים העלתה כי מדובר בתפריט מנצח. חגיגה של טעמים שכדאי לחכות לחורף למענם.

לדברי השף אריק ז'ינו "הבישול המסורתי מבית סבתא הוא עולם הולך ונעלם. טכניקות מודרניות, מנות מתוחכמות, חומרי גלם אקזוטיים ושפים צעירים תפסו את מקומן של הבשלניות הוותיקות ושל המתכונים העתיקים שהועברו במשפחה במשך דורות. לצד זאת, שפים בכירים ומוערכים דווקא מנסים לשמור על גחלת הטכניקות הישנות ולהשאיר בתודעתנו מאכלים ומתכונים שקשה לאתר כיום אפילו בספרי בישול. אנשים מחפשים את הטעם האמיתי, את הטעם של הזיכרונות שחוו בבית. את טכניקות הבישול המסורתי שלא ניתן ללמוד מספרים או ממתכונים, אלא מעבודה סיזיפית במטבח, לצד בשלנים אותנטיים בעלי ניסיון של עשרות שנים, מהתבוננות איך עושים את המאכלים, כמה תיבול צריך וכו".

חלק גדול ממבני הקיבוץ מתחילת המאה הקודמת נותרו בשטח. כאן, בית הראשונים בולט באבני הבזלת השחורות. (צילום: דרור מילר)
חלק גדול ממבני הקיבוץ מתחילת המאה הקודמת נותרו בשטח. כאן, בית הראשונים בולט באבני הבזלת השחורות. (צילום: דרור מילר)

בחודשים הקרובים יתקיימו סופי שבוע נושאיים כמו מספרי סיפורים, צפרות, תל חי ועוד. בנוסף, יתקיימו טיולי משפחות מודרכים באזור ברכבים פרטיים, סיורי חליבה וסיורים באטרקציות המרכזיות, סדנאות מאסטר שף לילדים עם שף המלון אריק ז'ינו, זומבה ילדים, סדנאות סלסה לכל המשפחה, סדנאות תיפוף ומעגלי מתופפים, הקרנות סרטי ילדים ועוד ועוד.

ה"סליק" הסודי התגלה

לצד אלה, יש בקיבוץ כמה אתרי ביקור קבועים המוצעים לאורחים ובהם "שביל הלולים" – שחזור של אזור הלולים, הרפת הישנה וחצר המשק הראשונה שנבנתה בשנות העשרים של המאה הקודמת, שנותיו הראשונות של הקיבוץ, שבהם שוכנו חנויות מיוחדות. ביניהן "ספרים בחצר"- חנות לספרים ותקליטים יד שנייה, "רונקס"- גלריה למשקפיים מיוחדים ואף הסטוריים, חנות מתנות וחפצי נוי, סטודיו לקרמיקה, יצירות של אמני ברזל ובית קפה-פטיסרי "סטפני" המגיש ארוחות קלות ומאפים מעולים, סטודיו "מלאכה" למחזור רהיטים וחפצי נוי, ו"פינוק בכפר" תכשיטים וקוסמטיקה.

סיור נוסף המוצע מהמלון הוא אתר הסליקים. זהו סיור בסליק העתיק ביותר בישראל, אשר נחפר בשנת 1922, בקצה המזרחי של הקיבוץ, מתחת לאורוות הסייחים. עומקו של הסליק כחמישה מטרים והוא כולל חדר במידות צנועות. כן נחפר מסדרון מילוט באורך 20 מטר. מעט החברים שידעו על הסוד נצרו אותו עד שנת 1983. אז חשף במקרה נחום הורוביץ, מוותיקי הישוב, את הסליק ובו מאות רימונים, כדורים ומכונות ירייה. החשאיות אותה ינקו חברי הקיבוץ עם חלב אמם, גרמה לו ולשאר יודעי הסוד להסתיר את קיומו של הסליק במשך עשרות שנים. פתח הכניסה הוסווה על ידי מבנה דמוי מקלט ואיש לא ידע ולא חשד שמשהו מתחולל מתחת לפני השטח. רק כשתכננו לבנות בתים חדשים מעל לאזור הסליק, התגלה הסוד הגדול ובעקבות הגילוי החלו חברים נוספים לשחרר מידע. גם היום לא כולם מוכנים לדבר, אבל מאז נחשפו סליקים נוספים, והתחושה היא שכל אבן המוסטת ממקומה חושפת עוד מצבור נשק נסתר.

המחירים במלון הם החל מ-650 שקל לזוג באמצע השבוע על בסיס לינה וארוחת בוקר ובסופשבוע – החל מ-765 שקל, תוספת לילד מגיל שנתיים: רבע מעלות החדר, סוויטת פרימיום: 1,955 שקל. כמו כן מוצעים מבצעים שונים, בהם כרטיס כניסה לאתר החרמון בעונת השלג.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן