Skip to content

נתניהו מבטיח שינוי שיטת הממשל: "מהלך דרמטי שישנה את פני המדינה"

בהשיקו את מערכת הבחירות של הליכוד תקף נתניהו את ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני ושאל: "האם הם ישמרו על בטחונה של ישראל? יעמדו מול חמאס, מול חיזבאללה, מול איראן? הם לא יעמדו בלחצים בין לאומיים אפילו רגע אחד וייכנעו מיד לתכתיבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבטיח כי במאה הימים הראשונים של שלטונו, לאחר הבחירות ב-17 במאי, ישנה את שיטת הממשל –  שייכנס לתוקף בבחירות הבאות ויבטיח כי המפלגה הגדולה ביותר תרכיב את הממשלה ואי אפשר יהיה להפילה אלא בתרחיש קיצוני במיוחד.

"אנשי השמאל פשוט אינם מבינים". בנימין נתניהו (צילום: דן בר דוב)
"אנשי השמאל פשוט אינם מבינים". בנימין נתניהו (צילום: דן בר דוב)

נתניהו, שהשיק את מסע הבחירות של הליכוד, בסיסמא "מצביעים ליכוד–לשינוי השיטה" – הבטיח: "אנחנו הולכים על מהלך דרמטי שישנה את פני המדינה. בבחירות שיבואו לאחר מכן, ראש המפלגה הגדולה הוא זה שאוטומטית ירכיב את הממשלה, הממשלה תכהן במשך קדנציה מלאה בת ארבע שנים ואי אפשר יהיה להפיל אותה אלא במקרי קיצון וברוב גדול של חברי כנסת.

"בשיטת הממשל שלנו כדי להעביר כל רפורמה אמיתית צריך מפלגת שלטון גדולה, אחרת ראש הממשלה נחסם מכל כיוון כל הזמן, והוא צריך להיות גננת במשחק הכסאות האינסופי", אמר נתניהו. "את זה צריך להפסיק". הוא הבטיח כי החוק החדש יעודד את המערכת הפוליטית להתכנס לשתי מפלגות גדולות. "שינוי השיטה איננו תחליף למנהיגות ולדרך. אבל בהינתן שיש דרך ובהינתן שיש מנהיגות, עדיין צריך יציבות ומשילות. זה הלקח העיקרי שלי, ואני בטוח גם של רבים מכם, מהשנתיים האחרונות".

נתניהו תקף את ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני ושאל: "האם הם ישמרו על בטחונה של ישראל? יעמדו מול חמאס, מול חיזבאללה, מול איראן? הם לא יעמדו בלחצים בין לאומיים אפילו רגע אחד וייכנעו מיד לתכתיבים", אמר.

"אנשי השמאל פשוט אינם מבינים שגם אם ניסוג עד הסנטימטר האחרון, יש פה גורמים שרוצים להשמיד אותנו בלי קשר למיקום הגבולות שלנו, והרצון הזה ששולל את זכות קיומנו זהו שורש הסכסוך. מפליא בעיניי עוד יותר שהם אינם מוכנים לדרוש מהפלסטינים לעקור את שורש הסכסוך, להכיר סוף סוף במדינת היהודים, אבל זוהי הדרישה שלנו, ואנו עומדים עליה בתוקף, בצדק ובדין", אמר נתניהו.

נתניהו תקף גם את הסופר עמוס עוז. "בשנת 2000 אמר מורה דרך של השמאל, הסופר עמוס עוז, כי ברגע שנעזוב את דרום לבנון נוכל למחוק את המילה 'חיזבאללה' מאוצר המילים שלנו – כי כשישראל תחזור לגבול, היריבות בין חיזבאללה וישראל לא תהיה רלוונטית. מה לעשות, חיזבאללה עוד רלוונטי, היריבות עוד רלוונטית, חמאס רלוונטי".

"אני אומר בצער שהשמאל מנותק מהמציאות, ואנחנו מחוברים למציאות", אמר נתניהו. "הם יעמדו מול חמאס? חיזבאללה? אירן? אני אומר לכם דבר אחד: הם לא יעמדו בלחצים, ויש הרבה לחצים בינלאומיים. הם לא יעמדו בלחצים הללו אפילו רגע אחד. הם ייכנעו מיד לתכתיבים".

בתוך כך, חבר הכנסת משה פייגלין הודיע הערב על פרישתו מהליכוד, לאחר שהגיע למקום בלתי ריאלי בבחירות המקדימות במפלגה. פייגלין צפוי להתמודד בנפרד על מקום בכנסת הבאה.

"בעזרת השם, בקרוב, תצמח בקרוב מנהיגות אמונית, של חירות, לעם ישראל", אמר פייגלין שכינס את אנשיו, חברי קבוצת "מנהיגות יהודית", בבנייני האומה בירושלים. "רבים כועסים על הליכוד ועל ראש הממשלה נתניהו, אין בליבי שמץ של כעס על נתניהו. להיפך – אני אוהב מאוד את החברים שמצאתי בליכוד ויש לי לא מעט סימפטיה לראש הממשלה. אני לא כועס על ראש הממשלה, הוא שוב שינה את הכללים לאחר התחלת המשחק, נכון שהוא אחרון הדמוקרטים, נכון הוא עשה לי סיכול ממוקד, נכון הוא גם הוציא את המשקיפים ואי אפשר לדעת מה קרה שם באמת אבל אני לא כועס על נתניהו".

מטה העבודה-התנועה אמר בתגובה לדברי נתניהו: "שוב שמענו את נתניהו, שהיה חלש מול חמאס וניהל איתו מו"מ, עם אותן סיסמאות שחוקות שהביאו את ישראל לבידוד מדיני גובר, לפערים בלתי נסבלים ועוני מחפיר. שינוי השיטה הוא תשובה עלובה לבעיותיהם של אזרחי ישראל. הבעיה של ישראל היא לא במשילות אלא במושל.

"הרצוג ולבני יובילו את ישראל לדרך אחרת, ישמרו על הביטחון ויעבדו ביחד למען מתן פתרונות לבעיות החברתיות המעיקות על אזרחי ישראל. לאחר שכולנו צפינו בנאום נתניהו, אזרחי ישראל יכולים לברך על כך שנשארו לנו רק עוד 70 יום תחת שלטונו הכושל", נאמר בתגובה.

מפלגת יש עתיד הגיבה לנאום נתניהו: "ראש ממשלת ישראל פתח את קמפיין הבחירות שלו ביריקה בפרצופו של הציבור הישראלי. בלי מילה על יוקר המחיה, על משבר הדיור בישראל ועל החובה לדאוג למעמד הביניים ולשכבות החלשות בישראל. בלי מילה על תקציבים חברתיים למען הציבור.

"המציאות אליה נחשפים האזרחים היא שהשחיתות מתחילה מלמעלה. בדרישה של נתניהו למטוס פרטי , בדרישה של נתניהו למימון המים בביתו בקיסריה. שחיתות זה להעביר 70  מיליון שקלים שמושקעים בגבעה נידחת בבית-אל, צריכים להיות מושקעים בהגנה על תושבי עוטף עזה.

"יש עתיד תמשיך להילחם בכל הכוח נגד השחיתות הפוליטית ולמען אזרחי ישראל הזכאים להנהגה נקייה שעובדת בשבילם ולא בשביל חברי מרכז הליכוד".

בתגובה למתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הרצוג ולבני, הערב בפתיחת קמפיין הבחירות של הליכוד, אמר יו״ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח״כ איתן כבל: ״נתניהו הוא ראש הממשלה החלש ביותר שהיה עד היום מול חמאס. מצב הצבירה הקבוע שלו הוא פאניקה והיסטריה. אם זה לא היה עצוב לשמוע אותו מטיף לנו על עמידה נחושה מול הטרור מעזה, זה היה מצחיק. זה הרי אותו ביבי שהבטיח במהלך מבצע ׳צוק איתן׳ שכל הסדר יכלול פירוק של חמאס מנשקו, ולאחר מכן זחל למשא ומתן מול ארגון טרור שהצליח לקפל אותו עד תום".

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה על נאום נתניהו: "אין בעיה במשילות, יש בעיה במושל. נתניהו היה צריך לצאת הערב נאום בן שלוש מלים: 'נכשלתי, אני מתפטר.'

"הציבור לא מטומטם והוא עייף מהסחורה המשומשת שנתניהו מוכר בכל מערכת בחירות. לא מאמינים להפחדות ולא קונים את ההכפשות", אמרה יחימוביץ'. "בכל מערכת בחירות הוא שולף את האיום התורן: ב-2006 זה היה החמאס, ב-2009 איראן, ועכשיו דאעש. המשותף לשלושתם – כולם אתגרים בטחוניים חשובים, שנתניהו והליכוד נכשלו לחלוטין בהתמודדות עימם".

2 Comments

  1. חיים
    6 בינואר 2015 @ 16:26

    אתה ביבי שומר על בטחונה של ישראל? אנחנו היום יותר בטוחים מאשר לפני 6 שנים?

    • גידי
      7 בינואר 2015 @ 13:15

      כשאני שומע את ליברמן בנט ולפיד תוקפים את ביבי על צוק איתן… אני מבין שביבי מגלה אחריות ושומר על המדינה והחילים. אחרת היינו מתבוססים עדיין בעזה.אגב מצבנו טוב מאז קום המדינה ,אין איום של צבאות מצרים סוריה ירדן ולבנון עלינו כמעט כולם מפוררים.איום טרור מעצבן מזיק אבל כבר 100 שנה הוא קיים וימשיך.נכון קשה לך להעריך ולהבין זאת בגלל שלא עשית צבא…?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן