Skip to content

Chemtrails – לא ממש קונספירציה

אני לא נציג רשמי של ממשלה כלשהי, אבל אני זוכר שבזמנו בישראל לפחות "זרעו" ענני גשם באמצעות פיזור חומר שנקרא יודיד הכסף שאכן נמצא שכמות גדולה ממנו במים מזיקה לבריאות, מצד שני ההצלחה היתה מזערית וניסוי הופסק. מדוע "זרעו" עננים, כי קיוו לגשם, רק שגילו שיותר פשוט ובטוח לרקוד ריקוד אינדיאני או להתפלל עם החרדים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שובלים של מטוסי קרב - צילום: עמית מנדלזון

אני נתקל לאחרונה פעמים רבות בתאורית הקונספירציה המכונה Chemtrail, על רגל אחת התאורטיקנים טוענים  שממתלות העולם המערבי מרססות את הציבור באמצעות מטוסים, הם לא יודעים בדיוק במה והם לא יודעים בדיוק על מה ומה הסיבה. אבל הם מתבססים על שובלי המטוסים. לא ממש הרבה כדי לבנות תאוריה אבל מסתבר שזה עובד. הטענה היא שמטוסים מרססים את האוכלוסיה והשובל הופך להיות עננים.

אני לא נציג רשמי של ממשלה כלשהי, אבל אני זוכר שבזמנו בישראל לפחות "זרעו" ענני גשם באמצעות פיזור חומר שנקרא יודיד הכסף, שאכן נמצא שכמות גדולה ממנו במים מזיקה לבריאות. מצד שני ההצלחה היתה מזערית והניסוי. מדוע "זרעו" עננים, כי קיוו לגשם, רק שגילו שיותר פשוט ובטוח לרקוד ריקוד אינדיאני או להתפלל עם החרדים לגשם.

אני מניח שעל בסיס זה רוכבת כל התאוריה, בעיקר באירופה בה לעיתים קרובות ובעיקר בסופי השבוע השמיים מרושתים בשובלי מטוסים.

מטוס נוסעים A380 של האמירויות בגובה רב - צילום: עמית מנדלזון

ראשית מה מקורו של השובל

כשאתם נושפים אוויר במזג אוויר קר במיוחד נפלט מפיכם מה שנקרא הבל פה היינו אדים. בדיוק אותו דבר נפלט ממנועי מטוסים כשהם בגובה רב והאויר קר במיוחד והמנוע פולט חום. זו בדיוק הסיבה מדוע מטוסים הטסים בגובה נמוך אין שובל.

מארסיי היא דוגמה קלאסית ובסופי השבוע השמיים אכן מרושתים בשובלים, רובם מעל לים. מדוע בסופי שבוע? כי צבא צרפת לא מזניק מטוסי קרב לאימונים בכזו קלות ועיקר האימונים נערכים בסופי השבוע. ובאזור פרובנס יש יותר מבסיס חיל אויר אחד.

וכן…. כל השובלים הללו מתפוגגים.

שובל מתפוגג כמו ילד טוב - צילום: עמית מנדלזון

מדוע המטוסים בצרפת (וגם בישראל) טסים בגובה רב? הצעירים בינינו לא ממש זוכרים מה זה בום על קולי, וספק אם הם זוכרים כמה רעש עושה מטוס קרב שטס בגובה נמוך. וזו בדיוק סיבה… רעש. אבל יש כאלו שאף פעם לא מרוצים, אם אין רעש בטח דופקים אותנו בצורה אחרת, יטענו.

תראו חברים, לממשלות אין שום אינטרס להרעיל את אזרחיהם, למה להם להרעיל פרה חולבת? הרי אזרחים חיים זה כסף וממשלות אוהבות כסף אז למה להרעיל אותם?

מטוס נוסעים לקראת נחיתה - אין שובל - צילום: עמית מנדלזון

לא נעים לי להיות זה שסותר תאוריות קונספירציה אבל יש גבול. תופעת השובל היא תופעה פיזיקלית פשוטה. זריעת עננים הופסקה בשלב הניסוי לפני הרבה מאוד שנים והמטוסים שזרעו עננים לא טסו בגובה רב כל כך. מטוסי קרב לא בנויים להכיל חומרים כימיים אבל כן בנויים לטוס בגובה רב. בעוד שמטוסי ריסוס מיועדים לשאת חומרים כימיים אבל לא מיועדים לטוס בגובה רב כל כך.
טיסות בגובה רב נועדו למנוע הרעשה, ומי שחווה בחייו בום על קולי זה די מפחיד בעיקר במדינה שנוחתים בה טילים על ימין ועל שמאל.

לסיכום ידידי. אם כבר יש לכם תאוריה, אל תציגו אותה כעובדה בטרם תוכלו לשים על השולחן הוכחות. ומן הראוי שתבחנו את המידע שלכם על בסיס היגיון. ביום בהיר במארסיי בסופי השבוע אני יכול לראות לפחות 10 מטוסים (עם שובלים) בו זמנית באוויר חלקם מעל לים וכי למה שמישהו ירצה לרסס דגים? השובלים מתפוגגים כמו אלו שבישראל גם שם הם מתפוגגים ואם יש עננים זה לא בהכרח תולדה של ריסוס. מטוסי נוסעים אינם משמשים ככלי בידי ממשלות ואני משוכנע שממשלת צרפת היתה מתעקשת לרסס בעצמה את תושבי מארסיי ולא נותנת למטוס של האמירויות את המשימה (כמו בתמונה לעיל), סתם עניין של גאווה מקומית.

טענות הקונספירטורים למיניהם היא שמדובר במגמה לדילול אוכלוסיה רק שמה שקורה בשטח הוא בדיוק להיפך אורך החיים של האוכלוסיה רק גדל. ועוד הם טוענים שמדובר בתכנית של או"ם! האו"ם ? הגוף הכי לא אופרטיבי בהיסטוריה האנושית, שלא רק שאיננו מסוגל להגיע להחלטות אופרטיביות הוא איננו יכול לשמור כלום בסוד ולבסוף אין לו את הכלים להבטיח אופרציה של הכנת כוס תה, לא כל שכן להכין אותה בעצמו. תומכי התאוריה  מצביעים על מה שנקרה אג'נדה 21 שהיא כלי לסיוע פיתוח סביבתי לאורך זמן של האו"ם, כמקור כל הצרות יש הטוענים שמדובר בתכנית לדילול האוכלוסיה על ידי סירוס באמצעות חומרים כימיים, כמובן שאין בסיס לטענה, מעבר לעובדה שלדבריהם הדילול אמור להיות סלקטיבי אבל איך אפשר להיות סלקטיבי כשאתה מרסס ממטוס?

נו טוב, החיים מעניינים יותר עם תאוריית קונספירציה טובה ברקע.

 

 

4 Comments

  1. מרמבו
    24 בפברואר 2015 @ 16:54

    משלמים לך כדי לחרטט אותנו. אז לא תודה. כל מי שיעשה מחקר הכי קטן באינטרנט יבין שאתה סתם עוד שקרן.. לך לחדשות עזוב לנו את האינטרנט….

    • עמית מנדלזון
      24 בפברואר 2015 @ 17:09

      שכל לא קונים בשוק כמו שמחקר לא עושים על האינטרנט….

  2. אילן אגרא
    6 בינואר 2015 @ 15:18

    שלום עמית
    אם אינני טועה, חברת מקורות באמצעות חברת שח"מ עדיין מבצעת מדי פעם בישראל זריעת עננים באמצעות יודיד הכסף.

    יום טוףףף

    • עמית מנדלזון
      6 בינואר 2015 @ 16:03

      יתכן אבל מעולם לא הובהר עד כמה זה מסוכן. אם כי תאורית הקונספירציה מדברת על נסיון לדילול אוכלוסיה !! והוא מנוהל על ידי האו"ם הגוף הכי אימפוטנטי ולא אופרטיבי שיש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן